Toon posts:

Netwerk Monitor / Internet verkeer monitor tool

Pagina: 1
Acties:
  • 2.960 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Vraagje ivm internet verkeer monitor tool.

Het gaat in dit geval om een netwerk met een Domain controller en ongeveer 20 clients.
(Server 192.168.x.250 Router 192.168.x.1.)
De clients staan zo ingesteld dat de gateway direct naar de router staat.

Nu is mijn vraag dus of het dan mogelijk is om het internet verkeer te monitoren.
Erachter te komen of users veel (data) downloaden / radio luisteren.

btw. Dit is niet mogelijk in de router.

Of moet de gateway op alle pc's dan naar de server gezet worden en op de server ISA geïnstalleerd worden.

Ik heb al gezocht op tweakers en google.
Ik heb veel tooltjes getest, maar geen geven data hoeveelheden per pc weer.

Alvast bedankt !

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Als monitor kan je bijvoorbeeld Ethereal gebruiken. Kijk ook eens naar [google=network sniffer], daar staan nog meer tooltjes :).

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02:44

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik neem aan dat je gewoon een 3com, Cisco of anderszins A-merk router hebt? Dan kun je eens kijken naar MRTG. Daar kun je je router direct mee uitlezen, en volgens mij ook het type verkeer mee monitoren. Verder kun je eens googlen op network monitoring, voor zover je dat (denk ik) nog niet gedaan hebt :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Als router staat er een Linksys.
Deze gaat vervangen worden door een Cisco.
Er hangen 2 switchen (24p).
Ik kan wel in de switchen kijkenen per poort kijken hoeveel data er verstuurd word.

Dan zou je zeggen moet lukken dan toch.

Alleen het probleem is dat de klant in Duitsland zit en wij in Zuid-Holland en dat wij niet weten welke pc er op welke poort op de switch zit.
Ik wil het dus per IP-adres kunnen monitoren.

Ik zoek dus eigenlijk een tool die alleen laat zien per IP-adres hoeveel data verkeer er is (vanaf start tot stop in de tool)

Of bestaan deze gewoonweg niet ?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:00

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Tja het is toch echt simpel, OF je zet een router neer die dit precies voor je kant uitspuigen OF je laat je internetverkeer op een proxy binnenkomen en laat al je clients via de proxy lopen (iets wat je waarschijnlijk sowieso wel wilt in een bedrijfsomgeving), en je kunt per user laten zien wat zijn verbruik is.

Tijd voor een nieuwe sig..

Dit topic is gesloten.