Toon posts:

[CAI] Verschil tussen aftakelelement en verdeler?

Pagina: 1
Acties:
  • 801 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een zeg maar bypass aan te leggen voor de tv kabel op mijn eigen kamer, maar bij het zoeken naar benodigdheden liep ik tegen het volgende aan wat is het verschilt tussen aftakelelement en een verdeler? En welke van deze twee geeft de minste kwalitietsverlies?

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2005 23:34 ]

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-11 21:17
Je bedoelt een aftak-element? :P

Aftakelen lijkt me niet zo goed voor je signaal :+.
Maar misschien dat een verdeler zo'n elektronisch ding is die verdeelt en versterkt :?

ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee :X

• obme_ief
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-05-2022

obme_ief

houd niet van wannebe modjes

ik ken alleen het begrip splitter (zo'n blikken t-stukje) en daar kan je (hier iig) behoorlijk mee rommelen zonder al te veel aan beeld kwaliteit in te moeten boeten.

beneden een splitter > tv + kabel naar boven 8 meter daaraan 2 splitters met daarvandaan > tv en 1 kabel van weer 10 meter en een van 6.

zal wel sterk afhangen van het signaal wat er bij jouw binnenkomt wsk.

tijd voor verandering.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Een aftakelement heeft, in tegenstelling tot een verdeler, per uitgang een bepaalde demping. Dit heb je nodig om zogenaamde 'gelijkkanaal storing' te voorkomen. Als je een TV op een bepaald kanaal afstemd geeft deze nl. ook een signaal af aan de kabel. Als je nu een tweede TV op hetzelfde kanaal afstemd, krijg je dubbel beeld. Dit kun je voorkomen door voldoende demping. Een aftakelement geeft dus in dit geval het minste kwaliteitsverlies, mits je natuurlijk de juiste demping hebt. Wat wel handig is om te lezen is het handboek van Hirschmann.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Verwijderd

Topicstarter
Daedalus schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 23:47:
Een aftakelement heeft, in tegenstelling tot een verdeler, per uitgang een bepaalde demping. Dit heb je nodig om zogenaamde 'gelijkkanaal storing' te voorkomen. Als je een TV op een bepaald kanaal afstemd geeft deze nl. ook een signaal af aan de kabel. Als je nu een tweede TV op hetzelfde kanaal afstemd, krijg je dubbel beeld. Dit kun je voorkomen door voldoende demping. Een aftakelement geeft dus in dit geval het minste kwaliteitsverlies, mits je natuurlijk de juiste demping hebt. Wat wel handig is om te lezen is het handboek van Hirschmann.
Dat handboek is idd heel handig. Ga het nu ff rustig lezen! _/-\o_