Toon posts:

Laptop reboot niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Mensen ,

Ik heb een HP pavilion ze4500 al ongeveer 1,5 jaar
Sinds kort doet hij raar bij het opstarten:

Als ik op de aan-knop druk dan gaan de lampjes branden en hoor ik de cooler, dvd-rom en hardeschijf werken maar dan gaat ie opeens uit en reboot hy weer dit doet ie zo'n 4keer en dan blijft ie gewoon aan echter zonder beeld.

Wat ik heb geprobeert :
- Geheugen/ Dvd-rom / Hardeschijf uitgehaald
- Cooler utigehaald, schoongemaakt
echter allemaal zonder succes

ik heb geprobeert om wat op hem te kloppen en te schudden, heel soms boot hy dan alsof er niks aan de hand is.

Weet iemand wat het probleem kan zijn,
Volgens mij ligt het aan de bios ofzo want hij komt daar niet aan toen,
Heb trouwen niet veel kennis over hardware

Alvast bedankt :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2005 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wodde2
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-09-2021
Lekkere topictitel.
Laptop REboot niet? Volgens mij reboot hij juist wel.

[ Voor 3% gewijzigd door Wodde2 op 25-05-2005 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

memtest86+ draaien om het geheugen te testen.. misschien dat dat uitkomst bied
verder is het lastig om onderdelen te testen met een laptop omdat alles onboard op het mobo zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vriend van me heeft een keer problemen gehad met een hp pavilion, weet niet zeker of 't hetzelfde type is, maar het probleem daar lag aan de cooler, (dat was de oorzaak tenminste), daarna een paar keer flink overvehit geraakt en basta.

als ik jou was zou ik even naar een winkel gaan, of misschien heb je nog garantie (meestal maar 1 jaar trouwens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wodde2 schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 15:48:
Lekkere topictitel.
Laptop REboot niet? Volgens mij reboot hij juist wel.
Bedoel "laptop reboot" :P maar dat kan ik denk niet meer veranderen
Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 15:51:
memtest86+ draaien om het geheugen te testen.. misschien dat dat uitkomst bied
verder is het lastig om onderdelen te testen met een laptop omdat alles onboard op het mobo zit
Het ligt niet aan de RAM want die heb ik eruit gehaald en nog bleef het probleem
Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 16:29:
vriend van me heeft een keer problemen gehad met een hp pavilion, weet niet zeker of 't hetzelfde type is, maar het probleem daar lag aan de cooler, (dat was de oorzaak tenminste), daarna een paar keer flink overvehit geraakt en basta.

als ik jou was zou ik even naar een winkel gaan, of misschien heb je nog garantie (meestal maar 1 jaar trouwens)
Het zou kunnen dat het aan de cooler ligt want als ik hem opstart hoor ik de cooler draaien en opeen gaat hy uit, ik zal de cooler laten nakyken.

Btw kan het aan de BIOS-chip liggen?