Toon posts:

Krijg data van dv-camera niet goed op de cpu

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, even een vraag, begin net met mijn dv-camera van sharp te filmen en wil nu via mijn firewire kaart deze beelden op mijn cpu krijgen. Ik heb een amd 1900+ cpu. Heb pinnacle 9 en ulead gebruikt, maar beelden zijn slecht van kwaliteit en hij hapt er stukken tussen uit. Niet echt een succes dus. Ligt dit aan mijn cpu of is de camera/firewire kaart niet goed herkent door windows. Iedereen heeft het erover dat het zo makkelijk moet zijn om die data goed op je cpu te krijgen, maar tot nu toe is het niet goed gegaan.

Alvast bedankt

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:49

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Een film bestand op je cpu 8)7
ik denk dat je harde schijf bedoeld. :)

en je zou een crappy camera kunnen hebben.
Maar check je instellingen eens van je camera ;)

[ Voor 41% gewijzigd door Outerspace op 25-05-2005 09:48 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:05
Op je CPU of je hdd? :?

Post ff wat meer informatie over de gebruikte hardware.

[ Voor 57% gewijzigd door asfaloth_arwen op 25-05-2005 09:49 ]

Specs

Verwijderd

Topicstarter
Het is een sharp VL-Z100s camera die gebruik maakt van mini dv. Heb een firewire kaart maar zou echt niet weten welk merk. Deze heeft mijn computer wel herkent maar weet niet zeker of hij nu ook goed werkt, moet je hier nog iets voor doen? De camera wordt wel herkent door de computer. De programma's die ik gebruikt heb zijn pinnacle 9 en ulead video. Hij geeft wel beeld maar niet echt heel goed en heel haperig en hij laat stukken er tussen uit. De programma's werken goed maar zodra de camera aangaat worden ze heel traag. (Amd antlhon 1900 moet toch snel genoeg zijn dacht ik 512 mb werkgeheugen.). Zie ook op dit forum staan dat je camera op vcr ingesteld moet staan, maar dat betekent toch gewoon dat je het bandje af laat lopen.

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:45

Spotmatic

Ken sent me

Het overzetten van DV is nogal een arbeidsintensieve gelegenheid voor je HD. Het is niet voor niets dat vaak wordt geadviseerd de films op een aparte HD te zetten waar geen andere schijfactiviteit op plaatsvindt. Ik denk namelijk dat je problemen worden veroorzaakt doordat er nog het een en ander op de achtergrond draait wat soms schijfactiviteit genereert. Het gevolg is dat de datastroom van de firewire wordt onderbroken, met als gevolg dropped frames.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:27
Probeer eens of capturen met WinDV wel lukt. Had ook problemen met Adobe premiere om in te laden maar met WinDV lukte het wel. Vergeet in dit programma niet om 'Max avi size (frames)' even omhoog te gooien ander kapt ie na ongeveer een kwartier met capturen.

Kan je ook capturen via USB?
Preview tijdens capturen uitzetten helpt misschien.

[ Voor 15% gewijzigd door Polster op 25-05-2005 13:01 ]

• fordrwd4ever
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:47

fordrwd4ever

Idiot Outside, but why?

Heeft je Firewire kaart soms een VIA chip?

Die willen niet altijd goed werken met sommige dv camera`s,
Ik heb het al vaker gezien, en de effekten die jij ziet zijn het gevolg..

Gelukkig heeft mijn Samsung camera geen problemen met een via firewire controller, maar jouw camera blijkbaar wel

De chips die altijd goed werken zijn:

Texas Instruments, Lucent(Agere nu dus), NEC en de firewire poorten op een Soundblaster Audigy.
Als je op zoek moet naar een andere firewire kaart, let er dan vooral op dat er geen VIA chip opzit
De meeste Sweex kaarten worden nu met NEC chips geleverd,dit is dus een goedkope optie)

Het Ford forum van Europa, www.fordpower.org.uk

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:40
Ik heb een laptop met een P-M 1.4GHz en een 40GB 4200rpm HD 512MB en dat is zeg maar geen supersysteem, maar daar werkt het prima op. Ik gebruik ook Studio 9 en bij het opnemen mist ie geen frame. Doe anders even een diagnose van je HD onder studio.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt voor de informatie ga ermee aan de slag.

• haggard
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik heb een P3 550MHz/128MB/XP staan en zelfs die captured nog zonder 1 frame te droppen en dat ook nog eens met een Sweex firewire kaartje!!! Ik gebruik DVIO hiervoor.

I'm not paid by performance, So I perform by payment!!! If you pay peanuts... you'll get monkeys!

Verwijderd

Ik denk niet dat de harde schijf het probleem is... DV materiaal inladen gaat met ongeveer 4 MB/sec dus een 'oude' schijf zal hier al geen problemen mee hebben.

probeer anders het volgende eens:

Zet je windows taakbeheer eens open als je inlaad en kijk of er geen andere processen aan het 'klooien' zijn.
Pagina: 1