Sweex gigabit utp productiefout

Pagina: 1
Acties:

• CXNeXo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:38

CXNeXo

This behavior is by design.

Topicstarter
Beste mede-tweakers,

Let even op als je CAT6 UTP kabels van Sweex gaat bestellen.
Ik heb net de support afdeling van sweex aan de lijn gehad, en die bevestigen een produktiefout.

Het gaat om de 10 meter utp cat6 kabels ( Gigabit ). Ik heb geen idee of het ook de 3 & 6 meter kabels betreft.

Het is NIET mogelijk om snelheden hoger dan 100 mbit over deze kabels te krijgen, tenzij de de connectoren vervangt.

De goede volgorde (volgens sweex) moet zijn:

Oranje-wit
Oranje
Groen-wit
Blauw
Blauw-wit
Groen
Bruin-wit
Bruin

Dit probleem heeft mij aardig wat tijd gekost, aangezien ik geen andere kabels had.
Net even een nieuwe kabel gekocht (geen sweex) en kreeg gelijk 1000Mbit.....

De kabels die ik van sweex had zijn hier te vinden: http://www.sweex.nl/product.asp?pid=298

Kon kiezen om ze te RMA'en...of om zelf de connector even te vervangen.....

MCSE on Windows 2003 & VMware Certified Professional

• Blorgg
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Productiefout van wat dan? 1 kabel, of van alle kabels geproduceerd op een bepaalde datum?

Denk dat er genoeg mensen zijn die wel eens een maandagmorgen product hebben gekocht wat ze mochten op sturen voor RMA. Dus wat is er nou aan de hand. Zeiden de mensen van Sweex dat er een slechte partij is, of is het alleen met jouw kabel het geval?

• CXNeXo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:38

CXNeXo

This behavior is by design.

Topicstarter
De mensen van sweex vertelden mij alleen dat het probleem bekent was en dat de oorzaak een produktiefout was/is.

Er is niets gezegt over een bepaalde serie, of over kabels van een bepaalde periode.

Het is dus niet alleen met mijn kabels aan de hand, maar met meerdere....of het alle kabels betreft weet ik ook niet, werk daar gelukkig niet.

[ Voor 4% gewijzigd door CXNeXo op 25-05-2005 13:09 . Reden: Typo ]

MCSE on Windows 2003 & VMware Certified Professional