Toon posts:

Wifi werkt niet in mandrake, staat wel in lijst

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ok, vraag 2 :P

ik wilde mijn rt2500 installeren, en hij staat gewoon in de lijst. als ik echter het commando geef te installeeren, flitsen er 2 schermen vorbij, niet te lezen, en vervolgens is hij niet geinstalleerd. what's wrong?

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
wat is een rt5000
welke lijst heb je het over
wat wil je installeren
welk commando gebruik je
enz enz enz..

iRacing Profiel

• Eärendil
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:54
Een rt2500 is een 11g-wifi-chip van Ralink-tech. De linux-driver voor deze chip is door Ralink GPL gemaakt, daar is het project rt2400.sf.net uitgekomen.
Ik heb net als de topicstarter een kaart met die chip, maar ik gebruik de Windows-driver i.c.m. ndiswrapper, omdat ik de opensource driver te brak vond.

• MrBarBarian
Je hebt dus rt2500-1.1.0-b2.tar.gz gedownload van sourceforge en gecompileerd?

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
ik kan niet compileren (of ik weet iig niet wat het is), ik ben nogal een n00b. als je in mandrake naar verbindingen gaat, kun je voor verschillende types keizen: LAN, Wireless enz enz. als ik dan nar wireless ga, krijs ik een lijst met adapters, de RT2500 staat daar ook tussen, maar dat werkt niet. ik krijg wel twee schermen, maar die gaan zo snel dat je ze niet kan lezen.

• MrBarBarian
Waarschijnlijk staat wel in e.a. log (messagelog of syslog oid) wat het probleem is.

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu de drivers gedownd en een howto gevonden, maar daar snap ik ect helemaal niets van. :( zoals ik al zei ik ben echt een n00b..

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 23:30:
ik heb nu de drivers gedownd en een howto gevonden, maar daar snap ik ect helemaal niets van. :( zoals ik al zei ik ben echt een n00b..
dan zit er maar één ding op: bij de basis beginnen. Leer eerst met Linux werken, dan ben je op een gegeven moment ook wel in staat om de documentatie bij die drivers te begrijpen. Maar als je handmatig drivers downloadt en wilt installeren terwijl je n00b bent, dan sla je nogal wat stappen over.

Om je hier te kunnen helpen, zijn de meldingen nodig die de kernel/drivers geven. Worden in een log gezet, weet bij Mandrake niet precies waar, check laatste stuk van /var/log/syslog of /var/log/messages vlak nadat je hebt geprobeerd die driver aan de gang te krijgen.

[ Voor 9% gewijzigd door SvMp op 25-05-2005 23:43 ]

Pagina: 1