Toon posts:

Ik zie door de bomen Linux niet meer! :)

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil Linux graag dowloaden!
En iedereen zegt ha, dat is gemakkelijk, hier heb je de link!
Maar als ik dan naar die link ga moet ik nog heelveel door/verder klikken om uiteindelijk gewoon bij de download te komen! (in tussentijd ben ik al ergens de fout in gegaan :( )
Kan iemand mij a.u.b zeggen waar ik gewoon een gangbare versie van Linux kan downloaden?
Dan bedoel ik dat ik bijwijze van spreken gewoon om de knop "DOWLOAD"kan klikkken!
Hartstikke bedankt!

Gr Me

Verwijderd

Hum, welke distro :?

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:33

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Uhm, je hebt linux en linux
Afgaande op de stijl in je post ben je geen hardcore linuxgebruiker. Welke distributie :?
Er zijn er veel. De eenvoudigste zijn dan Red Had (en Fedora Core), Kentoo, Ubuntu, Knoppix en nog een paar. Welke wil je hebben?

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

http://se.releases.ubuntu.com/5.04/ : X86 Install CD/AMD64 Install CD

Alsjeblieft :)

[ Voor 72% gewijzigd door AtleX op 25-05-2005 16:40 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-02 18:49
kom kom, je ziet dat deze persoon een beginner is met linux... je gaat zien, iedereen gaat hier zijn eigen favoriete distro aanraden, maar op dit moment zou ik je ubuntu aanraden.
hier een nederlandse link (direct!) http://stuwww.uvt.nl/ubun...ntu-5.04-install-i386.iso

de eerste keer was het ook wat zoeken voor mij, maar hiermee moet je toch al kunnen vertrekken :)

edit: mensen die boven mij geantwoord hebben zijn uitslovers :p :+

[ Voor 9% gewijzigd door Mayco op 25-05-2005 16:41 ]

• doeternietoe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-02 02:52
Zeg nou eerst eens wat je er mee gaat doen. Als je het(net als ik ooit) download om gewoon eens rond te kijken, kun je net zo goed knoppix gebruiken.
http://www.knoppix.net/get.php
Edit:Knoppix draai je van cd-rom, daar hoef je dus niets voor te instaleren. Heel veel mensen installeren linux, kijken even rond, en formateren de boel weer, omdat ze de interface het niet gewend zijn.

[ Voor 39% gewijzigd door doeternietoe op 25-05-2005 16:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Off Topic:Ik wil teneerste zeggen dat het geweldig is dat jullie allemaal
zo snel hebben geantwoord!

On Topic: [b][i][u]Mayco schreef:
kom kom, je ziet dat deze persoon een beginner is met linux... je gaat zien, iedereen gaat hier zijn eigen favoriete distro aanraden, maar op dit moment zou ik je ubuntu aanraden.
hier een nederlandse link (direct!) http://stuwww.uvt.nl/ubun...ntu-5.04-install-i386.iso

de eerste keer was het ook wat zoeken voor mij, maar hiermee moet je toch al kunnen vertrekken :)

edit: mensen die boven mij geantwoord hebben zijn uitslovers :p :+

Dit lijkt mij wel een goede! Maar is dit een versie die je eerst op cd moet zetten voor dat je Linux moet installeren?

Gr Me

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2005 16:48 ]

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Je maakt van die ISO een CD dmv je favoriete brandprogramma, dan boot je met die CD en volg de aanwijzingen op het scherm. Dan heb je binnen een half uurtje een fatsoenlijke Linux install draaien :).

• Emielio
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-02 17:40
Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 16:47:

Dit lijkt mij wel een goede! Maar is dit een versie die je eerst op cd moet zetten voor dat je Linux moet installeren?

Gr Me
Ja maar dat is bij elke "normale" distro of je moet een diskette hebben met netwerkinstall.

[ Voor 49% gewijzigd door Emielio op 25-05-2005 16:49 ]

Opleiding Brandveiligheid

Verwijderd

Topicstarter
Kun je nergens een versie downloaden
die je rechtsstreeks kan instaleren?

Gr Me :'(

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-12-2025
Er zijn manieren waarop je een image niet op CD hoeft te zetten, maar het is wel het allermakkelijkst. En ik geloof dat programma's als Nero tegenwoordig ook .iso bestanden 'snappen'.

spuit 11.... wil je met USB of floppy boot een FTP install doen dan? Een CD is meer aan te raden, n.o.i.

[ Voor 27% gewijzigd door ajvdvegt op 25-05-2005 16:52 ]

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 16:49:

Hoe wil je dat doen dan :? Je moet er mee opstarten dus moet het op een medium staan dat bootable is. Gezien de grootte van de gemiddeld linux distro kom je dan toch op een CD of DVD uit.

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:07

Het is een besturingssysteem niet zomaar een programma. Uit jouw post bekruipt mij het gevoel dat jij niet echt weet wat Linux is en wat het doet. Eerst maar eens goed lezen dus.

Overigens groeten hoeft niet, dat doen we zowiezo wel

[ Voor 30% gewijzigd door wisselwerking op 25-05-2005 16:59 ]

• slager
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:31
Dat ziet er, zachtjes uitgedrukt, niet erg recent uit... :'( Geen goede bron dus.

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01-2025

pasta

Ondertitel

Je kunt eventueel iets als Cygwin of CoLinux uitproberen, maar ik zou eerder eens gaan experimenteren met een LiveCD zoals Knoppix of Ubuntu. ;) Zie verder ook Het grote welk OS (bijvoorbeeld linux distro) topic deel 5 :)

[ Voor 8% gewijzigd door pasta op 25-05-2005 16:58 ]

Signature

Verwijderd

Ik zou zeggen, doe eens eerst wat research hierover voordat je het op GoT neerkwakt.

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-12-2025

CmdrKeen

Krentenboltosti

Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 16:57:
Ik zou zeggen, doe eens eerst wat research hierover voordat je het op GoT neerkwakt.
Ik denk dat het probleem voornamelijk is dat TS *te veel* info heeft gevonden.

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

Je kan dat doen op de volgende manier; voorzie je zelf van een virtual machine progsel.. Dit kan zowel ms virtual pc of vmware zijn.. De bedoeling is dat je met het programma een hard disk image op je harde schijf maakt en daar dan een alternatief OS opgooit, zoals bijvoorbeeld DOS, legacy versies van Windows, of Linux.. De iso's zijn in de moderne virtual machines gewoon makkelijk te monteren. Echter, het zal nooit de daadwerkelijke linux ervaring kunnen evenaren, omdat je als het waren het programma emuleert. In feite creëert de virtual machine op dat moment een soort van nieuwe layer aan fictieve hardware.. Dit omdat je nooit wil dat de virtual machine al het RAM van je PC opslokt, evenmin als de ruimte op je HD. Het is dus niets meer dan een testplatform. Op een andere manier kan je niet echt goed linux op je windows machine geïnstalleerd krijgen, tenminste, niet vanuit.. Het is wél weer makkelijk om een dual boot systeempje te maken, maar met de kennis die je tot nu toe hebt laten blijken (no offense), zou ik het niet doen. Blijf alsjeblieft gewoon XP oid gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat klopt, er is gewoon TEVEEL info!

(vandaar mijn titel) :)

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:41

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Ik zou doodgewoon een 'live CD' suggereren. Ubuntu, Kubuntu en Knoppix hebben zeker eentje. Gewoon een ISO downloaden, branden op CD, en dan vanaf CD gaan booten. Linux is niet zomaar iets dat je 'gewoon even onder Windows' draait, het is een geheel besturingssysteem, net zoals Windows dat is. Je kan toch ook niet zomaar Windows XP onder een DOS installatie draaien.

Een live CD is de handigste manier om even snel kennis te maken met linux. Als het je bevalt, dan download je de echte installatie CD (of de live CD heeft dat, afhangende van distro), en installeer je Linux naast Windows of vervang je Windows door Linux.

In bijna alle gevallen zul je dus een ISO file krijgen die je dan op CD moet zetten. Tenzij je diskette image files wilt en een netwerk installatie wilt doen, maar dat zou ik je eigenlijk afraden.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Verwijderd

Vilenin schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 17:02:
[...]

Ik denk dat het probleem voornamelijk is dat TS *te veel* info heeft gevonden.
Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 17:05:
Ja dat klopt, er is gewoon TEVEEL info!

(vandaar mijn titel) :)
Lijkt me sterk: als je niet eens weet wat linux is, ga je naar google etc: type linux in en komt op www.linux.org uit. Daar staat toch echt in de eerste regel die ik zie dat het een operating system is. Hoe kan hij dan vragen of hij van cd moet booten, etc:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet ook wel dat Linux een Os (Oos) is! En ik weet ook wel
wat de voordelen+mogelijkheden zijn, maar ik wist alllen niet hoe ik het moest downloaden/installeren!
Dus doe nu maar niet zo betwetterig!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 17:13:
[...]
Lijkt me sterk: als je niet eens weet wat linux is, ga je naar google etc: type linux in en komt op www.linux.org uit. Daar staat toch echt in de eerste regel die ik zie dat het een operating system is. Hoe kan hij dan vragen of hij van cd moet booten, etc:
Hij post ook in Non-windows Operating Systems, dus dat het een OS is begreep hij al. Laten we de TS helpen met zijn oorspronkelijke vraag.
Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 17:05:
Het is wél weer makkelijk om een dual boot systeempje te maken, maar met de kennis die je tot nu toe hebt laten blijken (no offense), zou ik het niet doen. Blijf alsjeblieft gewoon XP oid gebruiken.
Iedereen moet ergens beginnen. Knoppix/Ubuntu Live kan iedereen en iedereen met een vrije partitie op zijn hdd kan wel Ubuntu installeren met behulp van een tutorial.

Hiermee bedoel ik niet dat TS die installatie met 2 vingers in de neus zal doen, maar als hij met Linux kennis wil maken, is dit 1 van de goede manieren.

[ Voor 8% gewijzigd door Voutloos op 25-05-2005 17:19 ]

{signature}

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-12-2025

CmdrKeen

Krentenboltosti

Het lijkt me helemaal niet sterk dat er te veel info over linux is. Dat vond ik in het begin namelijk ook. Ik heb altijd de neiging om alles te lezen en te bewaren, maar je hebt al heel gauw veel meer info dan je kan overzien. Zelf kreeg ik toen de behoefte aan meningen, manieren en voorkeuren van anderen, zodat je een beetje komt te weten wat gebruikelijk is.

Maar goed, deze discussie is een beetje off-topic...

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 17:17:
wat de voordelen+mogelijkheden zijn, maar ik wist alllen niet hoe ik het moest downloaden/installeren!
Aan je posthistory te zien dacht ik niet dat je wat research had gedaan, want je kwam niet echt zo over, ook in dit topic niet. Maar misschien is dit toch wel niet het geval idd ;)

Maargoed. Het antwoord is gegeven, ubuntu zal je helpen met orientatie op een nos

edit:
WTF, je zegt dat je geen download site kan vinden :?
Verwijderd in "Linux downloaden/installeren!"

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2005 17:25 ]

• ErrieR
  • Laatst online: 01-02 14:52
Voor de beginnende gebruiker is Suse bijvoorbeeld geschikt.
ftp://ftp.suse.com/pub/suse/i386/current/iso/

En Knoppix LiveCD om zonder gevaar effekes te pielen met Linux :+
ftp://ftp.knoppix.nl/pub/..._V3.8.2-2005-05-05-EN.iso

• M-ThijZ
  • Laatst online: 16:11

M-ThijZ

Riding on Rails

Ik zou gaan voor de spyware versie die met Internet Explorer meegeleverd wordt. :O

(met andere woorden, weet je wel eens waar je mee bezig bent, en wat je wilt?)

• M-ThijZ
  • Laatst online: 16:11

M-ThijZ

Riding on Rails

Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 17:17:
offtopic:
Je moet een beetje tegen betwetterigheid kunnen in de Linux wereld.
Je zal snel genoeg ervaren dat het er in de Windows wereld omgaat om een zo snel (duur) mogelijke pc te hebben, terwijl het er in de Linux wereld meer om gaat wie er de meeste kennis heeft.

Get used to it! ;)

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:28

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Begin met spelen met een Linux LiveCD. Gewoon Linux booten van cd en speel er even mee. Er gebeurt niets met je huidige systeem en je kunt dus zonder zorgen (tenzij je vanuit de LiveCD je drives gaat wissen...) Linux proberen. Knoppix is een goede bekende in de wereld van de LiveCD.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-02 18:49
als je later dan eventueel toch met ubuntu zou willen spelen, kan je best ubuntu live downloaden, het principe is exact hetzelfde als knoppix, behalve dat ubuntu live met gnome werkt, en de "echte" ubuntu doet dat ook, daarom is het mss wat makkelijker overschakelen.

dus, samenvatting:
de installatie is als je het echt op je HD wil, je wil het dus gaan gebruiken. de live is voor als je het eens wil verkennen zonder je harde schijf aan te raken. als je niet genoeg limiet hebt voor 2 cd's, dan kan je ook best gewoon direct de installatie nemen, je kan het daarna de installatie toch nog altijd wegdoen.
installatie: http://stuwww.uvt.nl/ubun...ntu-5.04-install-i386.iso
live: http://stuwww.uvt.nl/ubuntu/5.04/ubuntu-5.04-live-i386.iso

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:18
Euh...ja, ik zou zeggen lees eerst de NOS policy - updated 22/09/2004 eens door, en het doorlezen van de huisregels die hier op GoT gelden is ook nog niet zo'n gek idee denk ik.

Met andere woorden, we verwachten wel dat je zelf een beetje moeite doet. Kunnen uitvinden waar je Linux distributies kunt downloaden en hoe je die op een CD zet om te installeren, dat is toch wel het minste.

Dit topic gaat daarom op slot
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.