[Word] Hoe gecontroleerde invoer - datum alleen cijfers? *

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in word een brief gemaakt.
Aan die brief moet elke keer de datum en dat soort dinge verandert worden.
Ik wil dan dat je bij datum alleen cijfers in kan voeren en dat als je niks of letters invoert dat je dan een melding krijgt.Ook mag het niet mogelijk zijn om de rest van de tekst aan te passen.
Ik weet hoe dit te doen is met acces alleen het moet in word.
Is dit wel mogelijk in word?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 00:53
ik heb dit zelf ook willen doen voor iets anders, maar dat is bijna onmogelijkenlijk. De enige hulp die je in Word hebt is VBA, macros en bookmarks. Als iemand dit toch lukt zou ik het ook graag willen weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik pas je topictitel even aan

Word&invoermaskers > [Word] Hoe gecontroleerde invoer - datum alleen cijfers? *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
naja het gaat niet alleen over datums het is een voorbeeld voor mijn probleem.
Het over mijn probleem met word en onvoermaskers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Had je hier al eens tussen gekeken: [google=microsoft word input validation] :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik word er niet veel wijzer uit.
Mischien moet ik maar gewoon opgeven. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Met Wordformulieren (dus NIET userforms, maar documentformulieren) lukt het niet wat je wilt?.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 09:08:
Ik heb in word een brief gemaakt.
Aan die brief moet elke keer de datum en dat soort dinge verandert worden.
Ik wil dan dat je bij datum alleen cijfers in kan voeren en dat als je niks of letters invoert dat je dan een melding krijgt.Ook mag het niet mogelijk zijn om de rest van de tekst aan te passen.
Ik weet hoe dit te doen is met acces alleen het moet in word.
Is dit wel mogelijk in word?
Dit is zeker goed te doen met Word. Maar dan ga je wel even net iets verder dan de "basiskennis". Dat kan men je hier waarschijnlijk niet zomaar "even" uitleggen. Je zult moeten gaan kijken naar tekstvakken (werkbalk formulieren) in beveiligde secties. De hele inhoud van de beveiligde sectie is niet te wijzigen, er kan alleen ingevoerd worden in de tekstvakken. Je kunt dan bij de eigenschappen van het tekstvak aangeven of de inhoud een getal, datum enz. moet zijn.

Nog mooier zou zijn om de invoer te controleren in VBA, met een user-form. Dan heb je echt bijna onbeperkte mogelijkheden. (En onbeperkt leesvoer voor het werkt.... :) ) Als je met VBA gaat werken, kun je bijvoorbeeld ook het format van een telefoonnummer vaststellen.

In de praktijk gebruiken wij dat ook op de zaak. De gebruiker opent een sjabloon. Onmiddelijk krijgt de gebruiker een "popup" voor zijn neus (het user-form dus) waarin hij / zij wat gegevens invult en selecteert uit keuzelijsten. De gebruiker voert bij telefoonnummer (bestaat uit 2 invoervelden) dan bijvoorbeeld in: 010 en 1234567. Dat is fout volgens onze huisstijl, het abonneenummer moet op een bepaalde manier opgemaakt worden met spaties. Als het kengetal uit 2 cijfers bestaat (mobiel nummer) dan ziet dat er dus weer anders uit als bij kengetallen van 3 of 4 cijfers. De VBA-code maakt er dan keurig van: 010 123 45 67 Terwijl 0341 en 123456 als resultaat geeft: 0341 12 34 56. Een simpele macro kopieert de gecorrigeerde en goedgekeurde invoer vervolgens naar tekstvakken in het document, nadat de gebruiker op een knop in het user-form klikt. Als de gebruiker het user-form sluit, dan sluit het hele sjabloon. De gebruiker kan dus echt niet om het user-form heen.

Veel plezier!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2005 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kippy schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 09:34:
ik heb dit zelf ook willen doen voor iets anders, maar dat is bijna onmogelijkenlijk. De enige hulp die je in Word hebt is VBA, macros en bookmarks. Als iemand dit toch lukt zou ik het ook graag willen weten.
Mij is het dus wel gelukt. Zoek maar naar topics die ik gestart heb in, volgens mij, SA. Maarreh.... neem vooral je tijd. Niet bepaald een fluitje van een cent.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2005 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thnx
Pagina: 1