[iTunes]Muziek op externe HD?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.088 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-09 07:31

sjaakaq

It might get loud

Topicstarter
Bonjour eenvoudige lieden,

Ik ben van plan binnenkort een externe harddsik te kopen (deze) om mijn muziek op op te slaan. Dit i.v.m. nog 1GB vrij en de rest ongeveer vol aan muziek ;) Ik gebruik nu al een hele tijd iTunes, ook om mijn iPod mee te syncen. Ik weet dat het vrij lastig is je iTunes Library "extern te bewaren" (op een server, externe HD e.d.) maar dat wil ik niet. Wat ik wil is al mijn muziek op mijn externe HD zetten, en het daarvandaan in iTunes zetten (de library komt dan dus gewoon op de vaste HD). Kan dit? En dan bedoel ik:

-Ex. HD met muziek aansluiten en nummers in iTunes zetten
-Ex. HD loskoppelen
-Dag later Ex. HD weer aansluiten en vanuit iTunes nummers spelen

Gaat dit gewoon in iTunes? Of, iets concreter miss.: kan je iTunes library verwijzen naar bestanden op een loskoppelbare schijf? En zoja, kan je dan ook syncen met iPod (dus externe schijf-->iTunes-->iPod)?

(hierbij mag u ervanuitgaan dat ik de externe HD een vaste driveletter geef :) )

[ Voor 5% gewijzigd door sjaakaq op 24-05-2005 23:21 ]

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Waarom zou dit niet kunnen? zolang je itunes maar tussendoor dicht houd (anders gaat ie al die files als verwijderd betitelen) kan dit PRIMA omdat het voor itunes gewoon een HDD is en het itunes niet boeit of die nou wel of niet los geweest is in de tijd tussen de laatste keer dat hij ze geopend heeft en de huidige keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Ja heb ik ook. Het kan. Tranen schieten je in de ogen wanneer je weer muziek op je HD hebt toegevoegd en je library moet weggooien en weer opnieuw moet laden gezien de tijd dat het kost (geen sync optie). Maar het kan. Ik doe het dan op een server die gewoon in netwerk zit, wordt de muziek ook netjes gebackupped. Maar als ik zeg maar geen verbinding heb met het netwerk dan geeft hij gewoon de uitroeptekens van duh.. kan het niet vinden. Kan ie het netwerk of je HD wel vinden dan pakt hij hem vanzelf weer op.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-10 15:33
Ja ik heb het ook zo. Zowel me mp3s als library staan op een externe harde schijf. Start ik itunes op terwijl de schijf er niet aan hangt dan krijg ik idd ook zon uitroepteken.

Gaat dus zonder problemen.

Ik draai wel osx weet niet hoe het met windows & itunes zit eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Topicstarter
OzBoz schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 23:27:
[...]
Tranen schieten je in de ogen wanneer je weer muziek op je HD hebt toegevoegd en je library moet weggooien en weer opnieuw moet laden gezien de tijd dat het kost (geen sync optie).
[...]
Huh? Dus als ik nieuwe muziek zet op die externe HD dan moet ik vervolgens mijn HELE library weggooien en weer volzetten :? (dus zeg, ik heb er 100CD's opstaan, die voeg ik toe aan iTunes. Dan zet ik er nog 5 CD's bij die ik ook in iTunes wil. Dan moet ik dus eerst die 100CD's uit de library gooien en vervolgens 105CD's weer toevoegen :? )

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-10 02:47
leokennis schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 23:21:
Hierbij mag u ervanuitgaan dat ik de externe HD een vaste driveletter geef :) )
Driveletter? Je bedoeld mountpoint. Switcher?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Topicstarter
Nee. Windows gebruiker :P

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leokennis schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 10:26:
[...]
Huh? Dus als ik nieuwe muziek zet op die externe HD dan moet ik vervolgens mijn HELE library weggooien en weer volzetten :? (dus zeg, ik heb er 100CD's opstaan, die voeg ik toe aan iTunes. Dan zet ik er nog 5 CD's bij die ik ook in iTunes wil. Dan moet ik dus eerst die 100CD's uit de library gooien en vervolgens 105CD's weer toevoegen :? )
Nee dat hoeft niet. Je moet alleen in iTunes het vinkje uitzetten bij Kopieer bestanden naar 'iTunes Music' bij toevoegen aan bibliotheek. Je database met al je muziek kun je op je lokale schijf bewaren en de bestanden zelf op je externe schijf.
Ik heb een combinatie van lokale nummers en nummers die op mijn externe harde schijf staan. Gaat perfect. Ik heb namelijk ook het probleem dat een laptop schijf van 60 GB snel vol is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Topicstarter
Nee ok. Dat heb ik nu ook al, anders krijg je die "handige" mappenstructuur van iTunes :X

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:54

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

leokennis schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 18:17:
Nee ok. Dat heb ik nu ook al, anders krijg je die "handige" mappenstructuur van iTunes :X
Dat heb ik nu ook ja :X Had alles mooi ingedeeld staan, nu staat het dus op de iTunes manier :(

Maar het kan gewoon. Nieuwe files worden aan de library toegevoegd, en staan keurig in de map die je gespecificeerd hebt.

[ Voor 3% gewijzigd door SandsOfArrakis op 26-05-2005 07:12 ]

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff ee, bump omdat men vraag gerelateerd is.

Ik heb al men mp3tjes nu op men externe HD gezet (Lacie 500GB USB) en ingeladen in iTunes.
Het probleem is dat iTunes verschrikkelijk traag reageert nu. Als ik op volgend nummer klik duurt het makkelijk 1s voor hij het volgend nummer begint af te spelen. Ook als ik een nummer in men lijst aanklik duurt het zeker 1s voor hij dit blauw 'markeert'. Ook zie ik geregeld het gekleurde wieltje en kan ik op niets klikken.

Toen men muziek nog op de HD van men MB stond ging dit direct..

iemand een idee waar dit aan kan liggen?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 20:53:
ff ee, bump omdat men vraag gerelateerd is.

Ik heb al men mp3tjes nu op men externe HD gezet (Lacie 500GB USB) en ingeladen in iTunes.
Het probleem is dat iTunes verschrikkelijk traag reageert nu. Als ik op volgend nummer klik duurt het makkelijk 1s voor hij het volgend nummer begint af te spelen. Ook als ik een nummer in men lijst aanklik duurt het zeker 1s voor hij dit blauw 'markeert'. Ook zie ik geregeld het gekleurde wieltje en kan ik op niets klikken.

Toen men muziek nog op de HD van men MB stond ging dit direct..

iemand een idee waar dit aan kan liggen?

alvast bedankt
Wellicht gaat je ecterne HD in power save mode?

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nilski
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07-2021
Ik heb een mac en gebruik iTunes incl. "handige mappenstructuur" (heb !@# alle MP3 tags aangepast zodat de mappenstructuur op schijf ook een beetje goed stond) :S
Maar onder Windows gaat mijn voorkeur uit naar WMP of iets anders. Die speelt zonder meer via netwerk of externe disk en kan met meerdere libraries over weg.. Helaas vonden ze dat bij Apple niet nodig.. |:(

WAZUUUUUUUP!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4ke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-10-2017
Voor de Mac gebruikers: ik heb op m'n Mac een Automator script gemaakt waarmee een opgegeven directory (op een externe schijf) wordt gecontroleerd op nieuwe MP3 bestanden. Net als veel andere mensen heb ik ook een eigen indeling voor m'n muziek. De nieuwe bestanden worden dan in mijn iTunes library geplaatst. Dit doe ik dan zo 1x per week. Afhankelijk van je hoeveelheid muziek kan dit een paar minuten duren (;

@ Stefds: - Download URL - en even unzippen. Plaats hem vervolgens in "Username/Library/Workflows/Applications/Finder/". Natuurlijk wel zelf de juiste locatie opgeven van je muziekmap.

Voor PC gebruikers: een goed alternatief (wat ik zelf ook gebruik op een windows bakkie) is musikCube Dit biedt nagenoeg dezelfde functionaliteiten als iTunes. Playlists kun je maken m.b.v. sql queries, erg leuk voor ons tweakers. En met musikCube is het ontzettend eenvoudig wat betreft synchroniseren. Je kan allerlei verschillende locaties voor synchronisatie opgeven (dus een externe schijf, een tweede schijf in je pc, een losse mp3-speler) tegelijkertijd. En het synchroniseren gaat echt supersnel, ook met 200+ GB aan muziek!
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 20:53:
...Het probleem is dat iTunes verschrikkelijk traag reageert nu. Als ik op volgend nummer klik duurt het makkelijk 1s voor hij het volgend nummer begint af te spelen. Ook als ik een nummer in men lijst aanklik duurt het zeker 1s voor hij dit blauw 'markeert'. Ook zie ik geregeld het gekleurde wieltje en kan ik op niets klikken.
Het kan heel goed zijn dat iTunes nog bezig is met het analyseren van de nieuwe nummers die je hebt toegevoegd. Ik heb dit ook gehad en zag in het scherm staan dat iTunes aan het analyseren was i.v.m. gapless playback ofzo.

[ Voor 39% gewijzigd door c4ke op 07-09-2016 20:27 ]

I USE CAPS LOCK BECAUSE I WILL BECOME NOTICED, POPULAR, AND GOOD IN BED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

r.venema schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 12:03:
Voor de Mac gebruikers: ik heb op m'n Mac een Automator script gemaakt waarmee een opgegeven directory (op een externe schijf) wordt gecontroleerd op nieuwe MP3 bestanden. Net als veel andere mensen heb ik ook een eigen indeling voor m'n muziek. De nieuwe bestanden worden dan in mijn iTunes library geplaatst. Dit doe ik dan zo 1x per week. Afhankelijk van je hoeveelheid muziek kan dit een paar minuten duren (; Zo ziet mijn script eruit:

[afbeelding]
Bij het 2e vakje geef je dus de locatie op van je muziekmap. Subdirectories worden automatisch meegenomen. Je kan dit script vervolgens aanroepen via rechtermuisklik -> automator -> opgegeven-naam-van-script

Voor PC gebruikers: een goed alternatief (wat ik zelf ook gebruik op een windows bakkie) is musikCube Dit biedt nagenoeg dezelfde functionaliteiten als iTunes. Playlists kun je maken m.b.v. sql queries, erg leuk voor ons tweakers. En met musikCube is het ontzettend eenvoudig wat betreft synchroniseren. Je kan allerlei verschillende locaties voor synchronisatie opgeven (dus een externe schijf, een tweede schijf in je pc, een losse mp3-speler) tegelijkertijd. En het synchroniseren gaat echt supersnel, ook met 200+ GB aan muziek!

[...]

Het kan heel goed zijn dat iTunes nog bezig is met het analyseren van de nieuwe nummers die je hebt toegevoegd. Ik heb dit ook gehad en zag in het scherm staan dat iTunes aan het analyseren was i.v.m. gapless playback ofzo.
idd dat moet het geweest zijn, vanmorge was het nog steeds erg traag maar nu speelt het supervlot (men verzameling is wel een redelijke 120GB maar 24u traag lopen is wel heel lang niet?)

dat applescript is wel erg vet! Is het toevallig niet ergens verkrijgbaar? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nilski
Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 15:48:
[...]

idd dat moet het geweest zijn, vanmorge was het nog steeds erg traag maar nu speelt het supervlot (men verzameling is wel een redelijke 120GB maar 24u traag lopen is wel heel lang niet?)

dat applescript is wel erg vet! Is het toevallig niet ergens verkrijgbaar? >:)
Krijg je standaard bij een mac met OSX... 8)7
Idd stoer, ik heb nog helemaal niets gedaan met automator.. moet daar ook eens in duiken. (8>

[ Voor 9% gewijzigd door nilski op 16-06-2007 19:29 ]

WAZUUUUUUUP!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabant
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:36
iTunes 7 ondersteunt meerdere bibliotheken.
Als je bij het opstarten van iTunes de option (alt) toets ingedrukt houdt, kun je de bibliotheek kiezen. Dat kan handig zijn als je een grote thuisbieb hebt op een externe schijf en een kleinere reisbieb op de locale schijf.

Wat minder aardig is, is dat je bij de versies t/m 6 je muziek kon delen met computers die een andere iTunesversie draaiden. Maar als je vanaf een versie 6 een versie 7 wilt benaderen, vang je bot. Andersom kan het wel: 7 leecht alles eronder.

Alles op versie 7 zetten is niet altijd een succes: iTunes 7 heeft graag een 500+ Mhz PPC processor: mijn G3-400 B&W had er ondanks 768MB ram teveel moeite mee.

[ Voor 0% gewijzigd door trabant op 19-06-2007 00:01 . Reden: diakritische tekens ]

KPN is een drieletterwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff een ander vraagje, hebben jullie ook last van de gedeelde muziek bieb ubertraag laad? ik heb 2 macs op de 1e en 4e verdieping en allebei op een modem aangesloten, de singaal sterkte is dus ook niet denderend(als iemand weet hoe ik dit kan verbeteren :D ) en ik zou graag mijn muziek op allebei de etages willen luisteren. itunes is al meer dan 30 uur aan het laden. wat moet ik doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-h
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-08 20:36

t-h

Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 13:11:
ff een ander vraagje, hebben jullie ook last van de gedeelde muziek bieb ubertraag laad? ik heb 2 macs op de 1e en 4e verdieping en allebei op een modem aangesloten, de singaal sterkte is dus ook niet denderend(als iemand weet hoe ik dit kan verbeteren :D ) en ik zou graag mijn muziek op allebei de etages willen luisteren. itunes is al meer dan een 30 uur aan het laden. wat moet ik doen?
30 uur is te lang. Mijn library laden duurt ongeveer 1 minuut (> 8.000 bestanden, incl cover art). Misschien de eerste keer laden even op een bedraad netwerk doen? Of niet alles delen maar alleen een Smart Playlist met nummers die je leuker vindt (PlayCount > 5 ofzo)

echter is sowiezo een snelle verbinding nodig, anders raakt de buffer ook steeds leeg en valt er steeds stilte. kan je niet gewoon kopieren?

[ Voor 8% gewijzigd door t-h op 20-06-2007 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:15

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 18:01:
[...]

Nee dat hoeft niet. Je moet alleen in iTunes het vinkje uitzetten bij Kopieer bestanden naar 'iTunes Music' bij toevoegen aan bibliotheek. Je database met al je muziek kun je op je lokale schijf bewaren en de bestanden zelf op je externe schijf.
Ik heb een combinatie van lokale nummers en nummers die op mijn externe harde schijf staan. Gaat perfect. Ik heb namelijk ook het probleem dat een laptop schijf van 60 GB snel vol is.
Kan iemand mij vertellen (ik ga er even van uit dat de poster van de quote dit topic niet actief volgt) waarom dit niet kan? Ik maak hier gebruik van en bezit sinds kort ook over een grote externe harde schijf, daar mijn bibliotheek niet alleen muziek bevat maar ook films (en die nemen nogal wat ruimte in) leek het me interessant om de muziek naar de andere harde schijf te verplaatsen. Maar dat kan blijkbaar niet i.c.m. die optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nilski
trabant schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 00:00:
iTunes 7 ondersteunt meerdere bibliotheken.
Als je bij het opstarten van iTunes de option (alt) toets ingedrukt houdt, kun je de bibliotheek kiezen. Dat kan handig zijn als je een grote thuisbieb hebt op een externe schijf en een kleinere reisbieb op de locale schijf.

Wat minder aardig is, is dat je bij de versies t/m 6 je muziek kon delen met computers die een andere iTunesversie draaiden. Maar als je vanaf een versie 6 een versie 7 wilt benaderen, vang je bot. Andersom kan het wel: 7 leecht alles eronder.

Alles op versie 7 zetten is niet altijd een succes: iTunes 7 heeft graag een 500+ Mhz PPC processor: mijn G3-400 B&W had er ondanks 768MB ram teveel moeite mee.
He, die alt optie is net wat ik nodig heb! :)
Ik wil thuis op het netwerk een volledige library aanleggen en onderweg wat lokaal hebben staan, nu staat alles lokaal :S

WAZUUUUUUUP!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 15:49
Misschien is dit nog wel een leuk stukje om te lezen voor iedereen:

How To: keep your iTunes library on an external hard drive - The Unofficial Apple Weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vroeg mij af, hoe je In Itunes verwijderde files automatisch kan laten verwijderen uit de library.
Nu verwijder ik heel mijn library en de verwijderde bestanden (van mijn externe hd verwijderd), ja die komen er natuurlijk niet meer in, in de nieuwe library...
Niet echt DE manier van werken.

[/Halve topickaping]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 13:35:
Ik vroeg mij af, hoe je In Itunes verwijderde files automatisch kan laten verwijderen uit de library.
Nu verwijder ik heel mijn library en de verwijderde bestanden (van mijn externe hd verwijderd), ja die komen er natuurlijk niet meer in, in de nieuwe library...
Niet echt DE manier van werken.

[/Halve topickaping]
Ik snap niets van je vraag, maar bedoel je [appel]-[backspace] om een bestand zowel van library als HDD te verwijderen of iets anders?

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neen, stel ik verwijder een bestand op mijn externe harde schijf (fysiek verwijderen).
Dan wil ik een manier die er voor zorgt dat deze verwijderde bestanden ook automatisch uit Itunes-library verwijderd worden.
Dus iets dat verwijzingen naar een onbestaand bestand verwijdert uit mijn library.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 13:58:
Neen, stel ik verwijder een bestand op mijn externe harde schijf (fysiek verwijderen).
Dan wil ik een manier die er voor zorgt dat deze verwijderde bestanden ook automatisch uit Itunes-library verwijderd worden.
Dus iets dat verwijzingen naar een onbestaand bestand verwijdert uit mijn library.
Daar zijn een hoop Applescriptjes voor te vinden, bv. http://www.macosxhints.co...hp?story=2007031309145927

Even googlen op itunes applescript remove missing files en iets proberen dat je bevalt. Wel eerst je library back-uppen ajb.

Zoef

Pagina: 1