Ik plaats dit verhaal hier omdat het over moederborden gaat,
maar kan ook zijn dat ie ergens anders thuis hoort, mijn excuus daarvoor dan.
We hebben sinds een ruime tijd nieuwe moederborden van asus.
de P5GD1-VM. Eerste probleem kwamen we al tegen tijdens het installeren.
Deze moederborden bevatten een zo genaamde ITE controller ipv IDE, dus moesten we een driver disk maken. Op zich geen probleem.
Nu gingen er zo een paar systemen de deur uit, en na een tijdje kwamen er veel van terug met de melding "system32\config\system" of "system32\config\software" ontbreekt.
opzich is dit vrij snel opgelost door handmatig een restorepoint terug te zetten.
Nu hebben we een aantal van die schijven vervangen door SATA schijven, en op een variant van die moederborden bevind zich ook nog een 3de IDE controller, en ook dat geeft geen problemen.
Ons vermoeden bestaat dus dat die foutmelding van het ontbreken van register bestanden komt door het ITE gebeuren.
Heeft iemand hier ervaring mee, of kan iemand me uitleggen hoe dit komt?
wellicht doen we zelf wat fout?
Onze leverancier geeft geen ondersteuning en verwijst ons door naar asus helpdesk,
ik wilde het eerste even hier nog vragen.
maar kan ook zijn dat ie ergens anders thuis hoort, mijn excuus daarvoor dan.
We hebben sinds een ruime tijd nieuwe moederborden van asus.
de P5GD1-VM. Eerste probleem kwamen we al tegen tijdens het installeren.
Deze moederborden bevatten een zo genaamde ITE controller ipv IDE, dus moesten we een driver disk maken. Op zich geen probleem.
Nu gingen er zo een paar systemen de deur uit, en na een tijdje kwamen er veel van terug met de melding "system32\config\system" of "system32\config\software" ontbreekt.
opzich is dit vrij snel opgelost door handmatig een restorepoint terug te zetten.
Nu hebben we een aantal van die schijven vervangen door SATA schijven, en op een variant van die moederborden bevind zich ook nog een 3de IDE controller, en ook dat geeft geen problemen.
Ons vermoeden bestaat dus dat die foutmelding van het ontbreken van register bestanden komt door het ITE gebeuren.
Heeft iemand hier ervaring mee, of kan iemand me uitleggen hoe dit komt?
wellicht doen we zelf wat fout?
Onze leverancier geeft geen ondersteuning en verwijst ons door naar asus helpdesk,
ik wilde het eerste even hier nog vragen.