Toon posts:

[js] automatisch triggeren van onMouseOver

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een stukje die gebruikt maakt van een soort lichtkrant met plaatjes. Dit werkt allemaal correct. Ook de mouseover en de mouseout werken goed zolang er beweging is met de muis. De triggers worden dan correct afgevuurd. Het probleem doet zich voor als er geen beweging weer is. Is het mogelijk om een soort van automatische trigger te maken die afgevuurd wordt zolang de muis op een van de images stil staat????

Een klein stukje van mijn coding ziet er als volgt uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
function displayGame(gameName, nr){
   window.status = gameName
   imgname = document.getElementById(gameName)
  imgname.src = 'images/eco/slidemenu/' + nr + '_on.gif'
}

function hideGame(gameName, nr) {
   window.status = ""
  imgname = document.getElementById(gameName)
  imgname.src = 'images/eco/slidemenu/' + nr + '_off.gif'
}               

<body marginwidth="0" marginheight="0" style="overflow:hidden;" bgcolor='#FFFFFF'>  
        <table id="TemplateTable" cellspacing="0" cellpadding="0" border="0" width="100%">
        <tr>
            <td id="TemplateLeftBody">
                <div id='divSC0' style='position:absolute; top:0px; left:0px; z-index:25; visibility:visible; width:69px; height:86px;'><table width='69' border=0 cellspacing=0 cellpadding=0><tr><td width=69px><a href='?div=cat&grp=pc-games' onMouseOver="displayGame('pc-games',1); return true" onMouseOut="hideGame('pc-games',1)">[img]'/slidemenu/1_off.gif'[/img]</a></td></tr></table></div>
                <div id='divSC1' style='position:absolute; top:0px; left:69px; z-index:25; visibility:visible; width:69px; height:86px;'><table width='69' border=0 cellspacing=0 cellpadding=0><tr><td width=69px><a href='?div=cat&grp=ps-2' onMouseOver="displayGame('ps-2',2); return true" onMouseOut="hideGame('ps-2',2)">[img]'/slidemenu/2_off.gif'[/img]</a></td></tr></table></div>
            </td>
        </tr>
        </table>
        <script>startScroll();loadVisibleDiv();</script>
    </body>

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Hou in een var de status bij? Bij onMouseOver zet je de var bMyVarOver op true en bij onMouseOut zet je 'm weer op false :?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
Wat is daar dan de bedoeling van?

Het progje werkt correct zolang er muisbeweging is. Het lijkt mij sterk voor een willekeurige var te zetten dat er automatisch een trigger afgaat.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 14:22:
Wat is daar dan de bedoeling van?

Het progje werkt correct zolang er muisbeweging is. Het lijkt mij sterk voor een willekeurige var te zetten dat er automatisch een trigger afgaat.
:?
Dan stel je vraag nog eens wat duidelijker, en post alle relevante code dan eens?
Kijk ook eens naar window.setTimeout of window.setInterval :Y)

[ Voor 24% gewijzigd door RobIII op 25-05-2005 14:27 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• r0bert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-04 17:38
En misschien kun je anders hier nog wat mee :P
[rml]Clay in "[ js] meerdere document.body.onload"[/rml]