Toon posts:

[XP] Aanmelden op laptop kan niet meer, PC uit domein*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeiemorgen,

Ik probeer thuis een draadloos netwerk aan te leggen tussen een pc en een laptop van de zaak.

Beide zitten ze al op draadloos internet thuis en de laptop in een netwerk op de zaak, waar aanmelden met gebruikersnaam en wachtwoord voor nodig is.

Nu heb ik de pc met de wizard draadloos netwerk gedaan, een werkgroepnaam gegeven etc, blanco wachtwoord

hetzelfde deed ik bij de laptop, ik moest:
Lid worden van een domein
en deze stappen volgen:

Open het onderdeel Systeem in het Configuratiescherm.
Klik op het tabblad Computernaam op Wijzigen.
Klik onder Lid van op Domein, typ de naam van het gewenste domein en klik vervolgens op OK.

ik heb toen bij identificatiewijzigen, ipv lid van:
domein
werkgroep aangevinkt
en op ok gedrukt

toen moest ik opnieuw opstarten

als ik nu de laptop aandoe
geeft ie uiteraard, het aanmelden bij windows schermpje
maar hij pakt geen enkele gebruikersnaam en wachtwoord ook niet de oude gegevens van de zaak.....

ik wil wel dingen veranderen maar ik kom niet in windows omdat ik niet de aanmelding weet te omzeilen :/

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

je hebt dus als ik het goed begrijp die laptop van de zaak UIT een domein gehaald en IN een werkgroep. Dan heb je idd na het opnieuw opstarten van de laptop een lokaal username en password nodig. Die zijn tijdens de installatie opgegeven. Deze gegevens lijken me 'op de zaak' wel te achterhalen, toch?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-04 13:40

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

De gebruiker die je voorheen gebruikte werkt alleen met domein login. Omdat je hem nu hebt "losgekoppeld" van het domein werkt die account niet meer.
Als het goed is zou de "Administrator" account nog wel moeten werken.

[ Voor 8% gewijzigd door Orion84 op 25-05-2005 09:56 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Orion84 schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 09:55:
Als het goed is zou de "Administrator" account nog wel moeten werken.
Klopt :) Maar dan moet daar wel het password van bekend zijn (mocht dat erop staan)

Of ze moeten zo dom zijn geweest om tijdens de installatie een blank paswoord te kiezen

Verwijderd

Topicstarter
ik mail en bel deze tips alvast even door naar het werk , was namelijk de laptop van mijn vriendin :(

daar proberen ze de fouten te verhelpen, voor dit moment bedankt

ik hou jullie op de hoogte

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:16

mace

Sapere Aude

Anders zou je even met sysinternals ERD commander (bootable CDROM)
het admin wachtwoord moeten veranderen, dit is zo gepiept, en dan kun je er weer bij :)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Sja, inderdaad zal dat ding langs de mensen met de admin wachtwoorden moeten.
offtopic:
Dan zet ik ondertussen het OS even in de topictitel wanneer je vertelt welk OS je hebt. Best relevant :P En Pas Ik Het Niet Handig Leesbare Hoofdlettergebruik In De Titel Even Aan :P (en pas 'm verder ook even aan zodat de oorzaak er bij staat :) )

Edit:
admin wachtwoord veranderen lijkt me niet handig. Zullen de mensen op de zaak niet leuk vinden :Y)

[ Voor 23% gewijzigd door F_J_K op 25-05-2005 10:13 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 10:06:
ik mail en bel deze tips alvast even door naar het werk , was namelijk de laptop van mijn vriendin :(

daar proberen ze de fouten te verhelpen, voor dit moment bedankt

ik hou jullie op de hoogte
Als één van 'mijn' gebruikers het voor elkaar zou krijgen om een laptop van de zaak uit het domein te krijgen zou ik daar niet echt vrolijk van worden, dat zou ik hun ook laten weten ook. Een laptop van de zaak privé misbruiken!

[ Voor 6% gewijzigd door Gunner op 25-05-2005 10:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
wat ik eigenlijk probeerde was, ik wilde wat data die op de laptop stond over te zetten naar de pc thuis

daar voor wilde ik de laptop in een netwerkje thuis zetten

dus eigenlijk nieuw netwerkje maken voor thuis en niet een laptop van de zaak uit het domein te krijgen en dus zoals je het noemt te misbruiken...

Verwijderd

Topicstarter
ik ben net gebeld,

probleem opgelost, iemand van IT heeft ingelogd met admin en eigen ww

bedankt iig voor de snelle reacties

had um niet uit het domein mogen halen 8)7

en hij had het over novell of iets dergelijks, ging niet samen met windows

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Vertel nog even welke Windows versie - die zetten we graag in je topic titel namelijk (zie ook de Windows Operating Systems Policy hierover) :)

Verwijderd

Topicstarter
Het ging over windows XP, dus dat kan in het topic, nogmaals bedankt voor de hulp
Pagina: 1