Toon posts:

[iSync] 2 Macs via Bluetooth syncen*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist bevestigd door Apple (telefonisch):

Als men 2 Mac's wil synchroniseren met iSync heb je hier geen .Mac account voor nodig. Het moet ook werken via Bluetooth namelijk.

Heeft iemand hier al ervaringen mee?

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Ik heb even je titel wat duidelijker gemaakt :)

[iSync] Bluetooth => [iSync] 2 Macs via Bluetooth syncen*

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

Topicstarter
dawuss schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 11:37:
Ik heb even je titel wat duidelijker gemaakt :)

[iSync] Bluetooth => [iSync] 2 Macs via Bluetooth syncen*
Perfect :)

• Broer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-12-2025
Ik heb even gekeken, maar ik kom er niet uit.

Ook zie ik nergens dat het syncen van twee mac's via bluetooth, zonder .mac wordt ondersteund:
iSync1.0
iSync1.5
Hier staat ook een tabelletje in met compatible apparaten en ondersteunde functies. Daar staat voor een andere mac alleen via .mac.

Het lukt me wel om bestanden uit te wisselen over bluetooth tussen twee mac's.

Volgens de online-documentatie en iSync-help kun je het wel gebruiken om een pda of telefoon te synchroniseren, zonder .mac, maar een andere mac alleen via .mac.
Ik heb echter geen ander bluetooth apparaat, dus dat kan ik niet proberen. Is ook niet je vraag trouwens.

Als je het nog eens na kunt vragen en dan ook vragen hoe je dat in moet stellen, dan wil ik nog wel een keer onderzoeken.

Verwijderd

Topicstarter
Poeh. Morgen eens bellen dan.

Is er wel een andere manier om twee mac's te synchroniseren? Ik heb het dan over iCal e.d.

Overigens zou je het eens via Ethernet kunnen proberen?

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2005 20:20 ]

• Broer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-12-2025
Ethernet heeft geen zin blijkbaar, want via iSync heb ik geen enkele mogelijkheid gezien om op mijn andere mac te komen. En de Ethernet(TCP/IP) verbinding was al die tijd aanwezig.

Wat je wel zou kunnen doen is het programma rsync gebruiken, maar dat is een open source programma om directory's en files te synchroniseren tussen computers en dat moet je zelf eerst configureren.

Het is te vinden bij rsync.samba.org

Overigens kun je daarvoor ook over Bluetooth een TCP/IP verbinding op zetten.
edit:

Er blijkt ook een Mac versie te zijn:
RsyncX
Maar je moet zelf maar even googlen als je daar mee verder wilt.

Ik heb zelf geen ervaring met rsync, maar zo te zien is het slechts een eenweg copieer tooltje die wel intelligent is in de zin van dat alleen de verschillen worden bijgewerkt en niet hele directory's worden overgecopieerd.

[ Voor 30% gewijzigd door Broer op 26-05-2005 15:49 ]

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-01 10:54
Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 20:15:
Poeh. Morgen eens bellen dan.

Is er wel een andere manier om twee mac's te synchroniseren? Ik heb het dan over iCal e.d.
Als ik me niet vergis, kun je iCal-kalenders publiceren, bijvoorbeeld naar een iDisk (die je ook zelf kunt maken met Webdav), waarna je met een andere Mac (of PC, met Mozilla Sunbird) erop kunt abonneren. Het staat ook hierbij: http://www.apple.com/macosx/features/ical/

Verwijderd

Topicstarter
Ach, de oplossing heb ik inmiddels:

Ik gebruik mijn iBook als mobiel kantoor: e-mail, msn, dashboard en office
en mijn iMac voor al het andere werk.

Verwijderd

The Evil Brain schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 18:11:
[...]
Als ik me niet vergis, kun je iCal-kalenders publiceren, bijvoorbeeld naar een iDisk (die je ook zelf kunt maken met Webdav), waarna je met een andere Mac (of PC, met Mozilla Sunbird) erop kunt abonneren. Het staat ook hierbij: http://www.apple.com/macosx/features/ical/
Je kan je er wel op abonneren, maar je kan ze niet wijzigen. althans niet als je het op een non-.Mac methode doet.
Pagina: 1