[Gezocht]Programma dat mounted disks weergeeft op bureaublad

Pagina: 1
Acties:

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-08 23:00

sjaakaq

It might get loud

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een programma dat mounted disks weergeeft op het bureaublad. Zeg maar net als dat in Mac OS gaat: je stop (bijvoorbeeld) een memorystick in je USB poort, en dan krijg je op je bureaublad ene icoontje "Memorystick" oid. Als je daar op klikt kun je deze memorystick vervolgens verkennen. Als ik de memorystick er dan uit hal, moet het icoontje ook weer verdwijnen. Dat is alles; ik hoef dus niet zoals bij Apple de grootte te zien, draggen naar de prullenbak om te verwijderen hoeft ook niet. Alleen een icoontje/snelkoppeling op m'n bureaublad is voldoende.

Ik heb op google gezocht naar "display mounted disks on desktop", dit leverde alleen maar Apple-links op. "display mounted disks on desktop windows xp" leverde ook niets bruikbaars op.

Wie weet er een programma :)

leoaq.fm // Jeune Loop

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Gewoon de verkenner openen volstaat niet?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Topicstarter
Wel. Maar het is iets netter/sexier/sneller/handiger als er een snelkoppeling op het bureaublad komt te staan :)

leoaq.fm // Jeune Loop

Verwijderd

leokennis schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 15:30:
Zeg maar net als dat in Mac OS gaat: je stop (bijvoorbeeld) een memorystick in je USB poort, en dan krijg je op je bureaublad ene icoontje "Memorystick" oid.

Ik heb op google gezocht naar "display mounted disks on desktop", dit leverde alleen maar Apple-links op. "display mounted disks on desktop windows xp" leverde ook niets bruikbaars op.
Een memorystick is toch geen mounted disk?
En als je je autoplay aanzet? Nog niet tevreden?

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2005 15:47 ]

• Omebas
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-02 20:48
Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 15:45:
[...]

Een memorystick is toch geen mounted disk?
En als je je autoplay aanzet? Nog niet tevreden?
En shift inhouden als je autoplay wil overslaan

btw in windows wordt niks mounted disk genoemd alleen images van deamon tools toch?

[ Voor 15% gewijzigd door Omebas op 25-05-2005 15:49 ]

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
zelfs die niet omebas, die hele term bestaat volgens mij in windows niet. De schijven van Deamon tools zijn registry hacks en windows behandeld ze daardoor als een normale cd/dvd speler

ik ken ook geen mogelijkheid om exteren schijven en ubs devices op de desktop weer te geven wanneer ze aangesloten zijn. Het zit iig niet standaard in windows.

je zou eens kunnen googlen naar custom programma's, maar ik denk niet dat je veel zult vinden, want de meeste mensen zullen die 2 extra kliks niet zo lastig vinden

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

open verkenner

klik op 'Deze computer' (niet loslaten)

sleep het deze computer icoon naar de rand van je bureablad (er wel helemaal tegen)
(best je verkenner venster wat verkleinen voor je begint)

en laat maar los.

nu heb je zon grijze balk met alle drives daarin die je onder 'deze computer' kan terugvinden, ook je usb stick enzo.

gemakkelijker als dit zal niet gaan denk ik.

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Topicstarter
Hmm that'll do CIS187, that'll do... ;)

Dank u voor deze oplossing.

[ Voor 42% gewijzigd door sjaakaq op 25-05-2005 17:27 ]

leoaq.fm // Jeune Loop

Pagina: 1