[AppleCare] hoe kom ik erachter of hij nog te registreren is

Pagina: 1
Acties:
  • 164 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Wild pigeon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-02 17:46
Goede dag, ik heb een beetje een rare vraag.
Ik heb hier namelijk een AppleCare paketje liggen voor een iBook (winkel prijs ruim 300euro).
Maar volgens mij is deze nog nooit geregistreerd maar al wel bijna 3 jaar geleden aangeschaft.
Nu vraag ik mij dus af of ik deze alsnog kan registreren bij een nieuwe iBook.

Maar dan moet ik dus weten of hij al ooit geregistreerd is en of hij (omdat hij al 3 jaar hier ligt) nog te registreren valt?
Dus ik dacht... ff met Apple bellen.... maar dat leek toch niet zo makkelijk, het enige nummer wat ik kan vinden van Apple is die van de store, en daar kan ik deze vraag zover ik weet niet kwijt... iemand anders een suggestie het liefst in de vorm van een Apple tel. nr?

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:47

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

ik zou gewoon de store even bellen. Als je daar niet goed zit kunnen zei je wel een telefoon nummer geven. je kan ook via de website contact opnemen met Apple.

Verwijderd

Voor zover ik weet moet je AppleCare max. 6 maanden na aankoop van de hardware registreren en maakt de aankoopdatum van het pakketje niet veel uit. Als de iBook 7 maanden oud is ben je dus te laat.

Let ook op trouwens: AppleCare pakketje moet volgens mij wel voor een ibook/powerbook zijn en niet voor een G4 of G5 desktop bak. Die zijn verschillend!

• Wild pigeon
Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 16:10:
Voor zover ik weet moet je AppleCare max. 6 maanden na aankoop van de hardware registreren en maakt de aankoopdatum van het pakketje niet veel uit. Als de iBook 7 maanden oud is ben je dus te laat.

Let ook op trouwens: AppleCare pakketje moet volgens mij wel voor een ibook/powerbook zijn en niet voor een G4 of G5 desktop bak. Die zijn verschillend!
No offense, maar ff mijn bericht nog een keertje lezen ;)

Ik heb hier namelijk een 3 jaar oude iBook AppleCare liggen die ik wil gaan gebruiken voor een nieuwe nog aan te schaffen iBook!

[ Voor 1% gewijzigd door Wild pigeon op 25-05-2005 16:14 . Reden: ad: "iBook" AppleCare ipv "gewoon" AppleCare ]

• Wild pigeon
LoeiOrdinair schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 15:58:
ik zou gewoon de store even bellen. Als je daar niet goed zit kunnen zei je wel een telefoon nummer geven. je kan ook via de website contact opnemen met Apple.
De enige manier die daar dus bij staat is met de AppleStore bellen... of online vanalles en nog wat maar er is geen normaal apple support nummer oid volgens mij?

Dan toch maar nogmaals met de store bellen ? :(

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:47

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Technische ondersteuning
Voor technische ondersteuning per telefoon neem je contact op met 0900 7777 703. Als je recht hebt op aanvullende ondersteuning (tot 90 dagen na aankoop) of als het product wordt gedekt door een AppleCare Protection Plan, worden voor de ondersteuning geen kosten in rekening gebracht. In alle andere gevallen wordt per geval 39 euro excl. BTW in rekening gebracht.
Apple.nl

Probeer dit nummer eens te bellen dan.

• Wild pigeon
LoeiOrdinair schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 16:28:
[...]

Apple.nl

Probeer dit nummer eens te bellen dan.
Mijn excusses!!! Ik heb echt gezocht... maar kon hem niet vinden!!!!

Gelijk even gebeld.
Vertellen ze mij dat ik mijn AppleCare in de prullenbak kan gooien!
Koop je AppleCare voor 300 nog wat euro, nooit geregistreerd, geclaimed, gebruikt wat dan ook.... kan hij de prullenbak in!? :r
Wat een service !!!!?????

Ik had redelijk wat respect voor Apple, maar dit is toch idioot 8)7
Zou hier echt niks meer aan te doen zijn?

• JaWa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-02 22:57

JaWa

zie hier een icon

waarom koop je dan ook iets voor 300 euro als je niet precies weet wat het inhoudt? Dan vraag ik me af via welke weg je aan het pakketje bent gekomen.
Zelf heb ik ook wel eens zo een aanbieding op een 2ehands site zien staan leek me ook wle handig voor een nog aan te schaffen powermac maar dan zou ik vooraf toch informeren of het nog geldig is.

Ik zou wel willen weten hoe jij aan je applecare bent gekomen en wat de apple medewerker precies heeft verteld en heb je er wel 300 euro voor betaald ;) ?

[ Voor 5% gewijzigd door JaWa op 25-05-2005 21:24 ]

Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-02 14:07

PcDealer

HP ftw \o/

Als HP Care Pack deskundige moet ik je wijzen op het feit dat de Apple Care mogelijk niet geschikt is voor je nieuwe iBook.

LinkedIn WoT Cash Converter

• arjenhiemstra
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:44
Wild pigeon schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 16:49:
[...]

Mijn excusses!!! Ik heb echt gezocht... maar kon hem niet vinden!!!!

Gelijk even gebeld.
Vertellen ze mij dat ik mijn AppleCare in de prullenbak kan gooien!
Koop je AppleCare voor 300 nog wat euro, nooit geregistreerd, geclaimed, gebruikt wat dan ook.... kan hij de prullenbak in!? :r
Wat een service !!!!?????

Ik had redelijk wat respect voor Apple, maar dit is toch idioot 8)7
Zou hier echt niks meer aan te doen zijn?
Met AppleCare verleng je de garantie van een produkt, nooit gebruik van gemaakt is dus gewoon jammer maar dat is het risico met extra garantie erbij kopen. Of je die nou geregistreerd hebt of niet.

• Wild pigeon
Enige uitleg is misschien gepast.

Ik kom aan deze AppleCare via mijn werkgever, die een aantal iBookjes en AppleCare pakketten had aangeschaft voor een project wat nooit van de grond gekomen is (nog voordat ik daar werkte).
Voor mij persoonlijk is het dus geen schade, en mijn werkgever zal er ook niet arm van worden.

Maar AppleCare is een los (service) product wat je los in de winkel koopt (je kan het gewoon los van een Mac kopen) daarom vindt ik het persoonlijk bizar dat je dit product in dit geval niet kan gebruiken.

• MacWolf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
Voor zover ik weet heeft Apple voor verschillende produkten, verschillende AppleCare pakketten. AppleCare voor een PowerBook is mogelijk duurder als voor een iBook.

Op die manier vind ik het wel logisch dat Apple zegt dat je dit AppleCare pakket wel kan weggooien, het was bedoelt voor de iBook's die destijds door je werkgever waren aangeschaft.

EDIT: Zoek maar eens in de Apple Store. Voor de iMac heb je een ander pakket dan voor de Mac mini. Er is ook een AppleCare pakket voor de iPod (79 Euro).

[ Voor 20% gewijzigd door MacWolf op 25-05-2005 23:07 ]

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

* PcDealer verwijst de TS naar mijn eerdere post.

Het is net een verzekering, als je die aanschaft en gebruik van maakt of niet, je moet toch betalen.

• MacWolf
PcDealer schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 08:49:
* PcDealer verwijst de TS naar mijn eerdere post.

Het is net een verzekering, als je die aanschaft en gebruik van maakt of niet, je moet toch betalen.
Daarnaast is het voordeliger om al je computers bij de bank te verzekeren. In totaal ben je veel minder geld kwijt.

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:02
MacWolf schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 08:51:
[...]

Daarnaast is het voordeliger om al je computers bij de bank te verzekeren. In totaal ben je veel minder geld kwijt.
klopt en het scheelt tijd ,want je krijgt volgens mij gewoon geld voor nieuwe meuk als het kapot is he?

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

• MacWolf
DKasemier schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 10:18:
[...]

klopt en het scheelt tijd ,want je krijgt volgens mij gewoon geld voor nieuwe meuk als het kapot is he?
Meestal wel. Wat trouwens wel leuk is, is dat als je je computers verzekerd voor een bepaald bedrag en ze worden gestolen, dan kan je een geheel nieuw model krijgen (want de oude modellen zijn niet meer op de markt), dat zou dan een geluk bij een ongeluk zijn.

Als mijn PowerMac G4 zou worden gestolen, kan ik een gelijkwaardige PowerMac G5 krijgen met een totale waarde van ongeveer 2300 Euro.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Mensen, het gaat hier niet om diefstal verzekering, maar garanties toch? Of die garanties moeten ook dekking bieden voor diefstal.

Verwijderd

Precies, Applecare is een garantieplan. Een verzekering is tegen diefstal. Je moet allebei hebben!

Lijkt me toch stug dat de bank je een nieuwe computer vergoedt als ie stuk gaat? Of zit ik er toch naast?

• MacWolf
In verzekering hoeft niet alleen tegen diefstal te zijn. Werkt ook tegen schade. Ik neem aan dat als je harde schijf kapot gaat, dit ook verzekerd is. Zie bijv.: http://www.abnamro.nl/nl/...erzekering/voordelen.html

Verwijderd

om even in te pikken op het onderwerp: er is iets wat niet klopt met hun AppleCare systeem:

Op Apple hardware was steeds 1 jaar wettelijke garantie.
De applecare verlengt 1 jaar naar 3 jaar, samen met een telefoon-service waar je een half uur naar een bandje mag luisteren of een zeer dure vorm van radio aanhoren.

Mijn vraag is nu hoe het op dit moment in 2005 zit, want sedert januari 2005 is de wettelijk verplichte garantie door een Europese wet (jaja, toch goed Europa...) opgekrikt naar 2 jaar.

Dat had moeten betekenen dat een van volgende stellingen waarheid is geworden:

a) een applecare verlengt nu van 2 jaar naar 4 jaar... ???
b) apple stopt momenteel 1 jaar geld steevast in z'n zak en levert niets in ruil... ???
c) applecare prijzen zijn met de helft gedaald sedert 1 jan 2005 ???

Welke van bovenstaande stellingen is waar ?
En laten we dat zomaar gebeuren ?

thanks!

Verwijderd

Om even op de mannen te reageren die AppleCare met een verzekering vergelijken, er is een ding dat jullie vergeten en dat is de snelheid waarmee je geholpen wordt door. AppleCare, HP Care Pack of IBM ServicePack bieden allemaal een response tijd (zegt niet veel) en moment waarop de reperatie aanvangt en dat is hetgeen waarom de meeste mensen een service overeenkomst afsluiten.

Om je vraag te beantwoorden Cyberdog; met 3 zit je het dichtste bij. Je hebt gelijk dat het goedkoper zou moeten zijn, maar Apple zal ook een deel van de prijs voor AppleCare gebruiken voor het call centre deel in jaar 1 dat je eigenlijk al garantie had.
De prijs van het apparaat gaat natuurlijk wel gewoon omhoog gezien dat jaar extra garantie wat nu wettelijk verplicht is ook gewoon door de consument betaald moet worden.

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 15:03:
om even in te pikken op het onderwerp: er is iets wat niet klopt met hun AppleCare systeem:

Op Apple hardware was steeds 1 jaar wettelijke garantie.
De applecare verlengt 1 jaar naar 3 jaar, samen met een telefoon-service waar je een half uur naar een bandje mag luisteren of een zeer dure vorm van radio aanhoren.

Mijn vraag is nu hoe het op dit moment in 2005 zit, want sedert januari 2005 is de wettelijk verplichte garantie door een Europese wet (jaja, toch goed Europa...) opgekrikt naar 2 jaar.

Dat had moeten betekenen dat een van volgende stellingen waarheid is geworden:

a) een applecare verlengt nu van 2 jaar naar 4 jaar... ???
b) apple stopt momenteel 1 jaar geld steevast in z'n zak en levert niets in ruil... ???
c) applecare prijzen zijn met de helft gedaald sedert 1 jan 2005 ???

Welke van bovenstaande stellingen is waar ?
En laten we dat zomaar gebeuren ?

thanks!
Pak de telefoon en je weet het. Daarnaast is niet alleen Apple een fabrikant die dit soort "truukjes" uithaalt, maar doen andere leveranciers het ook. Als je echt wil dat dit opgelost wordt dan zul je op een onderbouwde, niet flamende manier, met een advocaat moeten gaan praten, die je vast wel kan helpen dan

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Verwijderd

Zwerver,

mijn argumenten zijn absoluut wél onderbouwd en niét flamend. Wij zijn zelf dealer van Apple producten, en als de dealers zelf al met dergelijke belangrijke en fundamentele problemen zitten, hoe kan er dan een goeie service geleverd worden naar de consumenten toe?
Ik vind gewoon dat Apple een beetje dealer-vriendelijker mag worden: hun producten zijn tot op een bepaald niveau erg gebruiksvriendelijk en zeer betrouwbaar, dit juich ik enkel toe.

greetz

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Neem anders contact op met een distributeur van Apple (zoals Tech Data).

Pagina: 1