[2000] Intern zelfde zone als extern - verwijst verkeerd*

Pagina: 1
Acties:

• Jman
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-02 08:04

Jman

jfphoto.nl

Topicstarter
Misschien is het maar een klein probleem maar het is wel lastig.

We hebben hier een Server draaien w2k die een Activedirectory heeft en een mailserver is. Nu is ons domein (niet echt) test.nl voor de mail, alleen het volgende probleem: Als we nu van een werkstation proberen op onze eigen site te komen www.test.nl dan komen we op een hopeloos verouderde site van ons terecht, die hws op de server staat ofzo... Ik heb al gezocht in de DNS van de server maar kan daar niks terug vinden wat daar mee te maken heeft. Wel stond er een www met een fout ipadres in de forwardlookup zone test.nl die www heb ik verwijderd maar dat zonder resultaat.
Als we nu van de werkstations de DNS direct naar de router laten verwijzen dan krijgen we de goede site wel.

Iemand een mogelijke oplossing?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

De titel 'DNS probleempje' vertelt natuurlijk nies over je eigenlijke vraag - ik pas je otpic titel dan ook even aan :)

• Jman

Jman

jfphoto.nl

Topicstarter
Bedankt, ik wist echt geen goede titel :+

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Zet eens een nieuw a-record voor de www in je internet zone met daarin het internet ip? Mijn AD thuis is ook gewoon sanfranjake.nl, en een www. daarin naar de wwwhost werkt prima :) Vooropgesteld natuurlijk dat je internet-ip vanaf de clients te bereiken is :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Jman

Jman

jfphoto.nl

Topicstarter
Thx, ik heb het nu gevonden, gooi de boel maar op slot :)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Vertel nog even wat het nou precies was - dat maakt dit topic interessanter voor anderen die het misschien ooit nog eens teruglezen :)

• Jman

Jman

jfphoto.nl

Topicstarter
Ow sorry, het antwoord lag bij het aanmaken van een nieuwe host die naar het juiste ip verwees. :)
Pagina: 1