[Alg] Secure FTP Upload progsel

Pagina: 1
Acties:
  • 90 views sinds 30-01-2008

• BacardiBreezer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-06-2005

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Ik heb hier eerder een keer een topic gemaakt (wat gesloten werd) om eens te kijken wat de ideeen zouden zijn omtrent een SFTP-oplossing. Enige tijd later, volgens mij dit jaar, bleek iemand met dezelfde vraag te zitten bleek hier, ook een slotje.

Waar gaat het nu om; Een applicatie die je online kunt gebruiken via je browser om wat kleine documentjes op te slaan op je ftp-locatie. Het voordeel van een online-applicatie is dat je er geen programma's voor hoeft te installeren omdat Java/Flash toch al wel vaak aanwezig is. Je wil dit natuurlijk wel veilig doen, de vraag is daarin dan ook..... Wat zou de beste optie kunnen zijn ?

Er zijn opzich voldoende applicaties te koop maar deze zijn mijn inziens wel heel erg duur. Je bent een tweaker of niet dus wil ook wat zelf bouwen.

Wat zijn de mogelijke opties:

Java-applet:

Mooie oplossing want je hoeft niets client-side te installeren en Java Runtime heeft toch eigenlijk wel iedereen op zijn systeem staan, en anders is dit vrij gemakkelijk te installeren tijdens het laden van de applicatie.

Java-applet met ingebouwde SHH-API:

Beetje veiligheid ingebouwd in combinatie met bovenstaande oplossing is wellicht gewenst ;)

PHP-script (met SSH):

Opzich zou dit kunnen, echter is het zo dat een kleine grafische omgeving toch echt wat makkelijker werkt. Maar keep dit in mind, wellicht dat er iets leuk uit zou kunnen komen.

Opzich kan je zo wel even doorgaan natuurlijk. De vraag is echter wat is de beste optie om voor te kiezen denken jullie ? Een PHP-script zou ik zelf toch echt over HTTPS-verbinding gooien ookal is dit wat trager, maar volgens mij biedt een Java-applet hier de beste oplossing of zijn er nog andere zaken mogelijk........ Flash bijvoorbeeld :?

edit:

Oeps, moet even [ALG] voor O-)

[ Voor 16% gewijzigd door BacardiBreezer op 25-05-2005 12:49 ]

Jij bent misschien belangrijk, maar ik ben aardig ;)

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:24

Arjan A

Cenosillicafoob

Misschien werkt het in je voordeel als je er een samenhangend verhaal van maakt, in plaats van het plaatsen van wat losse kreten.

Ik moet echt drie keer lezen om een idee te krijgen waar het over gaat, maar acht duidelijk weet ik het nu nog niet. Als je in die andere topic ook zo schreef, kan ik me dat slotje wel voorstellen...

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Arjan A schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 12:45:
Misschien werkt het in je voordeel als je er een samenhangend verhaal van maakt, in plaats van het plaatsen van wat losse kreten.

Ik moet echt drie keer lezen om een idee te krijgen waar het over gaat, maar acht duidelijk weet ik het nu nog niet. Als je in die andere topic ook zo schreef, kan ik me dat slotje wel voorstellen...
Nee stond in het andere topic netjes vermeld hoor ;) Hier even een alinea vergeten :)

• jvhaarst
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-04 22:46

jvhaarst

Eendracht maakt macht

Volgens mij kan Mindterm wel wat jij wilt, zonder moelijk te doen :
http://www.appgate.com/products/80_MindTerm/10_Features/
Onder andere dit :
Integrated ftp to sftp proxy which allows the user to connect with a normal ftp client to an sftp enabled SSH-2 server
Dan kun je dus gewoon met de standaard spullen connecten met je sftp server.

If you don’t have enough time, stop watching TV.

Verwijderd

PHP-script (met SSH):

Opzich zou dit kunnen, echter is het zo dat een kleine grafische omgeving toch echt wat makkelijker werkt. Maar keep dit in mind, wellicht dat er iets leuk uit zou kunnen komen.

Opzich kan je zo wel even doorgaan natuurlijk. De vraag is echter wat is de beste optie om voor te kiezen denken jullie ? Een PHP-script zou ik zelf toch echt over HTTPS-verbinding gooien ookal is dit wat trager, maar volgens mij biedt een Java-applet hier de beste oplossing of zijn er nog andere zaken mogelijk........ Flash bijvoorbeeld :?
PHP is sowieso geen grafische engine, en heeft dus al helemaal geen grafische omgeving. Die maak je bijvoorbeeld met HTML.

Ik zou zelf gaan voor een HTTPS verbinding naar een website die met PHP een ftp verbinding openzet naar een willekeurige FTP server. Dit omdat op sommige bedrijven poorten als 20/21 gesloten zijn. HTTPS kom je in de meeste gevallen gewoon doorheen, mocht dat niet zo zijn dan maak je ook een non-https versie. Het voordeel van een web-applicatie is dat je geen software hoef te installeren. Het nadeel is dat je downloads/uploads niet kan resumen. En je snel aan het maximum van PHP zit (2mb bestanden ontvangen via een POST), wat overigens wel aan te passen is.

Als je de applicatie wil gebruiken om documenten (1kb tot zeg 1500kb) te plaatsen, dan is die methode met PHP/HTML wel te gebruiken. Ga je echter gebruik maken van bestanden die ongeveer 200 tot 600mb zijn (of groter), dan raad ik het via HTTP (dus HTML/PHP oplossing) af. En dan zou je mischien moeten kijken naar Java.
Echter heb ik geen ervaring met Java, dus ik weet niet wat daar de limit's voor zijn. Kwa HTTP (HTML/PHP) kan ik wat meer vertellen kwa limits.

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Logisch natuurlijk dat je het grafische gedeelte met HTML doet. PHP die alleen de techniek erachter.

Mijn ervaring met Java is ook echt vrijwel nul maar wie weet kan je er wat van leren :)

De mindterm oplossing is opzich een goed iets. Nu moet ik er eigenlijk wel bij vermelden dat de FTP-connectie naar de server al zelf gemaakt wordt. Bijvoorbeeld de server waar de applicatie op staat, localhost dus.

Ik wil dus eigenlijk alleen mijn username en wachtwoord in kunnen vullen. Een voorbeeldje is van JScape:

http://www.jscape.com/sftpapplet/sftp_applet_demo.html

Zoiets zou natuurlijk geweldig zijn ! Hoeft niet per defenitie zo te zijn maar kan wel naartoe gewerkt worden in de toekomst.

[ Voor 5% gewijzigd door BacardiBreezer op 25-05-2005 13:36 ]

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-05 18:51

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Als je echte grote bestanden wilt gaan uploaden, dan zit je aan (S)FTP vast, en valt PHP automatisch af. Blijft over in jouw geval: een java applet die zelf gaat (S)FTP'en.

Dus: wat heb je nu zelf al geprobeerd om het te maken? Heb je al enige vorm van code? Want ik vind het in combinatie met je gesloten topics nu een verkapt scriptrequest. Je krijgt ook alweer links naar kant en klare componenten aangeboden, iets wat *NIET* de bedoeling is van P&W.

[ Voor 3% gewijzigd door Creepy op 25-05-2005 13:47 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• riezebosch
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-05 13:09
Modbreak:Melde ik net niet iets over het plaatsen van kant en klare oplossingen / componenten?

[ Voor 87% gewijzigd door Creepy op 25-05-2005 14:00 ]

Canon EOS 400D + 18-55mm F3.5-5.6 + 50mm F1.8 II + 24-105 F4L + 430EX Speedlite + Crumpler Pretty Boy Back Pack

• Big_Tower
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-08-2024
Modbreak:Is de modbreak hierboven niet duidelijk genoeg?

[ Voor 88% gewijzigd door NMe op 25-05-2005 14:14 ]

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Creepy schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 13:45:
Als je echte grote bestanden wilt gaan uploaden, dan zit je aan (S)FTP vast, en valt PHP automatisch af. Blijft over in jouw geval: een java applet die zelf gaat (S)FTP'en.

Dus: wat heb je nu zelf al geprobeerd om het te maken? Heb je al enige vorm van code? Want ik vind het in combinatie met je gesloten topics nu een verkapt scriptrequest. Je krijgt ook alweer links naar kant en klare componenten aangeboden, iets wat *NIET* de bedoeling is van P&W.
Het gaat niet zo zeer om kant en klare oplossingen, anders had ik het wel gekocht he ;)

Het gaat even over het nadenken wat de beste optie zou zijn qua veiligheid in combinatie met gebruiksgemak.

Ik ben al bezig geweest met de Java, PHP en Flash. Opzich kun je overal wel wat in maken, Java ben ik geen held in, maar wat niet kan kan nog komen :)

Tijdens het testen en wat maken vroeg ik me af....... HTTPS ? Welke veiligheid zou een ander toepassen en welke applicatie zou je dan gebruiken ?

Voor Java hoef je nu namelijk niet direct meer HTTPS te gebruiken ;)

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Big_Tower schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 14:07:
Modbreak:Is de modbreak hierboven niet duidelijk genoeg?
Wat maakt het eigenlijk uit als iemand met iets aan komt dragen ? Ik wil het zelf maken maar een voorbeeld zoals andere het gedaan hebben, functies enzovoorts.....

Ik geeft toch zelf ook al een voorbeeld in mijn Post hier boven ? Kan er nog wel een stuk of 10 bij zetten hoor :)

Allemaal niet zo spannend

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-05 18:51

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

BacardiBreezer: je verhaal is te vaag, je laat een hoop opties open. Je zult het veel concreter moeten maken zoals waarin je nu uiteindelijk gaat ontwikkelen.

Of je nu HTTPS of een SFTP verbinding maakt maakt qua veiligheid niet uit. Qua gebruikersgemak ook totaal niet, dat ligt er geheel aan hoe jij de GUI ontwerpt. Qua veiligheid zijn er overigens al behoorlijk wat topics voorbij gekomen hier. In /13 kan je voorbeelden vinden voor het opzetten van een "gebruiksvriendelijk" GUI. Ik kan uit jouw verhaal niet opmaken dat je dit al gezien en bekeken hebt.

Zoals je zelf ook al meld is het "allemaal niet zo spannend". Dit ben ik geheel met je eens. Er is ook zat over te vinden.

Tip voordat je een volgend topic opent: Zorgt dat je wat concreets hebt. Als je dan wilt praten over andere oplossingen en ideeen dan is dat prima, mits je je eigen ideeen en oplossing (die je dan dus ook al moet hebben ;) ) maar onderbouwd.

[ Voor 26% gewijzigd door Creepy op 25-05-2005 14:38 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.