Toon posts:

[Mafia]Sommige missies rare tekens/letters/map

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Jo peeps,

dit is volgens mij een bekend probleem, maar geen enkele oplossing lijkt bij mij te werken:

Het probleem

In sommige missies is alle tekst in het spel helemaal vervaagd en is de map ook één kleuren brei geworden. Alleen je health linksonder is nog te lezen :X

pc specs

Soltek 75KAV
AMD Thunderbird 1@1,33Ghz
1x 512MB no name SDRAM
ATI RADEON 9800XL@Pro
2x 60Gb IBM (RAID0)
1x 40Gb IBM

Drivers/installs/patches

Mafia + patch 1.2
Ati Catalyst 5.5 (hiervoor had ik oudere, geen id welke dat waren, zelfde probleem met mafia)
Directx 9.0c

Niet-werkende oplossingen

Mafia en screencorruption
[rml][ PC] Mafia problemen[/rml]

Deze twee topics suggeren in de graphics setup het volgende aan te zetten:

- triple buffering
- vertical synchonization
- multipass rendering (expert settings)

of dit uit te zetten:
- W buffer (deze is grijs bij mij)

Verwijderd

Topicstarter
Iemand die hierbij nog hulp/tips kan bieden? Ik heb ook al een hele tijd zitten neuzen op 't forum van een mafia fan site. Helaas vind je daar voornamelijk problemen en ook oplossingen voor het crashen van het spel, wat bij mij niet het geval is.

Wat mij nog opgevallen is, dat het lijkt alsof elke keer als het spel een scene inlaadt, de tekst weer goed wordt en de volgende keer als hij weer wat heeft geladen, het weer verneukt is. Ik had net ook een keer dat alle tekst verrot was (niet te lezen), maar de map wel weer ineens goed was :?

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:13

Mud.Starrr

I shoot people for money

Klinkt een beetje als een DirectX fout oid.
Probeer eens de nieuwste DX9.0c te installeren, dat kan zoiezo geen kwaad.
Anders zou ik het ook niet weten.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, dat was het enige wat ik vergeten was erbij te zetten. Volgens dxdiag heb ik versie 9.0c al

Verwijderd

Topicstarter
Iemand die hier nog ideeën voor heeft, want nu krijg ik missies waarbij geen richting meer wordt aan
gegeven en dan wordt het toch wel heel lastig om te bepalen wat je moet doen, als je niets kunt lezen als je op F1 drukt :(

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-11 16:16
Verwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 13:15:
Iemand die hier nog ideeën voor heeft, want nu krijg ik missies waarbij geen richting meer wordt aan
gegeven en dan wordt het toch wel heel lastig om te bepalen wat je moet doen, als je niets kunt lezen als je op F1 drukt :(
wat zijn de specs van je hd`s? dus hoe snel draaien ze? want het kan ook een laad fout zijn dat ze te traag zijn want je systeem ziet er best oud uit. en wat zijn de min specs van het spel? denk dat je daar nog wel aan voldoet.

Verwijderd

Topicstarter
DaannO schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 13:20:
[...]

wat zijn de specs van je hd`s? dus hoe snel draaien ze? want het kan ook een laad fout zijn dat ze te traag zijn want je systeem ziet er best oud uit. en wat zijn de min specs van het spel? denk dat je daar nog wel aan voldoet.
Mijn pc is uit 2001 en dit spel uit 2002, dus het lijkt me niet dat 't aan m'n pc/hdd's min. specs ligt.

Het zijn 7200rpm hdd's van IBM en zeker in RAID0 lijkt me dit niet te langzaam.

Verwijderd

Topicstarter
Misschien iemand anders nog input, ben nog niet verder met dit probleem (en het spel dus ook ;()

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

mmmm... heb je dit alleen bij mafia :?
en een vraagje: als je 3dmark03 draait zie je dan wel het gedeelte met die vissen in het water :?
ik heb ook wel eens zo iets gehad en omdat jij het ook over w buffer hebt.
ik moest toen met rage3dtweaker de w y en nog een buffer aanzetten, en hierna werkte het wel goed :?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Topicstarter
chucky666 schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 10:20:
mmmm... heb je dit alleen bij mafia :?
en een vraagje: als je 3dmark03 draait zie je dan wel het gedeelte met die vissen in het water :?
ik heb ook wel eens zo iets gehad en omdat jij het ook over w buffer hebt.
ik moest toen met rage3dtweaker de w y en nog een buffer aanzetten, en hierna werkte het wel goed :?
Ik heb dit (tot nu toe) alleen nog bij Mafia. Ik heb 3DMark '03 nog nooit gedraaid, maar kan dat wel even doen.

ps. heb 3DMark 2003 gedraaid. In die Mother Nature zie ik in die rivier alleen water, geen vissen :?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2005 11:02 ]

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 10:45:
[...]

Ik heb dit (tot nu toe) alleen nog bij Mafia. Ik heb 3DMark '03 nog nooit gedraaid, maar kan dat wel even doen.

ps. heb 3DMark 2003 gedraaid. In die Mother Nature zie ik in die rivier alleen water, geen vissen :?
Dat bedoelde chucky666.
Het gedeelte met die vissen in het water waar hij het over heeft is een andere test dan 'moeder natuur'.
Dan zal dat dus het probleem zijn vermoed ik.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM

Verwijderd

Topicstarter
Mud starrr schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 12:05:
[...]

Dat bedoelde chucky666.
Het gedeelte met die vissen in het water waar hij het over heeft is een andere test dan 'moeder natuur'.
Dan zal dat dus het probleem zijn vermoed ik.
Welke test is dat dan? Dan kan ik even checken of ik die vissen zie

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 15:19:
[...]

Welke test is dat dan? Dan kan ik even checken of ik die vissen zie
Als die test niet komt als je hem gewoon standaard draait dan heb je geen hardwareondersteuning voor (ik dacht) W buffer.
Dan moet je dus de oplossing van chucky666 toepassen.

Edit: oftewel het gaat er niet om dat je die vissen zelf ziet, maar de hele test waar die vissen in voorkomen.

[ Voor 14% gewijzigd door Mud.Starrr op 31-05-2005 15:59 ]

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Rage3D Tweak 3.9c geïnstalleerd, maar kan daar nix vinden over het aan/uit zetten van de w buffer?

• Viper_4111
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:32
Ik denk dat je meer last hebt van een corrupte installatie. Ik heb het spel meerdere malen uitgespeeld met een slechter systeem dan want jij had (kwa vga kaart g-force 4) en ik heb nog
nooit problemen gehad. Probeer alles eens op default te zetten en kijk wat ie dan doet. Mocht dat werken ga dan alles een voor een aan zetten. Ook een reinstall van het spel/besturingssysteem is misschien een oplossing.

Geen informatie beschikbaar

Verwijderd

Topicstarter
Viper_4111 schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 14:50:
Ik denk dat je meer last hebt van een corrupte installatie. Ik heb het spel meerdere malen uitgespeeld met een slechter systeem dan want jij had (kwa vga kaart g-force 4) en ik heb nog
nooit problemen gehad. Probeer alles eens op default te zetten en kijk wat ie dan doet. Mocht dat werken ga dan alles een voor een aan zetten. Ook een reinstall van het spel/besturingssysteem is misschien een oplossing.
Nou heb ik een reinstall gedaan en in eerste instantie leek er niets veranderd. Bij nader inzien is "w buffer" bij setup nu niet meer grijs. Deze stond standaard aan en heb ik dus nu uitgezet, maar nog geen verandering. Toen ik in het spel zat wilde ik nog even op GoT kijken en deed dat met alt+tab. Eenmaal terug in het spel was alles ineens weer goed :?

Helaas, nadat ik verder ging en ergens kwam waar ik moest zijn kreeg ik een cutscene (Frank komt een huis uit) en was alles weer verrot. Daarna rijdt ik verder, zijn de tekst en de map weer goed, alleen zijn sommige bomen weer helemaal verneukt.... ik word hier een beetje lam van :/
Pagina: 1