Fijn om te zien dat er meerdere mensen met dezelfde vragen rondlopen als ik
Echter heb ik nog wat aanvullende vragen... ik zet ze hier maar neer, aangezien mijn vragen wat voortborduren op het huidige topic, en het dus wat zonde is om er een appart topic voor te openen.
Voor mijn werk als PHP programmeur zit ik ook heel zwaar te twijfelen tussen een iBook, of een normale x86 laptop onder windows.
Ik zit me wel erg af te vragen of zo'n "simpele" iBook 12" voldoende is om alle applicaties die ik voor mijn werk nodig heb (Zend Studio, Macromedia Flash, Adobe Photoshop + Illustrator) naadloos en vloeiend te kunnen draaien. Iemand die ervaring heeft met deze applicaties op de "simpelste" iBook?
En hoeveel geheugen heb ik nodig om deze applicaties goed (naast elkaar) te kunnen draaien? Ik hoor dat 256mb prima volstaat voor Mac OS X als basis... maar ik kan me goed voorstellen dat bijv. Photoshop wat meer eissen stelt aan zijn RAM config?
Verder neem ik aan dat de airport extreme kaart die er standaard inzit ook compatible is met "normale" WiFi accesspoints, zoals mijn linksys? De Apple site vermeldt namelijk wel dat alle WiFi kaarten compatible zijn met de airport extreme basisstations.. maar andersom wordt niet gemeld. Lijkt me wel mogelijk toch? (Niet dat ik bij aanschaf van een iBook gelijk ook een nieuw accespoint moet aanschaffen).
Ook zit ik wel een beetje met de resolutie... 1024x768. Is dat nou op zo'n 12" schermpje prettig werken? En valt er een beetje te Photoshoppen op die resolutie (aangezien ik thuis 2048x1560 gewend ben). En maakt het op die iBooks veel uit of je nou voor 12" of 14" kiest? Want zo'n kleine 12" is wel lekker meenemen natuurlijk.. maar kijkt het ook prettig?
Wat ik verder niet kan vinden op de Apple site.. zitten er speakers in de iBook, of krijg je alleen geluid via de koptelefoon uitgang? (En klinkt het een beetje?

)
Maar de basisvraag is dus... is een iBook voldoende voor mijn werkzaamheden, of moet ik gelijk voor de veel duurdere PowerBook gaan?
Excuses voor mijn vloedgolf aan vragen.. maar ik ben nou eenmaal een echte Apple n00b!