[Isolatie]Kamer

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Beste forummers..

Ik woon nog bij mn ouders thuis (ben bijna 17 logisch dus)
En nu zit het zo dat ik graag hard muziek luister, of films kijk met mn setje. en dan het liefst lekker hard voor het meeste geluidsdetail.

En tjah dat vinden de medebewoners van dit huis niet erg prettig op zn zachtst uitgedrukt.

Nu was mijn vraag:
Is er een goedkope manier om mijn kamer toch wat meer geluids dicht te maken?

Mijn kamer bevind zich op de zolder. en is zo'n 4x3. 1 muur uit puur beton/gips lijkt het net want als je er op tikt hoor je het al hol aan. 1 muur (richting buren) is van beton. en die naar mn broer zn kamer (andere kant van zolder) is ook erg hol. en ik heb zeil op mn kamer, (komt al vloerbedekking, dat schijnt ook veel te helpen?? mn kamer word ook nog helemaal veranderd, komt nog ander behang (zit nu nog kinderachtig k*t behang op van mn jonge jaren ;)) komt een bank bij, kast gaat naar de andere kant, zodat ik mn eigen "DVD Hoek" kan maken :))

Het liefst eventueel het Bass geluid wat minder laten doorknallen door het huis.. want daar krijg ik het meeste kritiek op. en mn broer heeft er niet erg veel last van, want hij vind het niet erg. maar vooral mn ouders (ouwe mensen he :P)

dus kom maar op met die tips!

thx

wat foto's gemaakt met mn phone: (let niet op de teringzooi ;))

Afbeeldingslocatie: http://img283.echo.cx/img283/3567/photo03190nn.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img283.echo.cx/img283/8861/photo03207hy.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img283.echo.cx/img283/8991/photo03210ur.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door Imperium op 25-05-2005 03:44 ]

• snooze
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-07-2025

snooze

kinda busy atm.

je kunt het met een ruimte als deze eigenlijk vergeten ben ik bang voor of je moet vrij diep in de buidel gaan tasten,
ik heb het op een andere manier opgelost, ik heb gewoon drie draadloze koptelefoons gekocht en die op hetzelfde kanaal laten luisteren zodat ik toch met wat vrienden kan kijken.
overdag gebruik ik gewoon mijn boxen 's avonds schakel ik over op de koptelefoons.

edit: btw welke phone heb je maakt best redelijke foto's voor een phone.

[ Voor 10% gewijzigd door snooze op 25-05-2005 03:45 ]

weet iemand nog een leuke signature?

• Imperium
  • Niet online
Die koptelefoons zijn wel leuk. maar Ik heb alleen maar een jackplug exit voor Audio-Out. dr zit geen Tulp audio out op. wel audio in toevallig. dus dat gaat ook al niet door met de draadloze koptelefoon die ik heb.

en tja boxen blijven toch leuker :)
edit:

[offtopic]
*edit ik heb een Samsung D500 tis omdat het wat donker is, anders was er ook geen ruis. maarja]

[ Voor 36% gewijzigd door Imperium op 25-05-2005 03:48 ]

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-02 18:42
Bas doorknallen kan je verminderen door spikes onder je sub te plaatsen en je sub te verzwaren met bijvoorbeeld een stoeptegel bovenop :)

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

• Imperium
  • Niet online
_Brake_ schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 03:49:
Bas doorknallen kan je verminderen door spikes onder je sub te plaatsen en je sub te verzwaren met bijvoorbeeld een stoeptegel bovenop :)
Maar als ik er wat zwaars op zet, dan klinkt mn bas toch ook minder zuiver?
En spikes? je bedoeld die "eierdopmatten?"

• snooze

snooze

kinda busy atm.

owk, wat je dan zou kunnen proberen zijn die gipswandjes aan een kant open halen opvullen met steenwol oid (whatever het beste isoleert) en weer dichtmaken met gipsplaten,
op de vloer voordat je je vloerbedekking gaat leggen iets van een ondervloer zoals bij laminaat leggen.

de deur laat ook vrij veel geluid door je zou er een heel zwaar gordijn voor kunnen hangen of een dubbele deur met iets van tochtstrips aan de onderkant.

blijft de bovenkant over.
hier zou je iets vergelijkbaars als bij de muren kunnen doen.

ow en je boxen op spikes ofzo (niet uit eigen ervaring).
edit: te laat maar hier heb je een plaatje

Afbeeldingslocatie: http://www.meadowlarkaudio.com/JPEGS/subwoofer_spikes.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door snooze op 25-05-2005 03:53 ]

• Imperium
  • Niet online
snooze schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 03:51:
owk, wat je dan zou kunnen proberen zijn die gipswandjes aan een kant open halen opvullen met steenwol oid (whatever het beste isoleert) en weer dichtmaken met gipsplaten,
op de vloer voordat je je vloerbedekking gaat leggen iets van een ondervloer zoals bij laminaat leggen.

de deur laat ook vrij veel geluid door je zou er een heel zwaar gordijn voor kunnen hangen of een dubbele deur met iets van tochtstrips aan de onderkant.

blijft de bovenkant over.
hier zou je iets vergelijkbaars als bij de muren kunnen doen.

ow en je boxen op spikes ofzo (niet uit eigen ervaring).
Maar dat is het probleem nou net,
Laminaat kost toch redelijk veel toch?
En die muur openbreken.. ik zou wel willen maar ik denk niet dat mn pa daar mee akkoord gaat. kan ik geen vloerbedekking aan mn muur bevestigen?

• _Brake_
Imperium schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 03:50:
[...]

Maar als ik er wat zwaars op zet, dan klinkt mn bas toch ook minder zuiver?
En spikes? je bedoeld die "eierdopmatten?"
spikes:
Afbeeldingslocatie: http://www.meadowlarkaudio.com/JPEGS/subwoofer_spikes.jpg

en door verzwaren klinkt ie juist strakker, omdat ie meer energie verbruikt om lucht te verplaatsen en dat niet "verspeelt" door de wooferkast te laten trillen :)

en inderdaad noppenschuim tegen de wanden!

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

• Imperium
  • Niet online
Dus met die spikes eronder hoor je die bas minder erg beneden?

en kan ik i.p.v noppenschuim ook gewoon vloerbedekking tegen mn muur doen? staat wat fraaier :)

• snooze

snooze

kinda busy atm.

@rick LOL

ja kan ook wel maar of dat de meest elgante oplossing is
over dat laminaat je hoeft alleen de ondervloer te hebben en daarboven gewoon vloerbedekking.

en over die muur openbreken als het werkelijk een gipswandje is is dat een piece of cake, je zult alleen wel rekening moeten houde dat je iig een paar zoniet alle gipsplaten moet vervangen nadat je ze er af hebt gehaald zijn gamma heeft er toevallig een paar in de aanbieding die je niet hoeft over te schilderen.
gewoon voorstellen ne heb je ja kun je krijgen ik bedoel jij hebt geen last van je geluid toch? je vader wel :P

[ Voor 25% gewijzigd door snooze op 25-05-2005 04:06 ]

• Imperium
  • Niet online
Maar over dat vloerbedekking tegen de muur, zou dat ook enig effect hebben?

• _Brake_
Imperium schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 04:00:
Maar over dat vloerbedekking tegen de muur, zou dat ook enig effect hebben?
Ja :)

• snooze

snooze

kinda busy atm.

ze gebruiken het ook in geluidsstudios voor echovrije kamers omdat het veel geluid absorbeerd (geen huiskamer vloerbedekking hoor) dus ik denk het wel.
maar anders doe je toch een laag noppenschuim (kost toch geen drol) en een laag vloerbedekking

om dingen te testen zou je een kastje kunnen maken van een paar planken en daar een paar ideeen op uitproberen met een luidspreker erin kijken wat het minste geluid doorlaat.

• Imperium
  • Niet online
Ok dan ga ik dat proberen, maar als ik vloerbedekking i.p.v nieuw behang neem, gaat het geluid dan niet erg "dof" klinken??

en wat voor vloerbedekking dan wel als je geen huis vloerbedekking bedoeld?

[ Voor 28% gewijzigd door Imperium op 25-05-2005 04:07 ]

• snooze

snooze

kinda busy atm.

industrieel spul is ook geen vloerbedekking maar het lijkt er verdacht veel op je ziet het ook wel eens op de grotere speakers op bv scholen enzo.
het spul is overigens afschuwelijk om naar te kijken.

• _Brake_
Imperium schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 04:06:
Ok dan ga ik dat proberen, maar als ik vloerbedekking i.p.v nieuw behang neem, gaat het geluid dan niet erg "dof" klinken??

en wat voor vloerbedekking dan wel als je geen huis vloerbedekking bedoeld?
tuurlijk niet! je haalt juist de echo weg omdat het geluid meer geabsorbeerd wordt! het zal alleen maar beter worden!

• Imperium
  • Niet online
Maar huiskamer vloerbedekking zal ook wel een gunstig effect geven toch? en als ik blauw neem voor op de muur oogt het ook nog eens lekker rustig..
_Brake_ schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 04:12:
[...]

tuurlijk niet! je haalt juist de echo weg omdat het geluid meer geabsorbeerd wordt! het zal alleen maar beter worden!
mooi :)

[ Voor 47% gewijzigd door Imperium op 25-05-2005 04:13 ]

• snooze

snooze

kinda busy atm.

Ik denk het wel ik heb het iig vaker gezien, ikzelf heb het niet gedaan vanuit estetisch oogpunt ik vind het niet zo mooi (kon toen kiezen uit grijs, grijs en grijs).
Maar daar kun je natuurlijk veel aan doen met je keuze van vloerbedekking, nu ik het daarover heb neem hoogpolig spul van dat echte donzige werkt wel beter en het zou opzich wel gaaf zijn als je in een keer alles dezelfde kleur doet of juist niet zo zou je een zwart wit effect kunnen doen lijkt me opzich wel grappig.

• hiostu
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-01 23:40
wow die spikes.... Ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken om een zware box met daaronder die spikes op mijn parketvloer te zetten....

Jullie hadden het over ondervloer onder laminaat. Mijn parket is zwevend gelegd vanwege het feit dat we in een appartement wonen en er ligt dus ook een ondervloer onder. Scheelt dit veel voor mijn onderburen qua bass? Er zit nog wel een redelijk stukje beton onder ;)

Ben benieuwd hoe het de TS zal vergaan :)

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-02 22:09

TdV

Bij mijn tannoy speakers kwamen spikes met metalen dopjes die je eronder kan zetten; die staan dus op mijn laminaat zodat dit beschermd blijft.

• Ordos20
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-02 12:46
hiostu schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 08:01:
wow die spikes.... Ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken om een zware box met daaronder die spikes op mijn parketvloer te zetten....

Jullie hadden het over ondervloer onder laminaat. Mijn parket is zwevend gelegd vanwege het feit dat we in een appartement wonen en er ligt dus ook een ondervloer onder. Scheelt dit veel voor mijn onderburen qua bass? Er zit nog wel een redelijk stukje beton onder ;)

Ben benieuwd hoe het de TS zal vergaan :)
TBH er zijn maar enkele manieren om je echt goed tegen geluid te isoleren zodat je medebewoners er geen last van habben, en het is niet makkelijk

tne eesrte een goed afsluitende ZWEVENDE vloer. Enkelt vloerbedekking scheelt weinig aangezien de betonvloer je bas door blijft geven

ten tweede werkt alleen een "valse" muur aanbrengen je van doorgifte door de muren. Hierbij isoleer je de tussenruimte met dat grijze geluidsisolatie spul (waarom afdekken? omdat het er anders niet zo mooi uit ziet). Je zult dan ook je schuine dak af moeten dekken anders geven de lateien en het heoutwerk achter je gipsplaten alsnog het geluid door

oftewel, het is vrij duur en intensief om te realiseren en het goed te krijgen

MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!

• motormuisje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03-2024
Vloerbedekking is wel een cool idee. Maar ik zou even met je moeder overleggen wie je kamer gaat stofzuigen :P

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-01 21:49
TdV schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 08:05:
Bij mijn tannoy speakers kwamen spikes met metalen dopjes die je eronder kan zetten; die staan dus op mijn laminaat zodat dit beschermd blijft.
Wat ook kan is onder elke spike een cent leggen. Goedkoop en je vloer is ook redelijk beschermd.

Wat betreft het onderwerp. Zoals hierboven al gezegd denk ik niet dat die vloerbedekking tegen de muur zo veel zal helpen. Echt goede geluidsisolatie vergt wel wat meer aanpassing. En of het de bass tegenhoudt.... Maar alle beetjes helpen als ik je verhaal zo hoor ;)

• watzie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-02 10:40
Als ik jou was zou ik me even goed inlezen in de materie. Gewone bouwmarkten hebben hier folders voor, buiten de suggesties hoe het moet staat er ook een beetje basic geluidsisolatie theorie. Vooral dat laatste is interessant want dan kun je leren dat zelfs bij een super geisoleerde kamer met een per ongeluk lekje door een spijker (geluidsbrug) al het hele effect teniet gedaan kan worden. Dus voordat je willekeurig tapijt op je muur gaat spijkeren... even de zin en onzin leren.
hieralvast twee voorgekauwde linkjes van de gamma. Kijk ook effe bij karwei, praxis, hornbach etc. sommige folders beter dan andere maar alles bij elkaar moet een hoop info opleveren.

http://gamma.com/index.js...luidsisolatie_bij_vloeren
en
http://gamma.com/index.js...eluidsisolatie_bij_wanden

Daarna kan je dan een keuze ahv budget, je eigen handigheid, en gewenste mate van geluidsisolatie met je ouders bespreken.
Met alleen maar tapijtjes of noppenmatjes etc gaat niemand blijer worden, je kamer wordt hoogstens wat geluidsdoder voor jouzelf (studioeffect zeg maar, moet je zelf bepalen of je dat positief of negatief vindt).

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-02 09:23

LauPro

Prof Mierenneuke®

Bij een oom heb ik een tijdje terug een geluidsisolatie aangebracht. Hij had een buurman die vrij veel lawaai maakte. We hebben tegen de muur een 15 cm dikke isolatie aangebracht. Om dat te kunnen doen moet er een heel regelwerk worden aangebracht. En nu hoor je _totaal_ niets van de buren, tenzij ze heel lomp van de trap af lopen oid.

Als je dat in jouw geval zou willen doen dan moet je er zeker op rekenen dat je kamer een flink stuk kleiner wordt. Daarbij idd een zwevende vloer, maar ook de deur moet worden geïsoleerd. Ik denk dat je zeker aan een 500 euro zit wil je dat goed voor elkaar krijgen.

Misschien verstandiger om eerst even je sub aan te pakken. Mensen die 'geluidsoverlast' hebben hebben dat vaak dan van een bepaalde toonhoogte, en met name de lage tonen willen nog wel eens wat negatieve effecten geven. Misschien dat je die er iets uit kan halen, een echt goede bass moet je voelen voor zover ik weet en dat is in jouw geval totaal onmogelijk.

Wees in alle gevallen wel redelijk en bekijk zelf eens naar het effect van als je je systeem vol open draait, je woont idd niet alleen in huis. Aan de andere kan is het natuurlijk ook niet zo dat je totaal geen geluid mag maken, ik denk dat als er een 60 dB uit je kamer komt dat je dan ongeveer op het maximum zit.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• maarten_v
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:29
Spullen tegen de wand plakken helpt eigenlijk alleen voor midden en hoge tonen. Als je ouders alleen last hebben van de bas heeft dat niet zoveel zin, dan zou je inderdaad wat onder je subwoofer moeten leggen.
Ik heb zelf twee sqaush-balletjes doormidden gezaagd en die op de vier hoeken eronder gelegd, dat is erg goedkoop. Wat ook kan is is bijvoorbeeld de Auralex Gramma, een platformpje die daar speciaal voor bedoeld is, is wel weer wat duurder.

Je kan ook een basstrap maken in een hoek van de kamer, bijvoorbeeld achter je CD's. Als je daar bijvoorbeeld een zak van een meter hoog ophangt aan het plafond en vult met steenwol absorbeert dat veel lage tonen.
Pagina: 1