Toon posts:

Boot hapert

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mobo: Asus A7V8X-MX.

Het Probleem:
Soms boot de computer een paar keer goed achter elkaar, maar soms blijft het scherm zwart en moet ik de computer een paar keer resetten, of zelfs de cmos jumper gebruiken om de bios zelf te resetten voor de computer weer wil starten (i.e. booten).
Bijkomend raar verschijnsel wat ik niet kan plaatsen, soms als ik de voeding aanzet (0/1 schakelaar achterop) start gelijk de comp op. En soms is het zo dat de computer als ik op de powerknop druk, aangaat (fan en HDD gaan draaien enzo) maar slechts voor heel even want daarna valt alles weer uit, om vervolgens weer aan te gaan en dan pas gaat de computer echt beginnen met booten.
Als de boot gewoon werkt, start windows XP ook gewoon op en zijn er verder geen problemen.

Al geprobeerd:
De bios battery gewisseld, maar hielp niet.
Geheugen gecheckt, doet het (geen fouten bij check, en werkt vlekkenloos in me eigen computer)
Instellingen in de bios verandert, maar hielp niet.
Asus site/forum bekeken voor gelijke problemen met het mobo.. geen gevonden.
De Hangen en Opstartproblemen troubleshooter, staat veel in.. maar niet mijn probleem.
Bios geflasht met de nieuwste versie, leek even te werken maar na een paar keer booten weer hetzelfde probleem.

Ik heb geen idee waar het nog aan kan liggen, wat kan er nog meer mis zijn met het mobo of wat kan ik er nog aan veranderen of waar ik de fout nu nog kan zoeken :(. Iemand een idee?

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-08 21:51

bonzz.netninja

Niente baffi

hangt je pc op een ge-aard stopcontact? (daar gaan we weer :) )

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:44

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

idd, vooeding die het niet trekt. kotsluiting in je kast. ge-aard...
kan zoveel zijn.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, maar dat was voorheen ook niet zo en toen heeft die altijd gewerkt..
of kan dat opeens veranderen zodat het nu niet meer werkt dan?
Owja.. tis een Aopen voeding als ik me niet vergis (computer van kennis.. jaartje oud)

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:44

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

probeer eens een andere voeding.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Verwijderd

Topicstarter
mm.. zal me eigen voeding wel ff gebruiken,
maar op zich is zo'n Aopen voeding niet zo slecht geloof ik..

Maar als dan niet het mobo het probleem is maar de voeding..
kan een voeding ervoor zorgen dat geheugen kapot gaat?
Want het geheugen was brak toen ik de comp kreeg, zit nu
tijdelijk me eigen geheugen in die comp. Dacht eigenlijk dat de
fout in het mobo zit.

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-08 21:02
Welk type moederbord, ik lever nogal wat pc'tjes zo her en der en heb grote (vergelijkbare) problemen gehad met de Asus P4R800-VM.

Deze zijn na RMA allemaal vergoed en ik wil ze voorlopig ook niet meer hebben hiero...

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-08 15:12
zie de eerste regel :)

Mobo: Asus A7V8X-MX.

Verwijderd

Topicstarter
zoals in de beginpost staat een Asus A7V8X-MX.

Maar het vreemde is ook dat de computer eigenlijk ook altijd gewerkt heeft.
Maar nu heb ik win XP opnieuw geinstalleerd.. en eigenlijk was volgens mij
alleen het geheugen brak waardoord die iedere keer vastliep. Maar nou begin
ik te twijfelen..

Verwijderd

Topicstarter
Heb zojuist de computer even op een geaard stopcontact gehangen, maar dat had geen effect.
Heb nu de voeding eruit gehaald en ernaast op de tafel gelegd.. maar lijkt ook niet te helpen.
En heb even met schroevendraaier voor zo'n stopcontact gekeken.. als de stekker van de voeding erintzit staat er wat spanning op de voeding.
Maar hetzelfde heb ik gedaan toen alleen de stekker van de monitor in het stopcontact zat.. ook dan staat er spanning op de kast en voeding kastje! (zie foto)
(je kan het ook wel met je hand voelen want het prikte een beetje.. niet zo heel erg).

Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/basposthumus/Photo-0028.jpg

Maar daarmee snap ik nog niet wat het probleem is.. want volgens mij komt dat slechts omdat die niet geaard is. En toen ik de computer stekkers geaard had ging het booten nog gewoon ene keer goed andere keer fout :(

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-08 08:06

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Andere voeding proberen ;)
Dat Asus bord is heel erg kieskeurig, en ik zie steeds meer topic over dit bord en dan te bedenken dat er bij mijn exvriendin eentje keurig staat te draaien :D , built by yours truly natuurlijk. Bij het installeren wel problemen gehad met reboots maar tijdelijk zwaardere voeding en toen de drivers er op stonden draaide die perfect. Maar ik krijg het tegenwoordig al benauwd zodra ik dit bord langs zie komen, hoewel ze dus ook keurig kunnen werken.

Als ik jou was zou ik een andere voeding proberen want zo'n spanning op het huisje van de voeding lijkt me niet echt goed. Hij ziet er ook erg B-merk uit moet ik zeggen maar dat hoeft niet te zijn aangezien ik hem verder niet kan zien. Haal een A-merk voeding, op je voeding kun je beter niet bezuinigen, eigenlijk moet je gewoon helemaal niet bezuinigen maar goed...

[ Voor 8% gewijzigd door Ultraman op 25-05-2005 19:55 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
Het is een ATX 250 GTF Aopen voeding.. lijkt me ook niet zo'n goede voeding hoor.
Maar tis een AMD 2800, maar hangt geen videokaart of geluidskaart of netwerkkaart aan
die stroom trekken.. want alles zit onboard. Alleen HDD en dvd en dvd fikker.
Dat er stroom op voeding kastje staat.. mja dat is dus al als alleen de beeldscherm stekker in het stopcontact zit (voeding stekker eruit). Ennuh dat beetje spanning staat op de hele kast.. maar dat is wel vaker volgens mij als computer niet geaard is hoor dacht ik.

Heb zelf in me eigen computer nog wel voeding.. ben bang dat ik die dan toch maar is eruit moet gaan halen (BAH.. alle kabels zaten er net netjes in.. snif snif :( ) Mijn eigen voeding is iig wel beter, das een Zalman ZM400A-APF.

Verwijderd

Topicstarter
Heb net de voeding uit mijn eigen computer gehaald en eringezet.. maar nog steeds boot hij soms niet. Bijvoorbeeld als ik in windows zit en kies 'opnieuw opstarten' sluit die af maar hij boot niet opnieuw, het scherm blijft zwart. :( Voor niets die voeding uit me eigen pc gehaald, bah bah bah! Weet alleen dat de voeding dus ook niet het probleem kan zijn.. wat dan wel.
Het moederbord gaar ofzo?!?!

p.s. nog even een loze opmerking voor de zekerheid, ik heb alleen clean winXP erop gezet nog geen drivers ofzo verder, maar ik neem aan dat het installeren van drivers en dergelijke in windows toch geen invloed kan hebben op het booten of wel of vergis ik mij daarin?

(andere met porbleem: A7N8X Deluxe boot niet, net geinstalleerd )

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2005 21:15 ]

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
Nee heeft daar geen invloed op aangezien die pas geladen worden als windows zelf start.

specs

Verwijderd

Topicstarter
Ben echt ten einde raad, best rot.. heb echt vanalles al geprobeerd.
Zit weinig meer in wat ik nog kan veranderen.. ene keer wel andere keer
niet booten, vind het echt vaag.

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist alle kabels (HDD CD diskdrive) losgehaalt.. batterij eruit van het mobo, mobo gereset en alles weer terug. Computer boot gewoon, ik stel de bios in, save en exit en windows start op.

Kies ik in windows 'opnieuw opstarten' sluit hij af.. maar nee hij boot niet :(. Ik druk de reset knop van de computer, maar hij boot nog steeds niet. Ik druk nogmaals even op de reset knop.. en spontaan boot hij weer wel ?!?!
Pagina: 1