Toon posts:

[XP] Logfile automatisch renamen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een batch file gemaakt waar gelogged wordt wie wanneer ingelogd heeft. Dit logfile heeft als naam de datum. Maar nu wil ik dit logfile automatisch elke week renamen in de datum van die dag.
Echter, hoe kan dit gedaan worden zónder dat de data ervan verloren gaat :?

Wat ik geprobeert heb is met de functie rename, maar hoe moet dit automatisch gedaan worden. En hoe kan ik een bestandsnaam aan de datum koppelen. %date%.txt werkt niet, andere manieren heb ik niet kunnen vinden.

alvast bedankt !

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2005 14:02 ]

Verwijderd

%date:~4% zou moeten werken. let wel ff op dat je bij je localsettings geen karakters worden gebruikt die niet mogen in een filenaam.

Verwijderd

Topicstarter
%date:~4%

waarom staat die ~4 ertussen ? ik heb wat geprobeert maar als ik %date%.txt zeg, dan werkt het ook.

edit:

stom, ik heb het al gevonden, voor geinterreseerden: het is de manier waarop hij de datum in het bestand verwerkt.

Als ik dus alleen %date% toewijs, dan gaat het bestand wo 25-05-2005.txt heten. Als ik de manier van iis5_rulez gebruik, dan gaat hij 5-05-2005.txt heten.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2005 14:53 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 14:48:
...ik heb het al gevonden, voor geinterreseerden: het is de manier waarop hij de datum in het bestand verwerkt.

Als ik dus alleen %date% toewijs, dan gaat het bestand wo 25-05-2005.txt heten. Als ik de manier van iis5_rulez gebruik, dan gaat hij 5-05-2005.txt heten.
Voor je eigen bestwil (waarschijnlijk ben je er na een aantal maanden al achter gekomen)...
Het is beter om de bestandsnaam in het volgende formaat op te slaan: yyyy-mm-dd