Toon posts:

[XP] Geen desktop meer in Windows XP pro SP2?*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen desktop meer in windows XP Pro sp2.

Opnieuw windows xp erover gaat niet want blijkbaar ziet hij sp2 als een nieuwer besturingsysteem.

Opnieuw sp2 erover werkt ook niet (al enkele keren geprobeerd).

Hoe krijg ik de nodige bestanden zo weer in positie dat ik de explorer exe kan vinden en opstarten zodat ik weer een desktop heb.

By the way Alles werkt alleen werk ik nu relatief onhandig vanuit de windows console die doet het nog wel.....

Bij voorbaat dank voor wat contrutiefe ideetjes...

• Schapie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02-2025

Schapie

Bleh...

En als je met alt-ctrl-del en dan uitvoeren (of van de command line) c:/windows/explorer.exe opstart ?
Staat deze eigenlijk in je windows directory of niet ?

No signature found

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Vertel nog even wat je zelf al geprobeerd en gevonden hebt om dit probleem op te lossen? :)

• Optix
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-03 09:20
Je moet indd even kijken via uitvoeren en dan bladeren of je explorer.exe nog wel in je system32 map staat, of als proces draait. Is dit niet het geval kan je hem indd met het uitvoeren command "explorer" weer aanzetten.
Als explorer.exe niet meer in je system32 mapje staat... zeg dan meneer "format c:" even gedag. :P

.

Verwijderd

Heb je al op spyware en virussen gescand?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

NightFade schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 11:10:
Je moet indd even kijken via uitvoeren en dan bladeren of je explorer.exe nog wel in je system32 map staat, of als proces draait. Is dit niet het geval kan je hem indd met het uitvoeren command "explorer" weer aanzetten.
Als explorer.exe niet meer in je system32 mapje staat... zeg dan meneer "format c:" even gedag. :P
Altijd dat format C:..... onzin. Dat is een laatste redmiddel als een Tweaker niets anders meer heeft kunnen vinden.

@ TS
Probeer eens in veilige modus te komen, kies daarna voor systeemherstel. Dat wil vaak ook wel zoden aan de dijk zetten.

ARME AOW’er

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

Of slipstream SP2 even op je install CD. Zijn op de meuktracker wel wat tooltjes voor te vinden.
Kun je mogelijk een nieuwe install over je oude mee doen zoals je al aangaf te willen doen...

"Grandma was slow, but she was old....!!"

• Optix
Dat format C is voor mij geen laatste redding maar vaak een tijdsbesparende oplossing. En uiteraard meteen je pc weer schoon

.

Verwijderd

Topicstarter
Schapie schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 22:58:
En als je met alt-ctrl-del en dan uitvoeren (of van de command line) c:/windows/explorer.exe opstart ?
Staat deze eigenlijk in je windows directory of niet ?
Ja mijn console (na alt-ctrl-del) doet het...anders had ik dit ook niet kunnen schrijven maar de explorer .exe is op een of andere manier verdwenen. 1x vond ik hem terug na sp 2 er weer eens een keertje overheen gezet te hebben... maar toen nooit meer terug gezien.

Iets anders is dat hij bij de opstart gelijk de chkdsk ingaat stap 1 doet die nog maar bij stap 2 (van de 3) gaat hij tot 52 procent en PLOEK Restart en het verhaal begint weer opnieuw.

Als ik echter de chkdsk weg escape dan start windows "gewoon" op.....echter geen desktop.....wel een desktop achtergrond.

IKwerk nu al een tijdje zo via de console en maar wachten tot het zooittje instort maar dat zal je altijd zien......Hij is zo stabiel als een Huis....blijkbaar is de communicatie van de software met de desktop een groot drama bij microsoft. Nu ben ik het kwijt en het lijkt gewoon ok.

NIet helemaal want er zijn nog wat dingetjes die niet werken maar de meeste software draait gewoon....

Verwijderd

Test je hd dan eens met een tooltje van de hd-fabrikant.

• ToasterxD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-03 23:45
die is in dat ctrl alt del scherm een proces opstarten (bestand-> nieuwe taak)

doe dan explorer

[img]http://cache.www.gametracker.com/server_info/173.199.108.129:3084/b_560_95_1.png[/img]

• The End
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:36

The End

!Beginning

Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 16:21:
[...]

Ja mijn console (na alt-ctrl-del) doet het...anders had ik dit ook niet kunnen schrijven maar de explorer .exe is op een of andere manier verdwenen. 1x vond ik hem terug na sp 2 er weer eens een keertje overheen gezet te hebben... maar toen nooit meer terug gezien.
Je bent hem al eerder kwijt geraakt?? Beetje raar verhaal... (Standaard wordt 'CMD'exe' de console genoemd.)
Iets anders is dat hij bij de opstart gelijk de chkdsk ingaat stap 1 doet die nog maar bij stap 2 (van de 3) gaat hij tot 52 procent en PLOEK Restart en het verhaal begint weer opnieuw.

Als ik echter de chkdsk weg escape dan start windows "gewoon" op.....echter geen desktop.....wel een desktop achtergrond.
Het ziet er idd naar uit dat je disk niet helemaal goed meer is. (Of je geheugen?)
IKwerk nu al een tijdje zo via de console en maar wachten tot het zooittje instort maar dat zal je altijd zien......Hij is zo stabiel als een Huis....blijkbaar is de communicatie van de software met de desktop een groot drama bij microsoft. Nu ben ik het kwijt en het lijkt gewoon ok.
De 'communicatie van de software' werkt prima, want je hebt 2 desktops werkend draaien. De winlogon destop (Je 'Console') en de gewone desktop. Het probleem is alleen dat de software wel op je systeem moet staan wil het uberhaupt communiceren.
NIet helemaal want er zijn nog wat dingetjes die niet werken maar de meeste software draait gewoon....
Wat werkt er dan niet en wat voor foutmeldingen krijg je?

Verwijderd

Topicstarter
Ja formateren kan altijd en gaat ook zeker gebeuren maar ik vind het nou juist leuk om te kijken wat zo'n systeem nu doet.

Ik dacht dat de oplossing zou kunnen zitten in het terugzetten van de bestanden van explorer.exe.

Normaal gooi gewoon windows erover heen in de hoop dat hij de ontbrekende bestanden aanvult.

Maar dat gaat in dit geval niet aangezien SP2 er reeds opzit.....mijn installatie windows XP Pro ziet XP als een nieuwere versie van het besturingssysteem.

Sp2 heb ik er enkele malen overheen gezet....met een keer een klein succesje toen ik mijn explorer.exe weer terug vond en dus de desktop kon opstarten.......nadien nooit meer iets van explorer.exe vernomen.

Maak jullie niet te druk want dit is zuiver academisch en formateren kan altijd.

Ik moet wel zeggen dat ik wel meer problemen heb met mijn systeem.......na windows net geinstaleerd te hebben zit ik al weer met die verdraaide chkdsk opstarts ga ze in vervolg standaar skippen.

Of ligt het aan mijn Raid 0 (striping) systeem in combinatie met de NTFS indeling...?
Moederbord is een Asus P4P800 Deluxe

Meestal......moet ik tot mijn spijt constateren zijn de meeste problemen met computers softwarematig en een enkele keer is er iets met de hardware.

Met Windows 98 kon ik ook een keer in de maand een nieuwe versie er op zetten. Dit komt mede door het vele instaleren en deinstaleren van software programma's ...ik probeer graag alles uit om erachter te komen wat de beste software in een bepaald geval is.

Misschien toch weer eens een keer windows 2000 er op zetten was altijd een stuk minder buggie....

Verwijderd

Topicstarter
Oh ja en nog iets met deze configuratie heb ik last gehad van Nail.exe ...de naam zegt genoeg.

Norton AV, Spybot Search and Destroy, Giant (nu van Microsoft), noem ze allemaal maar op konden er totaal niks mee. Hijackthis en verdere zeer nuttige software (In het verleden) van die oh zo ijverige merijn hielpen ook niet.

Toen wel een programma gevonden wat werkte tegen Nail.exe.....die sloopt blijkbaar gewoon alles eruit waar nail.exe zich in nestelde......Jawel explorer.exe.

Maar ik had dit probleem niet vlak na die Nail.exe verwijdringsactie.....duzz

• The End
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:36

The End

!Beginning

Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 16:35:

[knip]

Meestal......moet ik tot mijn spijt constateren zijn de meeste problemen met computers softwarematig en een enkele keer is er iets met de hardware.

Met Windows 98 kon ik ook een keer in de maand een nieuwe versie er op zetten. Dit komt mede door het vele instaleren en deinstaleren van software programma's ...ik probeer graag alles uit om erachter te komen wat de beste software in een bepaald geval is.

Misschien toch weer eens een keer windows 2000 er op zetten was altijd een stuk minder buggie....
Uhm, de meeste problemen met computers ontstaan nog altijd door de hardware die op de stoel voor de PC zit... Kijk als je over Windows 98 gaat praten, dat is een heel ander verhaal.

Windows 2000,XP,2003 zijn echter wel hele stabiele systemen. Als daar wat mis mee gaat, dan is dat in volgorde van meest voorkomende oorzaken:
1. De gebruiker (onkunde,virus,spyware,enz,enz)
2. Slechte drivers (Verkeerde driver, zie punt 1)
3. Kapotte hardware (1 disk kapot in RAID 0 is alle data weg...)
.
.
500. Bug in het OS.

Als je explorer verdwijnt, dan heb je hoogstwaarschijnlijk: een virus, een kapotte disk, spyware?, hem zelf weggegooid.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 16:24:
Test je hd dan eens met een tooltje van de hd-fabrikant.
Vind ik een zeer goede ingeving misschien heb ik wel wat rotte plekken op mijn Hd maar ja ze zijn nog niet echt oud die ATA 80 Gigmaxtor schijfjes.....Heb je een suggestie voor een goede harddisk Doctor?

Verwijderd

Topicstarter
The End schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 16:43:
[...]

.
.
500. Bug in het OS.

Als je explorer verdwijnt, dan heb je hoogstwaarschijnlijk: een virus, een kapotte disk, spyware?, hem zelf weggegooid.
De laaste twee lijken me niet onwaarschijnlijk.....ben al twee keer al mijn data kwijt geraakt= 8)7

Als ik zou moeten gokken zou ik zeggen Bug in OS.....maar ik heb nog twee splinternieuwe Sata 80 Gig erbij gekocht om die reden.....voor mijn gewone ata 80 Gig maxtor schijfje heb ik twee externe behuizingen gekocht. Want met al die meuk die ik op mijn computer zet is backuppen geen pretje...

Ben ik nu al zeker een gehele dag aan kwijt geweest met het branden vantig DvD schijfjes.....is toch niet de oplossing op de lange duur......

Ik weet niet of ik ook 0 + 1 kan draaien op dit moederbord of was het 0 , 0+1?

Verwijderd

Topicstarter
Mocht iemand ooit last hebben van Nail.exe zoek dan naar ewido-setup

Verwijderd

Wil je in het vervolg als je de laatste bent die in een topic reageert je post editten in plaats van ee nieuwe post te maken? Dankje :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 16:45:
[...]
Vind ik een zeer goede ingeving misschien heb ik wel wat rotte plekken op mijn Hd maar ja ze zijn nog niet echt oud die ATA 80 Gigmaxtor schijfjes.....Heb je een suggestie voor een goede harddisk Doctor?
Voor Maxtor harddisks kun je Powermax gebruiken. Deze test overigens niet alleen de hd op fouten, maar test ook de controllers als het goed is.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2005 17:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
[quote]The End schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 16:43:
[...]

Hier ben ik hetb helemaal mee eens.

Windows 2000,XP,2003 zijn echter wel hele stabiele systemen. Als daar wat mis mee gaat, dan is dat in volgorde van meest voorkomende oorzaken:

1. De gebruiker (onkunde,virus,spyware,enz,enz)
Ik ben een prutser heb zelfs een Coolsearch variant op mijn computer gehad waar geen andere oplossing voor bestond dan Format C ( en geloof mij ik ben een week bezig geweest).......laatstelijk weer die Nail.exe waar ternauwernood een oplossing voor was. Ik draai alle software en het liefst zoveel mogelijk ( 5 verschillende tweak tools, 5 verschillende regcleaners) noem al die meuk maar op ik moet zeggen in die zin vraag ik altijd om problemen maar ik denk dat hier wat meer aan de hand is.

2. Slechte drivers (Verkeerde driver, zie punt 1)
Ja maar ik neem aan dat je bedoelt de drivers van de harddisks de Raid drivers in mijn geval en wat Microsoft daar nog mee doet in de verdere besturing

Kan zekers gebeuren

500. Bug in het OS.
Voor mij is windows een grote bug maar het is een OS die zeer maar dan ook zeer veel aan moet kunnen met al die drivers...etc.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2005 18:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 17:01:
[...]

Voor Maxtor harddisks kun je Powermax gebruiken. Deze test overigens niet alleen de hd op fouten, maar test ook de controllers als het goed is.
TnX a Powermax bootfloppy is created as I speak..

Verwijderd

Topicstarter
Probleem met de chkdsk met Powermax bootfloppy vanuit DOS gaat niet met mijn Raid 0 configuratie. De schijven worden pas in windows herkend!
ToasterxD schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 16:27:
die is in dat ctrl alt del scherm een proces opstarten (bestand-> nieuwe taak)

doe dan explorer
Geprobeers "I:\windows\system32\explorer.exe" daar zou hij toch moeten staan ook windows
explorer geprobeerd maar laat ik eerlijk zijn ik ben al een dag alles aan het afzoeken geweest.....geen explorer.exe te vinden. Deze OS sucks for the moment......

Ben ook al op zoek geweest naar een nieuwe OS en heb een nieuwe versie van XP gedownload....Het beste zou zijn XP Pro English met Sp1....scheelt weer een online borrel met microsoft update service.

Ik heb reeds een SP 2 op CD maar wacht effe nu lees ik " Voor Windows XP Home Edition en Tablet PC Edition" en ik heb XP Pro wel NL ook......mmm zou ook voor problemen kunnen zorgen.....maar ik heb de webupdate er voor de zekerheid nog maar overheen gegooit. Doe ik zo ie zo altijd want Microsoft heeft altijd wel weer een update op de update zelfs op SP2.

[ Voor 144% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2005 13:12 ]

• Optix
modje@vergeten slotje? :P

.

Verwijderd

Topicstarter
In veiligemodus op laten starten windows heeft chkdsk succesvol afgerond en kan nu ook in de XP gewone modus zonder chkdsk opstarten.

SP2 NL (devolpers version) succesvol geinstalleerd.

Helaas nog steeds geen explorer.exe

Voor nu einde oefening wat mij betreft. Ik snap echter niet waarom ik sommige programma's mijn config.sys niet kunnen openen en ik wel gewoon verder in windows kan?
Heeft het iets te maken met mijn NT-loader, ntldr?
De parameters voor de variabele OsloadOptions?

Voor the "time being" windows 2000 erop gezet mocht ik nu verder geen problemen hebben met de OS en Raid 0 configuratie zou dat een aanwijzing kunnen zijn dat mijn vorige OS windows xp pro niet in orde was. Dacht een leuke OS te hebben bleek Pools te zijn dus helaas geen nieuwe XP dus vandaar mijn oude vetrouwde windows 2000 waar ik jaren met plezier mee gewerkt heb.

Ik hoor op dit forum dat XP vergelijkbare betrouwbaarheid zou moeten hebben als windows 2000.
Als dat zo is zou ik na deze test met windows 2000 met een nieuwe XP Pro inclusief SP1 gered zijn.
We zullen zien.

[ Voor 194% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2005 13:41 ]

Pagina: 1