Linux hardware I/O

Pagina: 1
Acties:

• Uitvreter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-08 16:13

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

Topicstarter
Oi

Wat is de simpelste manier om onder linux hardware adressen te lezen en te schrijven? Gaat dat in perl of moet ik C gaan brouwen?

Graag links!
Thanx!

May clinging breasts always come to your aid in the kitchen!

Verwijderd

misschien afhankelijk wat je wilt doen? Vaak moet je devices uit lezen en niet zo snel hw adressen...

>:)

• Uitvreter

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

Topicstarter
Het gaat om een I/O uitbreidingskaart met een paar counters en digitale in- en uitgangen.

Ik heb een webcam op een houten platformpje gezet dat door twee modelbouw servo's beweegbaar is in richting en hoogte. De stand van zo'n servo is afhankelijk van de breedte van een puls op de ingang, tusen de 1 en 2 ms. De counters op het board moeten geprogrammeerd worden om zulke pulsjes te genereren. De bedoeling is om de camera vanaf de website bestuurbaar te maken.

Ik heb intussen uitgevonden dat ik via /dev/ports poorten kan lezen en schrijven, alleen ben ik nu op zoek naar goeie voorbeelden. Dat zou het voor mij een stukje makkelijker maken, ben geen programmeur van beroep! :)

Verwijderd

www.linuxdoc.org/HOWTO/mini/IO-Port-Programming.html misschien dat je hier wat aan hebt. btw leuk project, waar kunnen we de resultaten gaan bewonderen?

• Uitvreter

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

Topicstarter
Bedankt Th1j5, daar heb ik wel iets aan, maar om nou te zeggen hapklare programmeerbrokken, nee... Maargoed, da's mijn probleem, ik weet van teveel dingen te weinig. :)
De camera hangt bovenop een flatgebouw in Haarlem en kijkt richting het centrum. Het netwerkje tussen waar de camera hangt en m'n flat is bijna klaar, daarna kan 'ie online. De besturing kan ik daarna in alle rust doen.
Maar als iemand nog een goed voorbeeld of idee heeft houdt ik me aanbevolen! :?