Hallo Tweakers,
Ziehier mijn allereerste post op GOT. Ik ben altijd een (aandachtig)lezer geweest. Maar nu is het moment gekomen dat ik een vraag heb.
Mijn vraag gaat over het "Cool & quiet" gebeuren
Ik ervaar wat vreemde dingen hiermee
Mijn systeem is:
Msi K8 NEO 2 Platinum
Amd 64 3000+ (Standaard cooling)
Gforce 6600GT
1024 DDR geheugen (4 x 256 mb PC 2100, ja ik weet het dat is sloom spul
)
Thermaltake Shark case
Nu snap één ding niet. Als ik Core Center opstart en ik check mijn temperaturen dan geeft hij aan dat mijn cpu 49 graden is. (Ik heb niets overgeklokt). De temperatuur schommelt volgens Core Center
tussen de 48 en 51 graden (zelf bij idle). Ik zelf vind dit best warm.
Maar als ik in mijn Bios kijk en dan bij System health. Dan geeft de bios aan dat mijn CPU temp 39 tot max 41 graden is!
Ik vind dit persoonlijk een groot verschil!! Nu is mijn vraag welke van de 2 moet ik geloven? De temp die de BIOS aangeeft of die van CORE Center??
En ten tweede is 50 graden TE warm?? Of vergis ik mij daarin.
Ik ben zowiezo van plan om een Zalman cooler aan te schaffen voordat ik uberhaupt ga denken aan overklokken maar ben gewoon benieuwd waar ik nu vanuit moet gaan
Alvast HARTELIJK bedankt
Stephan
Ziehier mijn allereerste post op GOT. Ik ben altijd een (aandachtig)lezer geweest. Maar nu is het moment gekomen dat ik een vraag heb.
Mijn vraag gaat over het "Cool & quiet" gebeuren
Ik ervaar wat vreemde dingen hiermee
Mijn systeem is:
Msi K8 NEO 2 Platinum
Amd 64 3000+ (Standaard cooling)
Gforce 6600GT
1024 DDR geheugen (4 x 256 mb PC 2100, ja ik weet het dat is sloom spul
Thermaltake Shark case
Nu snap één ding niet. Als ik Core Center opstart en ik check mijn temperaturen dan geeft hij aan dat mijn cpu 49 graden is. (Ik heb niets overgeklokt). De temperatuur schommelt volgens Core Center
tussen de 48 en 51 graden (zelf bij idle). Ik zelf vind dit best warm.
Maar als ik in mijn Bios kijk en dan bij System health. Dan geeft de bios aan dat mijn CPU temp 39 tot max 41 graden is!
Ik vind dit persoonlijk een groot verschil!! Nu is mijn vraag welke van de 2 moet ik geloven? De temp die de BIOS aangeeft of die van CORE Center??
En ten tweede is 50 graden TE warm?? Of vergis ik mij daarin.
Ik ben zowiezo van plan om een Zalman cooler aan te schaffen voordat ik uberhaupt ga denken aan overklokken maar ben gewoon benieuwd waar ik nu vanuit moet gaan
Alvast HARTELIJK bedankt
Stephan