Toon posts:

[FX5900XT] TV-Out problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een Aopen Aeolus FX5900XT, maar ik heb enorm veel problemen met de TV-Out. Het ergste is nog wel dat TV-Tool niet meer werkt, wat het nog geweldig deed op mij Asus Ti4200. Ik gebruik de 71.89 ForceWare drivers (op WinXP SP1) en op deze kaart zit een Intergrated TV Encoder (MV).

Problemen:
• Beeld wordt soms na een tijdje ineens groen, op m'n PC draait de film dan enorm traag en schokkerig.
• Bij de zijkanten van het beeld valt een stukje weg op m'n TV (volledig uitzoomen helpt niet, kan alleen nog maar inzoomen).
• Sinds daarnet wil hij de video's niet meer fullscreen laten zien op m'n TV, zonder iets veranderd te hebben.

Ik heb echt alles al geprobeerd met nView enz., heeft iemand tips? Vooral dat laatste probleem is erg irritant.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2005 15:51 ]

Verwijderd

Heb je al geprobeerd oudere/nieuwere drivers geinstalleerd ? Of een andere versie van TV-Tool (nieuwere) ?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 15:25:
Heb je al geprobeerd oudere/nieuwere drivers geinstalleerd ? Of een andere versie van TV-Tool (nieuwere) ?
Ja, ik heb meerdere versie van TV-Tool geprobeerd, maar volgens TV-Tool werken die opties niet meer omdat nVidia de info van de chipsets niet wil vrijgeven of zo. En ik zal eens andere drivers gaan proberen, maar net draaide alles nog in fullscreen? Dus dat heeft daar niet mee te maken.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2005 15:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb die WDM-drivers even geprobeerd, maar nadat ik ze geinstalleerd had blijft mijn PC na het opstarten meteen crashen. (Stop 0x0...024), iets met flockxp.sys.) Dit is al de zoveelste keer dat m'n Windows totaal verneukt wordt door een driver of programma dat ik installeer, dus dat ga ik eerst maar eens uitzoeken, hoewel er geen antwoord op lijkt te zijn...

Ik heb nu System Restore gedaan, maar als ik nu wat-dan-ook installeer is het meteen weer crashen in een loop. Zal dus eerst WindowsXP opnieuw moeten installeren. :/

Edit: Het laatste probleem met fullscreen is "opgelost" na System Restore.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2005 15:53 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 15:49:
Ik heb nu System Restore gedaan, maar als ik nu wat-dan-ook installeer is het meteen weer crashen in een loop. Zal dus eerst WindowsXP opnieuw moeten installeren. :/
Dat lijkt me inderdaad ook slim. Misschien dat een herinstallatie van windows al je problemen verhelpt. ( betwijfel het maar met een beetje geluk )

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:23

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Hmm, dat groene beeld en trage performance heb ik ook wel eens gehad met PowerDVD en mijn Club3D FX5900XT... Ik kreeg dat opgelost door PowerDVD enzo af te sluiten, dan in nView je secundaire display uit te vinken, toepassen, en daarna weer aan te vinken en de overlay ff opnieuw in te stellen. Tegenwoordig gaat het gewoon goed, met de nieuwste Forcewares van nvidia.com...

Hier stond een dode link.

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Sorry, om dit oude draadje omhoog te schoppen. Maar ik vraag me af of jullie al een werkende oplossing hebben?

Zie ook mijn draadje: TV out werkt, maar word groen later
Pagina: 1