x800 van Saphire en rare glitches.

Pagina: 1
Acties:

• brinxter
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-07-2024
Ik heb sindskort een nieuwe videokaart, een ati x800 pro van sapphire.
Hierbij heb ik de volgende drivers geinstalleerd: CATALYST 5.1(8.09)

Als ik nu een spelletje speel zoals, WoW, Doom3, KOTOR2.
Dan zie ik een een hele hoop corrupte textures, hiermee bedoel ik dat niet bv een muur er slecht uitziet, maar dat deze muur op de een of andere manier vast zit een bijvoorbeeld het karakter, of op een plek ergens in het midden van de kamer (ik kan er wel doorheen lopen)

Bij Doom3 is het zelfs zo erg dat hij me na een tijdje uit het spel gooit, met een 3d error en dan moet ik mn pc herstarten.

Momenteel heb ik hier geen screenshots van (zit op mijn werk) maar heeft iemand mischien een idee wat er hier mis is?
En bovenal, wat ik eraan kan doen?

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23:00
Heb je de drivers van de vorige kaart goed verwijderd alvorens deze kaart te instaleren?
Controleer je temps ook eens en trekt je voeding het?

[ Voor 24% gewijzigd door asfaloth_arwen op 25-05-2005 11:46 ]

Specs

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Klinkt als een brakke core op de videokaart. Check inderdaad even de drivers (test een paar andere) en voeding. Als laatste test kan je de kaart in een ander systeem uitproberen en mocht de kaart daarin dezelfde problemen geven is het tijd om de kaart te gaan ruilen :)

• brinxter
Pollewob schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 11:49:
Klinkt als een brakke core op de videokaart. Check inderdaad even de drivers (test een paar andere) en voeding. Als laatste test kan je de kaart in een ander systeem uitproberen en mocht de kaart daarin dezelfde problemen geven is het tijd om de kaart te gaan ruilen :)
Thanks voor het unlocken :)

Je zegt omruilen... dit soort dingen worden altijd door de maker van de kaart gedaan toch? (fabrieksgarantie?) (ik heb deze kaart namelijk via een redelijk grote leverancier op ebay gekocht)

[ Voor 8% gewijzigd door brinxter op 25-05-2005 12:04 ]

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:16

CaDje

Framedrops for life

brinxter schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 12:03:
[...]

Thanks voor het unlocken :)

Je zegt omruilen... dit soort dingen worden altijd door de maker van de kaart gedaan toch? (fabrieksgarantie?) (ik heb deze kaart namelijk via een redelijk grote leverancier op ebay gekocht)
Meestal heb je 1 jaar garantie bij de winkel waar je 'm hebt gekocht, heb je dan nog langer garantie, Asus heeft bijv 3 jaar dan moet je naar de fabrikant aankloppen. Meestal opsturen.

• brinxter
CaDje schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 12:06:
[...]

Meestal heb je 1 jaar garantie bij de winkel waar je 'm hebt gekocht, heb je dan nog langer garantie, Asus heeft bijv 3 jaar dan moet je naar de fabrikant aankloppen. Meestal opsturen.
Weet iemand mischien hoe dit zit met die kaarten van Sapphire?
Moet ik dan bv. bij Ati zijn, en hoe kom ik in contact met hun?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Of bij je leverancier (is dus bij jou via eBay) of bij de fabrikant (= Sapphire). Kijk even op de site van Sapphire om te kijken wat daar voor informatie staat :)
Pagina: 1