Toon posts:

Boot probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heb net windows XP (na veel problemen) eindelijk weer geinstalleerd..
maar nu heb ik een probleem tijdens het booten.
Namelijk, wanneer ik opstart krijg ik geen beeld (zwart scherm).
Alleen wanneer ik de bios reset (cmos jumper), en start.. dan boot de cpu wel normaal, buiten dat de bios nu aangeeft dat hij gereset is tijdens het booten.
Maar wanneer ik de bios nu instel en afsluit.. weer hetzelfde.
Als ik de bios niet instel maar verder ga met F1.. en dan in windows de computer afsluit, ook weer hetzelfde als ik volgende keer weer opstart.
Verder vind ik het ook vreemd dat wanneer ik (naar bios reset) de cpu aanzet,
de fan gaat draaien en de HDD.. dan even stopt.. en dan alles weer aanslaat en ook daadwerkelijk begint met booten.
Maar ik heb al allerlei instellingen geprobeerd voor de bios setup, maar telkens na save en exit liep die vast. Batterij uit me eigen computer gewisseld met die van de computer waar ik mee bezig ben.. hielp ook niet.

Heb geprobeerd de bios te updaten.. maar kwam zo snel niet in het update menu met alt+f2.

Mobo: Asus A7V8X-MX.

Iemand een idee waar het aan ligt, kan het echt niet vinden en ook op de asus site staat geen dergelijk probleem met oplossing :(

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-08 03:25
Begint de BIOS niet te piepen als het beeld zwart blijft? Weet je zeker dat het speakertje van de computer goed is aangesloten zodat je de piepjes hoort?

Ik ken je moederbord niet maar moet je met de BIOS flashen niet naar DOS via de diskette? Dus --> booten met een DOS floppy --> BIOS flashen volgens de gebruiksaanwijzing waarbij je teven bij het flashen instelt de BIOS naar zijn Defaults terug te zetten. Werkt dat?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-08 13:54

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zie het PMG beleid - we hebben voor dit soort dingen een troubleshooter:

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Neem die door en probeer de suggesties daar. Sterker nog, dat hoor je te doen VOOR je een topic opent op GoT (het is hier geen helpdesk - post ook eens wat vaker in andermans topic :o )

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.