[VS / .NET] Weergave class tijdens debuggen

Pagina: 1
Acties:

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:04
Ik heb al aardig wat gezocht, maar ik kan hier weinig over vinden. Vandaar dat ik mijn vraag hier even in versimpelde vorm neerzet.

Stel ik heb de volgende class:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
public class Class1 
{  
    private string _s1;
    private string _s2;

public Class1()
    {

}

public string S1
    {
        get{ return _s1; }
        set{ _s1 = value; }
    }

public string S2
    {
        get{ return _s2; }
        set{ _s2 = value; }
    }

public override string ToString()
    {
        return string.Concat( _s1, _s2 );
    }
}

Als ik deze class nu ergens in mijn code gebruik, en tijdens debuggen hou ik mijn muis boven een instantie van deze class, dan staat er: "c1= Class1". Nu wil ik eigenlijk dat er staat: "c1=[de waarde van ToString()]". Ik neem aan dat hier een soort van designer attribuut voor is ofzo, maar ik kan er niets over vinden. Wie o wie weet het wel?

Roomba E5 te koop

• WormLord
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-03 16:26

WormLord

Devver

Wat is er mis met een watch of quick-watch op die variabele :? ? Dan kun je namelijk de hele structuur zien, dus de waarde van s1 en s2 los van elkaar i.p.v. aan elkaar geplakt.

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
sig69 schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 13:16:
Ik heb al aardig wat gezocht, maar ik kan hier weinig over vinden. Vandaar dat ik mijn vraag hier even in versimpelde vorm neerzet.

Stel ik heb de volgende class:
......
Als ik deze class nu ergens in mijn code gebruik, en tijdens debuggen hou ik mijn muis boven een instantie van deze class, dan staat er: "c1= Class1". Nu wil ik eigenlijk dat er staat: "c1=[de waarde van ToString()]". Ik neem aan dat hier een soort van designer attribuut voor is ofzo, maar ik kan er niets over vinden. Wie o wie weet het wel?
Ik weet niet wat voor IDE je gebruikt, maar als je gebruik maakt van Visual Studio .NET 2003 is er een debugger aanwezig, inclusief een watch waarin je zelf kan bepalen welke variabelen erin worden getoond tijdens het debuggen. Maar een window waarin alles staat.

Dan kan je stap voor stap kijken wat er nou met je variabelen gebeurd.

[ Voor 18% gewijzigd door Sybr_E-N op 25-05-2005 13:34 ]

• sig69
Ja dat weet ik allemaal wel, maar soms vind ik het gewoon handig om tijdens het debuggen je muis op een variabele te zetten en dan meteen een value te zien ipv "Class1". Genoeg over watches, quickwatch en locals dus.

[ Voor 4% gewijzigd door sig69 op 25-05-2005 14:03 ]

Roomba E5 te koop

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:15
En naast de watches , heb je dan ook nog het command window.

Hetgeen jij wilt is afaik niet mogelijk.

https://fgheysels.github.io/

• D4Skunk
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-10-2025

D4Skunk

Kind of Blue

Een wilde gok : volgens mij moet je de typeconverter of de tostring methode gaan definiëren, maar ik ben het niet zeker. Imho zal het waarschijnlijk wel iets met typeconvertors te maken hebben.

• sig69
Hmm ik lees ndat dat VS 2005 er een "DebuggerDisplayAttribute" geintroduccerd is. In 2003 zal het inderdaad wel niet kunnen dan.

Roomba E5 te koop

Pagina: 1