Levensduur USB stick & 3rd party toegang

Pagina: 1
Acties:

• DJMurtz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2024
Hallo,

Ik heb sinds vandaag mijn 512MB USB stick binnen gekregen van verbatim. Nu heb ik deze oorspronkelijk besteld om mijn websites op te slaan. Nu las ik dat ik ook een webserver vanaf een USB stick kan draaien (een webserver die locaal draait om mijn php scripts te testen). Nu vroeg ik me af of dit wel een slim idee is. De webserver zal dus sowieso data verzenden als ik de site aan het bezoeken en testen ben maar daarnaast ook data verzenden voor de logs van apache, etc....

Kan hierdoor de levensduur zwaar verminderen en zo ja hoe lang zou dit ding het dan moeten volhouden?

Verder zag ik dat ik een beveiligde ruimte op deze USB stick kan aanmaken. Dit lijkt me erg handig voor het beschermen van mijn websites. Als ik deze USB stick inplug krijg ik een wachtwoord schermpje en na het invullen van het wachtwoord kan ik via de explorer de beveiligde content bekijken en bewerken. Mijn vraag hierover is of dit ook betekend dat programma's dan deze beveiligde content kunnen zien/gebruiken?

Alvast bedankt

• DJMurtz
niemand? :'(

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Spotgoedkoop flashgeheugen heeft een limiet van circa 10.000 schrijfbewerkingen. Mid-range ongeveer 100.000 en high-range 1 miljoen tot 10 miljoen (de laatste zijn intelligente sticks die elke keer een "vers" blokje gebruiken om de data ernaar toe te schrijven).

Maar als je eens het loggen uitschakelt? :) Of een externe USB harddisk neemt, al dan niet in small-factor? :)

Over 3rd party toegang: je zou NTFS kunnen gebruiken.

[ Voor 8% gewijzigd door BalusC op 27-05-2005 13:53 ]

• DJMurtz
BalusC schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 13:52:
Spotgoedkoop flashgeheugen heeft een limiet van circa 10.000 schrijfbewerkingen. Mid-range ongeveer 100.000 en high-range 1 miljoen tot 10 miljoen (de laatste zijn intelligente sticks die elke keer een "vers" blokje gebruiken om de data ernaar toe te schrijven).

Maar als je eens het loggen uitschakelt? :) Of een externe USB harddisk neemt, al dan niet in small-factor? :)

Over 3rd party toegang: je zou NTFS kunnen gebruiken.
Het is een Verbatim 512MB USB stick van ongeveer 60 euro, dus denk dat ik dan in de mid-range zit. Het loggen kan ik wel uitschakelen maar het idee van een locale webserver is juist om fouten eruit te halen met oa de logs van apache etc.

Het is verder ook geen MUST maar omdat het mogelijk is met sommige webserverpakketten leek me dit erg handig om op mijn USB stick te hebben zodat ik makkelijk en snel op iedere PC de server kan starten en de site bewerken/testen.

Een USB harddisk is natuurlijk alweer stukken groter (ik heb nog nooit een small-factor USB HD gezien maar ik ga er van uit dat deze dan ook wel weer een lekker prijskaartje eraan hebben hangen).

Je NTFS antwoord snap ik niet echt, wat heeft dit te maken met de beveiliging die meegeleverd word op de USB stick? de vraag was dus of zulke beveiligingen het toelaten dat andere programmas toegang zoeken op het beveiligde gedeelte van de USB stick nadat ik het beveiligde gedeelte heb geunlocked met mijn wachtwoord.

Bedankt voor de reply, ik ga sowieso eens kijken wat die small-factor HD's dan kosten en of ze ook echt zo small factor zijn (het moet dus gewoon in de broekzak mee te nemen zijn zoals de USB stick)

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-02 13:05
Voor zover ik ervaring heb met dat soort stickjes (Kingston datatraveller II Plus 256 Mb met wachtwoordbeveiliging) zit het zo dat eens je met het bijhorende programma de beveiligde zone hebt "unlockt" alle programmas in windows aan je data kunnen (zo bijvoorbeeld citrix, batch progs, en homebank software (mijn sleutelbestand staat daar namelij)) zonder dat je daar verder nog iets voor moet ingeven.

Als je dit wil vermijden, zal je idd toch op een andere manier moeten de rechten instellen. NTFS heeft daar vrij goeie voorzieningen voor, maar ben niet helemaal zeker dat je een removable disk wel in ntfs kan formatteren.

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

• DJMurtz
DexterBelgium schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 17:37:
Voor zover ik ervaring heb met dat soort stickjes (Kingston datatraveller II Plus 256 Mb met wachtwoordbeveiliging) zit het zo dat eens je met het bijhorende programma de beveiligde zone hebt "unlockt" alle programmas in windows aan je data kunnen (zo bijvoorbeeld citrix, batch progs, en homebank software (mijn sleutelbestand staat daar namelij)) zonder dat je daar verder nog iets voor moet ingeven.

Als je dit wil vermijden, zal je idd toch op een andere manier moeten de rechten instellen. NTFS heeft daar vrij goeie voorzieningen voor, maar ben niet helemaal zeker dat je een removable disk wel in ntfs kan formatteren.
Dit wil ik juist niet vermijden _/-\o_

Bedankt voor je antwoord, ga het vanavond metteen uitproberen of het allemaal goed werkt
Pagina: 1