Ik heb hier een laptop van een vriend staan waar ik windows xp home edition opnieuw op heb gezet. Maar nu heb ik het probleem dat ik 2 apparaten niet geinstalleerd krijg. Wat voor laptop het is weet ik niet want er zit alleen sticker op van de lokale pc boer. De chipset die erin zit is Intel® 852/855 Chipset Family.
Het betreft hier:
- Onbekend apparaat: Intel(R) 82801DBM LPC Interface Controller - 24CC
- PCI Modem: Intel(R) 82801DB(M) ICH4(-M) - Modem Controller [B-1]
De rest is allemaal gewoon goed geinstalleerd zoals de lan kaart.
Wat ik geprobeerd heb zijn verschillende drivers en driver packs.
Voor de eerste heb ik eerst INF Update Utility van Intel zelf gebruikt. Geen resultaat. Ook met packs van andere sites zoals driverguide.com maar windows wil geen een driver pakken.
Ook voor de modem heb ik verscheidene drivers geprobeerd. In eerste instantie heb ik de driver tool van driverguide.com gebruikt maardaar kwam geen werkende driver uit. Vervolgens heb ik op google gezocht met "ICH4 Modem Controller", "Intel modem controller" en nog een paar dingen. Uiteindelijk heb ik gekeken welke laptops deze kaart nog meer hadden en daar drivers van gedownload, maar helaas geen resultaat.
Iemand nog enig idee wat ik kan doen of proberen om deze 2 werkend te krijgen?
Het betreft hier:
- Onbekend apparaat: Intel(R) 82801DBM LPC Interface Controller - 24CC
- PCI Modem: Intel(R) 82801DB(M) ICH4(-M) - Modem Controller [B-1]
De rest is allemaal gewoon goed geinstalleerd zoals de lan kaart.
Wat ik geprobeerd heb zijn verschillende drivers en driver packs.
Voor de eerste heb ik eerst INF Update Utility van Intel zelf gebruikt. Geen resultaat. Ook met packs van andere sites zoals driverguide.com maar windows wil geen een driver pakken.
Ook voor de modem heb ik verscheidene drivers geprobeerd. In eerste instantie heb ik de driver tool van driverguide.com gebruikt maardaar kwam geen werkende driver uit. Vervolgens heb ik op google gezocht met "ICH4 Modem Controller", "Intel modem controller" en nog een paar dingen. Uiteindelijk heb ik gekeken welke laptops deze kaart nog meer hadden en daar drivers van gedownload, maar helaas geen resultaat.
Iemand nog enig idee wat ik kan doen of proberen om deze 2 werkend te krijgen?
Erm...