Minolta Dynax 303si met toebehoren, hoeveel nog waard?

Pagina: 1
Acties:
  • 426 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Mijn vader en ik willen al een tijdje overstappen naar een digitale fotocamera. We hebben al geld bij elkaar gesprokkeld voor een leuke camera. Hij is van mening dat hij dan ook zijn analoge spiegelreflexcamera weg wilt doen, omdat we toch overstappen naar een digitale. Het geld wat de camera opbrengt wilt hij dan stoppen in de nieuwe fotocamera. Aangezien ik op het idee kwam om een digitale camera aan te schaffen, mag ik ook de oude verkopen B). Alleen ik weet totaal niet wat deze camera moet opbrengen? Hopelijk hebben jullie een idee. De analoge camera heeft net duizend foto's gemaakt en is voornamelijk gebruikt om foto's te maken van (model)treinen en vakantiefoto's.

Specs:
  • Minolta Dynax 303si (specs @ fabrikant)
  • Minolta AutoFocus 28-80mm Zoomlens f/3.5 tot f/5.6
  • Cosina 100mm Macrolens f/3.5
  • Macro Adapter lens (review)
  • Grote cameratas om apparatuur kwijt te kunnen en kleine tas voor onderweg
Ik zat zelf aan een prijs te denken van 200 tot 250 euro? Maar, zoals eerder aangegeven, of dat een redelijke prijs is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koraks243
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

koraks243

Last quoth the raven...

Ik denk dat je prijs best redelijk is, aangenomen dat je beide lenzen bij de body verkoopt. Oudere AF-SLR's brengen gewoon niet zo heel erg veel meer op. Andere Minolta bodies en 2e hands AF-lenzen gaan zeer zeker niet voor hogere prijzen weg. Ik denk dat een reële prijs voor de set 303si + 28-80 ca. € 130 is. Met de extra lens en accessoires kan € 200 inderdaad een aardige richtprijs zijn.

Op wat voor digitale camera ben je je aan het oriënteren? Als je namelijk voor Minolta zou gaan, dan heeft de Cosina macrolens wellicht nog gebruikswaarde en zou je hem eventueel kunnen houden. Je kunt ook voor een Minolta set gaan en het spul wat je nu hebt ernaast houden. Het 28-80 objectief zal geen wonderen verrichten op een D7D, maar de macrolens lijkt me zeker een leuk ding om erbij te houden en de 303si kun je altijd nog gebruiken om af en toe een killer-plaat op killer-film te schieten :)

Overigens zou ik een vraag als deze ook (en vooral) in FG stellen. Daar zitten gewoon wat meer mensen die dagelijks met dit soort zaken bezig zijn. Ook kun je overwegen om eens op DPZ te kijken. Ook daar lopen nogal wat afficionados rond die vaak goed op de hoogte zijn van 2e hands prijzen.

This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper. -T.S. Eliot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Mijn vader en ik zijn vandaag langs de fotoboer gegaan waar mijn vader altijd zijn foto's laat ontwikkelen, en die wilde 135 euro geven voor de hele set. We hebben daar een redelijk aardige digitale camera van Kyocera in handen gehad, maar die was daar bijna 400 euro. Het ging hier om de Finecam M410R die een overweldigende 10x optische zoom had. Echter, dan gaat mijn voorkeur uit naar een Canon PowerShot S1 IS met 3 megapixel op eenzelfde sensorgrootte :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Move > FG :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-06 17:25
Ik heb 't gevoel dat tegenover die camera's je analoge spiegelreflex gemist gaat worden..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koraks243
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

koraks243

Last quoth the raven...

Simon schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 12:11:
Ik heb 't gevoel dat tegenover die camera's je analoge spiegelreflex gemist gaat worden..
Dat denk ik ook ja.

This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper. -T.S. Eliot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JePeVePe
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-05-2020
Robin Vreuls schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 21:49:
Mijn vader en ik zijn vandaag langs de fotoboer gegaan waar mijn vader altijd zijn foto's laat ontwikkelen, en die wilde 135 euro geven voor de hele set. We hebben daar een redelijk aardige digitale camera van Kyocera in handen gehad, maar die was daar bijna 400 euro. Het ging hier om de Finecam M410R die een overweldigende 10x optische zoom had. Echter, dan gaat mijn voorkeur uit naar een Canon PowerShot S1 IS met 3 megapixel op eenzelfde sensorgrootte :).
ik heb waarschijnlijk nog wel een S1 in den aanbieding... :)
moet eerst echter nog 'even' een FZ5 kopen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23311

Robin Vreuls schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 21:49:
Mijn vader en ik zijn vandaag langs de fotoboer gegaan waar mijn vader altijd zijn foto's laat ontwikkelen, en die wilde 135 euro geven voor de hele set.
Zoals in elk vlak ligt wat je voor je camera setje kunt krijgen aan wat degene die het van je overneemt er voor over heeft. Veel fotozaken bieden je een iets lager bedrag dan wat je er voor via marktplaats.nl ofzo voor kan krijgen. Uiteraard kun je via het via-via-circuit ook geluk hebben en er veel meer voor krijgen. Maar dat kost een hoop tijd.
Je zou kunnen proberen het bij een andere fotozaak aan te bieden, en te kijken wat je er daar voor krijgt. (Het zal niet veel meer zijn, denk ik) :+
Robin Vreuls schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 13:35:
Specs:[list]• Minolta Dynax 303si (specs @ fabrikant)
• Minolta AutoFocus 28-80mm Zoomlens f/3.5 tot f/5.6
• Cosina 100mm Macrolens f/3.5
• Macro Adapter lens (review)
Die Minolta heeft niet het functie-kaarten-systeem toch?
Ben dan wel een Minolta gebruiker, maar voor mij persoonlijk is dit geen boeiend setje. :X
Simon schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 12:11:
Robin Vreuls schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 13:35:
De analoge camera heeft net duizend foto's gemaakt en is voornamelijk gebruikt om foto's te maken van (model)treinen en vakantiefoto's.
Hmmmz... voor een spiegel-reflex die slechts duizend foto's heeft gemaakt, lijkt mij dat niet zo.
1000 foto's zijn krap 28 rolletjes! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-06 17:25
Ja, maar dat zul je wel merken. Het aantal fotos zegt niets over wat je mist of niet hoor. Zo'n S1 is een heel ander soort camera dan een spiegelreflex. Daar moet je echt rekening mee houden.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47828

Als de Cosina 100mm een echte macrolens is, dus 1:1 aankan levert die nog iets op.
De camera met 28-80 als je mazel hebt een paar tientjes
kijk maar op marktplaats.nl
kocht daar zelf onlangs een 505si super body voor 15 euro, 100% in orde met nieuwe battery.
Pagina: 1