iPod mini 2g wordt niet herkent door pc

Pagina: 1
Acties:
  • 154 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pootdegekste
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-06-2021
Ik heb sinds kort een apple iPod mini, toen heb ik de software netjes geïnstalleerd en alles deed het goed, maar toen de batterij op was en ik hem wilde opladen via de USB kabel, herkende de computer de iPod niet, hij laadde ook niet op.
Misschien komt het omdat ik een paar dagen ervoor via msconfig een paar programma's heb uitgezet die normaal opstartten. Maar ik wist niet precies welke programma's ik nodig had voor de iPod dus ik heb alle iPod software weer opnieuw geïnstalleerd, maar hij doet het nog steeds niet.

Ik heb al op google en op dit forum gezocht naar oplossingen, maar die kon ik niet vinden.

Mijn OS is Windows XP Home Edition SP2.

Alvast bedankt,

Bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eerdepeer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-09 17:25
Ik denk het niet, dan moet hij hem nog steeds zien als een harde schijf.
Probeer eens een reset! (Menu+pauze 10 seconden ingedrukt houden bij mijn iPod 3G, weet niet hoe dat bij het clickwheel model werkt?)

anders ff kabels checken? Aan msconfig ligt het 100% niet!

/edit:
Dit is nog een quote wat ik ergens op inet vond:

Anyway... the MENU and PLAY combo fixes most problems, but there are a few rare case (one in a million... and i was one of them) where the iPod doesnt boot past the Apple logo.

In this case, you'll need to put your ipod into disk mode, so that you can reconstruct your iPod's directory block (which in this case would be damaged if you get this symptom). To force disk mode, press the PREVIOUS and NEXT buttons for 5 seconds immediately after resetting the ipod (MENU and PLAY buttons). You should get a "OK to Disconnect" messages with a big checkmark across your screen.

In some cases, at this point you can reset the iPod and it'll work normally, but most likely you'll have to run Norton Untilites and then connect the iPod so that you can successfully restore your iPod's directory (do NOT initialise the iPod unless you want to loose everything).

succes!

[ Voor 64% gewijzigd door eerdepeer op 24-05-2005 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
eerdepeer schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 23:20:

anders ff kabels checken? Aan msconfig ligt het 100% niet!
zucht, denk na voor je blaat... :S Door het uitschakelen van sommige services kan het zijn dat de plug&play compatibiliteit van windows verminderd aanwezig is. Ik zou je daarom aanraden om eerst alle MS services even te enablen en dan te testen, dan weet je zeker of het daar aan ligt. En anders misschien even op een andere pc proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 13:04
Ik heb eenzelfde probleem gehad met mijn iPod 1G, maar dan zonder het uitschakelen van bepaalde services. De hierboven genoemde reset werkt niet bij de mini, daar moet je de menu button en de select button indrukken (dus de ronde button in het midden van je clickwheel en de menu button). Zet je hold on/off, schakel je iPod op het netstroom aan en reset daarna. Als dit niet werkt kun je nog opzoeken welke services de iPod nodig heeft voor het opladen via computer (USB), dat weet ik zo 1,2,3 niet.

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pootdegekste
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-06-2021
Bedankt voor de snelle replies jongens, ik heb alle services aangezet, toen gebeurde er nog niets toen ik hem aansloot, maar daarna de menu knop en de middenknop vatsgehouden en op het eerste gezicht gebeurde er niks, maar na 5 seconden nadat ik de knoppen had vastgehouden herkende windows hem opeens :s...

Iniedergeval bedankt

Bas