WXP: Speedtouch 510 lijkt 'vol' te lopen, teveel connecties?

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• sarinsarin
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-12-2025
Ik heb sinds kort de Speedtouch 510-4, de multi-pc modem dus.
Zelfde als 510, alleen hier 4 aansluitingen op.
1 pc erop, werkt prima, azureus kan ook wel een dag aanstaan, maar als ik soulseek aanzet loopt mijn verbinding na een bepaalde tijd vast.

Nu zat ik te denken dat dit dan komt doordat er teveel connecties dan openstaan in dit router-modem, maar ik kan daar in de instellingen van het modem zo niets van terug vinden.
Ik las wel ergens dat dit modem maar een max aantal connecties kan hebben (250?), maar weet iemand of hieraan iets valt in te stellen in dit modem, en of dit wel het waarschijnlijke probleem is?

Mijn hele internet verbinding valt dus weg na een tijdje, en alleen door modem reset en opnw instellen gaat mijn modem weer de lucht in. en gebruik dus WXP met SP2.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Windows XP heeft toch een limiet van 10 connecties?
Dus met in totaal 4 connecties op je router zou je maar 40 connecties kunnen hebben, of denk ik nu fout?

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:14
Dit is een bekend verschijnsel. Ik heb het aantal verbindingen van emule ook terug moeten schroeven om nog een werkbare verbinding over te houden. Kijk eens of je zoiets kan instellen in soulseek. Laag beginnen (200 ofzo) en dan steeds wat hoger

Roomba E5 te koop

• sarinsarin
In azureus bv kun je nog een hele zooi instellen, maar in soulseek kom ik zoiets niet tegen. valt bijna niets in te stellen eigenlijk.
Maar het aantal verbindingen zal dus wel het probleem zijn dus?

[ Voor 8% gewijzigd door sarinsarin op 25-05-2005 16:06 ]

• sig69
Waarschijnlijk wel ja.

Roomba E5 te koop

• sarinsarin
Maar hieraan valt verder niets in te stellen in de speedtouch zelf?
Hij laat zich als het ware gewoon vollopen todat ie niks meer kan? Das tock ook wel raar.
Dan maar eens zoeken of iemand weet hoe je dit in soulseek voor elkaar kunt krijgen.
Maar is dit dan puur een probleem van dit type modem? Omdat ik met mijn oude usb modem hier geen last van had?

• sig69
Hier valt inderdaad niets voor in te stellen. De speedtouch doet het ook goed als je die gewoon als "modem" gebruikt. Maar dan moet je weer een pc (of andere hardware) neerzetten die het router gedeelte overneemt. Daarom doet je usb modem het ook gewoon goed, omdat je pc dan het router gedeelte voor zijn rekening neemt.

Roomba E5 te koop

• sarinsarin
Maar dan snap ik niet waarom het dan een modem/router heet te zijn, dus juist een apparaat waar je geen extra hardware meer bij nodig hebt om de verbinding te delen?
Als ik het goed begrijp zou ik nu dus of hardware aan moeten schaffen, of geen soulseek meer draaien natuurlijk.

Ik zoek nog wel eens even uit of er niets met dat soulseek valt aan te passen.
Dank voor de reacties in ieder geval

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
sarinsarin schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 16:20:
Maar hieraan valt verder niets in te stellen in de speedtouch zelf?
Er zijn wat timeouts die je lager kunt zetten. Dat geeft misschien iets meer ruimte maar kan tegelijkertijd ook andere problemen veroorzaken.

[nat]=>config
Timeout ICMP idle            :  00h01m
Timeout UDP idle             :  00h05m
Timeout TCP idle             :  00h15m
Timeout TCP negotiation idle :  00h02m
Timeout Other idle           :  00h01m

Volgens mij is het vooral de search engine van soulseek die een bombardement aan connecties opent. Als je dus meerdere searches tegelijk start en korte, populaire termen gebruikt, heb je in no-time 1000 connecties.

• Dr C
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-02 08:28

Dr C

met C en CK

dit probleem herken ik ook met mijn US robotics router. Als ik emule en/of Azureus draai dan ligt internet er meestal na een dag er weer uit en moet ik de router resetten. Heb ook nog geen oplossing gevonden.

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

• TaXaN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-09-2023
Een modem/router is een embedded device en heeft dus beperkte hardware, in dit geval voornamelijk geheugen. Het tracken van connections bij NAT vergt redelijk wat info en dus moet er gewoon een limiet opgelegd worden. Een voorbeeldje: een ST580 kan 2K connections tracken maar dit vergt al bijna een halve MB geheugen. Voor een pc is dit verwaarloosbaar maar voor een embedded device niet. Spelen met timeout values kan inderdaad helpen. Je applicaties zodanig configureren dat ze niet zoveel connecties ineens openen helpt ook maar de limiet zal je altijd houden.
Ik kan wel al zeggen dat in een volgende software release er optimalisaties zijn in het connection framework zodat er niet altijd een volledige context per afzonderlijke connectie moet worden bijgehouden. Dit zorgt er dan weer voor dat je minder snel tegen de limiet loopt.

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transformation.

Verwijderd

De getweakte speedtouch home kan 255 connecties aan. Log anders eens in met telnet op je modem, en typ dan NAT <enter>, LIST <enter> wanneer je modem volgelopen is, kan je zien wat de max van je modem is. eMule is ook een beruchte connectievreter trouwens...

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

sarinsarin schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 15:56:
Nu zat ik te denken dat dit dan komt doordat er teveel connecties dan openstaan in dit router-modem, maar ik kan daar in de instellingen van het modem zo niets van terug vinden.
Ik las wel ergens dat dit modem maar een max aantal connecties kan hebben (250?), maar weet iemand of hieraan iets valt in te stellen in dit modem, en of dit wel het waarschijnlijke probleem is?
Je kunt (met de telnet interface) naar het geheugen van het modem kijken. Maar de limiet van 250 is voor de (oude) speedtouch home, niet voor een (recente) 510. Wat de limiet daar is kan taxan misschien voor je berekenen, (hoewel die zich meer bezig lijkt te houden met de nog ungeleasede volgende firmware. )

niet je vraag maar:

Je kunt ook nog nakijken of het niet de limiet van XP sp2 is door daar de eventlog te bekijken.
(file-> run -> "eventvwr") en kijken of hij iets meld over een "tcp/ip security limiet". Als daar iets zie ziet de foutmelding effe door googleh alen en dan kun je de patch daarvoor zo vinden.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Pacjack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-02 21:11
leuk_he schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 13:15:
Je kunt (met de telnet interface) naar het geheugen van het modem kijken. Maar de limiet van 250 is voor de (oude) speedtouch home, niet voor een (recente) 510. Wat de limiet daar is kan taxan misschien voor je berekenen, (hoewel die zich meer bezig lijkt te houden met de nog ungeleasede volgende firmware. )
Ik heb mijn SpeedTouch Home nu zo ingesteld dat hij het externe IP adres van DHCP doorspooft naar mijn linux firewall (http://www.bruring.com/nu...iewarticle&artid=7&page=1)
Heb ik in dit geval ook last van een limiet in de speedtouch, of zou deze dan bij mijn linuxbak liggen?

⌘ | deze gebruiker weet waar zijn handdoek is

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Pacjack schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 13:21:
[...]

Ik heb mijn SpeedTouch Home nu zo ingesteld dat hij het externe IP adres van DHCP doorspooft naar mijn linux firewall

Heb ik in dit geval ook last van een limiet in de speedtouch, of zou deze dan bij mijn linuxbak liggen?
Ik DENK het niet omdat je dan geen dynmic nat meer gebruikt.... maar ik moet eerllijk zeggen dat ik niet spoof. maar is dit niet simpel te bekijken in je telnet configuratie (even uit mijn hoofd:)

code:
1
nat list

Als hier een heleboel regel staan zul je tegen limieten aan (kunnen) lopen. Staat hier niks of alleen wat templates dan is er niks aan de hand?

(zoals je wel snapt heb je op een linux bak niet zo snel last van de limiet, een oude pc heeft massa's geheugen ten opzichte van zo'n modem.)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Pagina: 1