Toon posts:

[XP] Taken worden niet uitgevoerd in WinXP SP-1*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu al een aantal topics geopend in Tweakers, gezocht met Google, supportdatabase van MS geprobeerd. Maar ik vind als enige oplossing voor het niet utvoeren van geplande taken, dat het wachtwoord zou ontbreken.

Dat vul ik dan in samen met de juiste gebruiker, en vervolgens voert Windows helemaal niks uit.

De taak krijgt zelfs geen "status" na het verlopen van de plannings-termijn.

Geen foutmeldingen in de logboeken...helemaal niks.

SITUATIESCHETS:
Ik probeer het volgende:
taak plannen
--> met ntbackup
--> backuppen van een aantal bestanden
--> stel in dat dat dagelijks, van maandag tot en met vrijdag moet plaatsvinden
--> om 4:00h snachts.
--> stel me wachtwoord in en gebruikersnaam
OKE...

ter info. Wij hebben een DOMEIN, via linux-server, waarop ik aanleg met mijn profielnaam "xxxxx" en wachtwoord "yyyy".

In dit profiel lukt het niet om taken uit te voeren.

Maar ook als ik lokaal inlog met een lokale gebruiker "admin" met wachtwoordt "xxxxx". Ook dan kan ik taken plannen met lokale gebruikers en wachtwoorden, maar er wordt gewoon niks uitgevoerd.

en ja, de scheduler service draait, staat ingesteld op "automatisch".

Hopelijk kan iemand me helpen, want ik moet nu dagelijks zelf weaan denken om die backup-taak te starten. Want dat gaat wel goed...als ik via de rechtermuisknop kies voor "taak uitvoeren". Dan wordt de taak goed uitgeveord. Dus de gebruikersnaam en wachtwoord kloppen wel...

• Frank Timmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:48
Dat je taak niet automatisch wordt uitgevoerd, maar wel handmatig te starten is kan het volgende betekenen: je computer staat uit op het betreffende tijdstip of deTask Scheduler service staat uit.

Verwijderd

Topicstarter
computer staat aan!

Taskscheduler staat aan...staat ingesteld dat deze automatisch opstart. en is gestart!

Verwijderd

Topicstarter
Er komt helemaal niks in dat tekstbestand terecht.

Het gekke is dat McAfee wel netjes wordt uitgevoerd als geplande taak. Maar mijn backup-jobs niet.

vreemd he!

ben bang dat alleen een update naar WinXP SP-2 helpt...

• Daventry
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-04-2025
ik moet leren lezen

[ Voor 96% gewijzigd door Daventry op 26-05-2005 08:09 ]

Pagina: 1