Incompatibiliteit DFI NF4 Ultra-D en Maxtor harddisk

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravoman10001
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-09 11:21
ik heb het volgende probleem.

wanneer ik de pc op start wordt de harde schijf niet herkent door het moederbord.
wordt de schijf wel herkent dan wordt of windows niet opgestart (krijg dan een tijdje dat mooie scherm met die blokjes onderin het scherm) waarna ik even een blauw scherm zie en de pc vervolgens opnieuw opstart, waarna ik hetzelfde krijg.
als windows wel wordt opgestart dan loopt deze vast wanneer ik iets installeer/verwijder of spontaan.

ik dacht dat het probleem lag bij de harde schijf (maxtor DM10 200GB), maar als ik deze in mijn eigen pc (amd xp-m 2600+ abit nf7-s) doe en vervolgens het proggie van maxtor (powermax) draai krijg ik geen enkele foutmelding. heb zojuist ook de harde schijf in het andere systeem gehangen en weer geen foutmeldingen met powermax, maar als ik vervolgens windows op wil starten blijft ie hangen en start opnieuw op.

please help me :)

systeem is niet overgeclockt!!
oh ja hier de systeemspecs.
dfi nf4 ultra-d
amd 3500+ clawhammer core
gskill 1024-LE
leadtek 6600gt xtreme
Nec 3520 dvd brander.
antec sonata kast+voeding
windows XP pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Titel verduidelijkt. Je hoeft niet de hele tijd in lowercase typen. Pas alsjeblieft hoofdletters toe waar noodzakelijk. Dit bevordert de leesbaarheid :) Plus, dit is een opslagmedia / IO-controller related probleem: Processors, Mobo's & Geheugen > Opslagmedia & I/O Controllers dus.

Voor we jou verder helpen, verzoek ik je om eerst wat basis-troubleshooting te doen met behulp van de FAQ van dit subforum: OM FAQ / Beleid » Mijn schijfconfiguratie is brak, hoe komt dat? en scroll dan een beetje naar beneden richting "Compatibiliteit" ;)

[ Voor 3% gewijzigd door BalusC op 25-05-2005 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravoman10001
heb naar de FAQ gekeken, maar hoe weet ik of een firmware ouder is dan die 1B70 die vermeld staat.
de firmware versie die op deze schijf staat is banc1by0.
ik gebruik een beta bios 510-1 van oskar wu. dit is de nieuwste bios voor dit bord.
heb dit probleem met meerdere bios versies gehad (ook met die van dfi zelf).
is de enige oplossing een firmwareupgrade van maxtor.
waar kan ik de nieuwste fimrware van maxtor vinden, want op de website van maxtor staat niets over firmware.

ik had deze vraag hier gesteld omdat ik dacht dat het een probleem was van mijn mobo.
bedankt voor het verplaatsen en de duidelijkheid waar het probleem ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

1BY0 is nieuwer dan 1B70. Het ligt daar dus wellicht niet aan. Hoe oud is de schijf trouwens (fabricagedatum/aankoopdatum), als ik zo vrij mag zijn het te vragen? En firmware kun je niet zomaar van Maxtor's site downloaden, anders stond het niet in de FAQ gemirrored ;)

Anders moet je even Maxtor Support contacten of schijven met firmware 1BY0 überhaupt compatibel zijn met nForce4 enzo :)

[ Voor 28% gewijzigd door BalusC op 25-05-2005 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravoman10001
de schijf is geproduceerd op 26 februari 2005
heb hem ±3 weken geleden gekocht bij azerty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 13:58
Persoonlijk heb ik nog nooit problemen gehad met Maxtor maar nu heb ik wel mijn bedenkingen aangezien het probleem zich ook stelt bij andere nForce-moederborden:
Compatibiliteit Maxtor DiamondMax10
A8N-SLI Deluxe + Maxtor DM10 firmware update

Ik wou ook een nieuwe HD maar ik geloof dat ik nog even de kat uit de boom kijk.

edit:
Sommigen hebben alles mooi werkend gekregen door:
- Firmware update van de drive.
- Update met de laatste (beta) drivers van nVidia
- NCQ uit te schakelen

[ Voor 57% gewijzigd door D-Three op 25-05-2005 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravoman10001
zal het even proberen met de laatste beta drivers van nvidia (7.03).

bedankt voor de snelle reacties. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravoman10001
hoe kan ik ncq trouwens uitzetten?
staat dat ergens in de bios?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 13:58
In apparaatbeheer bij de nForce4 controller maar ik vrees dat dit niet zal helpen bij jouw probleem. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravoman10001
ik moest ook windows opnieuw installeren, omdat ik niet meer in windows kon komen om de beta drivers te installeren. ben nu even aan het testen of alles nu goed werkt met deze drivers.
bedankt voor de info waar ik ncq uit kan zetten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravoman10001
heb windows opnieuw geinstalleerd en vervolgens de betadrivers (7.03) van nvidia geinstalleerd.
heb tot nu toe geen enkel probleem meer met de harde schijf icm het moederbord.
bedankt voor de hulp.
Pagina: 1