Ik heb het volgende probleem:
Ik maakt in Vb.Net een Dataconnection aan, daaraan maak ik een DataAdapter, deze heeft een SQL statement. Nu is het de bedoeling dat ik gegevens haal uit 2 tabellen, Functie en Persoon.
Onderstaande SQL heb ik daarvoor:
Dit alles wordt weer in een dataset gegooid en daarvan genereer ik een XML bestand. Nu is het zo dat ik het graag zo zou willen hebben:
Maar nu gooid ie alles onder elkaar en de overeenkomstige velden zoals bv, persoons_id maakt ie van:
Dus ipv dat ie het netjes opdeeld zet ie alles onder elkaar en maakt ie van de dubbele namen dezelfde naam met een 1 erachter...
Hoe kan ik dit oplossen? Heb het al geprobeerd met een Inner Join maar ook daar kwam ik niet veel verder mee....
Ik maakt in Vb.Net een Dataconnection aan, daaraan maak ik een DataAdapter, deze heeft een SQL statement. Nu is het de bedoeling dat ik gegevens haal uit 2 tabellen, Functie en Persoon.
Onderstaande SQL heb ik daarvoor:
code:
1
| SELECT Persoon.*, Functie.* FROM Persoon, Functie Where Persoon.Deleted = 0 AND Functie.Deleted = 0 |
Dit alles wordt weer in een dataset gegooid en daarvan genereer ik een XML bestand. Nu is het zo dat ik het graag zo zou willen hebben:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| <?xml version="1.0" standalone="yes"?>
<DataSet xmlns="http://www.tempuri.org/DataSet.xsd">
<Persoon>
Velden...
</Persoon>
<Functie>
Velden...
</Functie>
</DataSet> |
Maar nu gooid ie alles onder elkaar en de overeenkomstige velden zoals bv, persoons_id maakt ie van:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| <?xml version="1.0" standalone="yes"?>
<DataSet xmlns="http://www.tempuri.org/DataSet.xsd">
<Table>
<Persoon_ID>1</Persoon_ID>
Andere velden van persoon...
<Persoon_ID1>1</Persoon_ID1>
Andere velden van Functie...
</Table>
</DataSet> |
Dus ipv dat ie het netjes opdeeld zet ie alles onder elkaar en maakt ie van de dubbele namen dezelfde naam met een 1 erachter...
Hoe kan ik dit oplossen? Heb het al geprobeerd met een Inner Join maar ook daar kwam ik niet veel verder mee....
Never eat yellow snow...