Toon posts:

met fdisk /mbr, data kwijt?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist mandrake de geïn- en gedeïnstalleerd, alleen ik blijf met die bootloader zitten :(.
als ik dat fdiskcommando gebruik, bijft dan wel alle data op mijn schijf staan? ik heb namelijk geen plaats om alles de back-up en. ik had overigens een aparte Ext3 partite gemaakt op mijn niet-systeem schijf (de primary slave dus:P ), en een SWAP Partitie..

alvast bedankt vuur jullie hulp! :>

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
ja, blijft staan..

[ Voor 80% gewijzigd door MrBarBarian op 25-05-2005 11:27 ]

iRacing Profiel

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Je data blijft behouden. Je gooit immers alleen de bootloader weg. Ik heb nog nooit meegemaakt dat de data weg was.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:18
Yup.

Maar je weet, als er iets echt belangrijks op staat, moet je altijd een backup maken. Vroeg of laat gaat een harddisk ook stuk.

Maar fdisk /mbr overschrijft alleen het Master Boot Record, en sloopt verder dus niet de inhoud van je harddisk of partitietabel, inderdaad.

Verwijderd

Topicstarter
thanks. en dat commando werkt alleen via t opstarten met een diskette? want ik heb geen diskette station..

en maakt het niet uit dat linux niet op de C: stond, mkaar op de G:? vraagt Fdisk daar nog om?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2005 11:47 ]

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Het werkt altijd, als je systeem maar geboot is, en er een OS draait dat FDISK /MBR begrijpt :P
Dus een Windows Installatie-CD in recovery mode werkt ook.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Alleen moet je in de recovery mode van Windows XP/2000 "fixboot" en/of "fixmbr" gebruiken..

[ Voor 26% gewijzigd door Radiant op 25-05-2005 12:40 ]

Pagina: 1