Toon posts:

Hard pagina einde in JasperReports (Retry)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor mijn bedrijf ben ik bezig om uit te zoeken hoe een hard pagina einde in jasperreports te realiseren. In mijn geval in een subrapport. Ik werk met jasperreports 0.6.7 en met mysql als backend db

Ik heb de handleiding(forum) al doorgenomen (werk al drie maanden met het pakket) en kan daar niets over vinden. Er zijn meer mensen daar met de klacht dat ze dit niet voor elkaar kunnen krijgen. Ook heb ik gegoegeld en daar ook niets gevonden. (Vraag me af of JasperReports wel zo bekend is als ze zelf zeggen)

Nu is er een functie (setNewPageFooter = yes/no) om een footer op een nieuwe pagina te laten zien maar hier heb ik niets aan omdat het over de detailsectie gaat. Dat werkt dus niet.

Nu probeer ik te berekenen hoeveel tekst er al op een pagina staat en door het aantal regels te tellen de pagina overgang te berekenen, dit werkt echter alleen in het hoofdrapport, niet in subrapporten.

Iemand ervaring met dit probleem en een mogelijke oplossing?

Misschien een iets te exotische applicatie? B)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2005 10:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke oplossing gevonden, ik stuur het paginaeinde via de database aan en maak een dummy groep aan waar ik stuur op een database veld, die dummy groep kan dan de waarde StartOnNewPage is true krijgen.

Dus topic mag wel dicht