Toon posts:

[XP] Krijgt na installatie SP2 geen ip-adres meer*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Ik zit met een probleem omtrent sp2 van windows XP

Na het installeren van service pack 2 op mijn pc, treden er bij mij een aantal problemen op. Ik verkrijg onder andere geen ip adres meer, van mijn router. Kortom de dhcp is gewoon gaar. Ik heb een aantal dingen geprobeerd om tot een oplossing te komen, maar tot nu toe werkt dat hele ding niet.

Het volgende heb ik al geprobeerd:
  • De router uitgetrokken en opnieuw opgestart, bij sommige routers schijnt dat nodig te zijn.
  • Een vast ip ingesteld, maar dat schiet ook niet echt op;
  • Computer spyware vrijgemaakt, zodat geen gekke dingen kunnen gebeuren;
  • De winsock gereset;
  • De ipstack gereset;
Dit alles zonder resultaat, er blijft voortdurend een beperkte toegang van kracht. De localhost is wel beschikbaar, althans het pingen naar localhost of 127.0.0.1 is geen probleem. Wel krijg ik een APIPA adres van 169.254.xx.xx toegewezen, maar daar houdt het verder bij op.

Wanneer sp 2 niet geinstalleerd werkt de pc naar behoren. Verder wil ik even vermelden dat ik nu geen extra firewall heb geinstalleerd en geen gebruik maar van de windows firewall.

Iemand suggesties ter oplossing?

• Omebas
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-02 20:48
Ingebouwde virusscan uitgeschakeld?

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:38

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Wat is je fysieke adres ? Sommige routers vinden het niet lekker om met een mac van 00:00:00:00:00:00 benaderd te worden.

Als je hardware matig een vast ip inklopt met subnet mask en gateway de router kan je de router dan uberhaupt wel pingen ?

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Verwijderd

Ik heb dit probleem ook gehad, het updaten van de firmware van de router heeft het probleem opgelost.. suc6 ermee !

• empheron
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-02 22:39
Kijk even onder Systeembeheer\Services of de DHCP client wel gestart is. Ik ken gevallen waarbij deze client niet meer opstart na installatie van sp2. Controleer even of de service onder de localsystem account draait (er zijn soms problemen met de networkservice account)

[ Voor 4% gewijzigd door empheron op 25-05-2005 16:06 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Winsock ook al eens gereset door: 'netsh winsock reset catalog' ? Anders al eens geprobeerd de nieuwste drivers voor je netwerkkaart al geinstalleerd? Ik pas nog even de topictitel aan, zodat je OS vooraan tussen [] staat conform de Windows Operating Systems - Policy :)

[ Voor 25% gewijzigd door sanfranjake op 25-05-2005 16:20 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Heb je ook gechecked op virussen en spyware want dit soort problemen na de installatie van SP2 kunnen daar ook door veroorzaakt worden.

• sarinsarin
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-12-2025
geeft je netwerkkaart dan telkens melding "ipadres verkrijgen"?
dit had ik namelijk gister zelf nog op oude pc met installen SP2, bleek dat mijn nic een mac adres van ff:ff:ff enz na sp2 had gekregen, handmatig mac adres ingevuld en probleem was opgelost

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd

Een aanvulling op andere reacties hier:

Verkrijgen van een APIPA wijst vaak op het falen van het verkrijgen van een IP-adres van de DHCP server..

Ik had na een verse installatie van Xp sp2 het probleem dat de Windows firewall DHCP in de weg zat..

Uitschakelen van de Windows Firewall resulteerde in het succesvol verkrijgen van een IP-adres van de DHCP server (router).

Dus mijn suggestie is; schakel even de Windows firewall uit en probeer het even overnieuw....

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de firewall al uitgezet, verder kan ik melden dat het mac adres overeenkomt met het max adres voor de installatie van sp2.

Ik zal de overige zaken eens onder de loep nemen.
Pagina: 1