Toon posts:

powerpointviewer voor gtk2/gnome?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is er ook een powerpoint (viewer) voor Gnome of GTK2? Nu moet ik OpenOffice hiervoor gebruiken maar daar ben ik geen fan van.

• riotrick
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-01 10:44
Je kan evince es proberen: http://www.gnome.org/projects/evince/.
Evince is a document viewer for multiple document formats like pdf, postscript, and many others. The goal of evince is to replace the multiple document viewers that exist on the GNOME Desktop, like ggv, gpdf, and xpdf with a single simple application.

...

Optional Support:
- MS Powerpoint using libpreview. Currently very rough and alpha-quality.

Facebook :: Twitter :: PSN

Verwijderd

Topicstarter
Evince heb ik al geinstalleerd. Het ondersteund alleen maar PDF en Postscript. Als Powerpoint viewer werkt het helaas (nog) niet.
Maar ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat OpenOffice de enige is die dit formaat kan lezen.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
koffice kan het AFAIK ook, maar verder sta je op jezelf. De powerpoint viewer van MS zelf werkt overigens zonder problemen onder wine, dus dan heb je deze keuzes:

- OpenOffice.org
- KPresenter uit KOffice
- Evince zelf bakken met libpreview
- MS Powerpoint viewer met Wine

Verwijderd

_JGC_ schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 09:24:
[..]
- Evince zelf bakken met libpreview
libpresent, bedoel je. Er is ook criawips, alhoewel ik niet weet of die al powerpoint aankan... Dit is echter allemaal work-in-progress, ik gebruik zelf OpenOffice.org, dat is voor GNOME het enige serieuze presentatie-programma imo.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2005 10:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Lijkt erop dat ik het nog even moet doen met OO :(

Verwijderd

Wat is er mis met OpenOffice als ik het vragen mag?

Verwijderd

Topicstarter
Zelfde reden dat ik geen fan ben van KDE: veel te veel geintegreerd. Ik houd meer van de unix-methode, elk doel zijn eigen tooltje. Ik vind dat ze bij KDE en OO te veel Windows en MS Office proberen na te doen en die heb ik juist de deur uit gedaan omdat ik ze niet fijn vind werken. Daarom ben ik ook op zoek naar een losse Powerpoint viewer, al het andere van OO hoef ik niet maar moet ik er noodgedwongen bij nemen.

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:44
Ik ben eerlijk gezegt ook niet te spreken over het importeren van *.pps bestanden door OOo. Laatst een presentatie van iemand geimporteerd maar de timings klopten niet meer en de muziek werkte niet meer (icoontje van dat de mp3 er is werd als plaatje weergegeven). Ik ga denk ik ook maar eens die powerpointviewer onder wine installeren. Of zijn er nog meer apps met echt goede ondersteuning die nog niet genoemd zijn?

Verwijderd

Topicstarter
Dat pps bestanden lastig te importeren zijn kan OO niet zoveel aan doen, maar ligt denk ik meer aan de geslotenheid van MS. Wat mij niet bevalt is dat er een compleet office-pakket in het geheugen moet worden geladen, terwijl ik alleen geinteresseerd ben in het presentatie gedeelte. Ik heb liever voor elk doel een aparte applicatie, is nog veel sneller ook.
Pagina: 1