[laptop] Sloop of kan nog gemaakt worden?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb hier een Laser laptopje met:
Intel PIII 1000 mhz
384 mb intern geheugen
10 gb hd
cd-romspeler
14 inch tft schermpje
windows xp home editie

Het probleem is/zijn:
batterij laadt helemaal niet meer op
Oplaadstekkertje gaat heel moeilijk in de laptop
LAN connector(waar stekkertje in gaat) is los waardoor soms LAN verbinding wegvalt
Koeling doet zijn werk niet goed en staat constant aan en te loeien maar werkt voor geen meter
Laptop is heel langzaam(mede koeling processor heel slecht)
Af en toe wordt het scherm gewoon helemaal groen omdat die zo heet is

Slopen of openen?

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

openen? duh.. en anders stuur je em maar naar mij toe!
als je hem weggooit gaat ie zowiezo kapot.. dus met openen kan het alleen maar beter worden!
en anders stuur je hem maar naar mij!!
had ik al gezegd dat je hem anders ook aan mij mag geven? ik knutsel er wel aan :p

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2005 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-10 07:17

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

T klint alsof hij flink aan gort is ja :/
Maar zal vast wel te repareren zijn, maar kan wat gaan kosten natuurlijk.
Hoewel Koeler vervangen niet zo'n (duur) probleem hoeft te zijn...
Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 22:31:
openen? duh.. en anders stuur je em maar naar mij toe!
als je hem weggooit gaat ie zowiezo kapot.. dus met openen kan het alleen maar beter worden!
en anders stuur je hem maar naar mij!!
had ik al gezegd dat je hem anders ook aan mij mag geven? ik knutsel er wel aan :p
Neej dan heb ik een beter plan... als je hem weg doet, geef hem dan aan een arme student die er leuk mee kan gaan prutsen.. ikke bijvoorbeeld :Y)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spike_wolf schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 22:35:
T klint alsof hij flink aan gort is ja :/
Maar zal vast wel te repareren zijn, maar kan wat gaan kosten natuurlijk.
Hoewel Koeler vervangen niet zo'n (duur) probleem hoeft te zijn...

[...]

Neej dan heb ik een beter plan... als je hem weg doet, geef hem dan aan een arme scholier die er leuk mee kan gaan prutsen.. ikke bijvoorbeeld :Y)
en wat laat jou denken dat ik geen arme scholier ben? ga toch eens snel weg met je vooroordelen ;) :+

@ts, tis waarschijnlijk cooling probleem (en je accu is misschien dood?) en anders: check profiel voor mail ..*hint*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OPEN MAKEN (sorry, maar moest even zo duidelijk)

Weg gooien kan altijd nog. Kijken of er niet een enorme hoeveelheid stof in zit, of er rare dingen te zien zijn zoals losse contacten etc!

Suc6 dermee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 22:37:
OPEN MAKEN (sorry, maar moest even zo duidelijk)

Weg gooien kan altijd nog. Kijken of er niet een enorme hoeveelheid stof in zit, of er rare dingen te zien zijn zoals losse contacten etc!

Suc6 dermee...
Idd.. zoals al gezegd.. verder slopen dan wanneer je hem weg gooit kan toch niet...
Ik zou hem gewoon open halen en kijken wat er precies los zit en of je er gemakkelijk zelf wat aan kunt doen... en anders kun je hem wel bij mij kwijt hoor ;) ook mijn mail is in m'n profiel te vinden :P

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-10 23:21

Mits je weet wat je doet is dit op telossen. Ik heb het totaal nu 4x moeten doen waarvan 3x succesvol. (de laatste keer kon ik niks meer solderen / harsen.. want het hele stuk mobo was verrot 8)7)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je zou inderdaad kunnen beginnen met het vast solderen van je voedingskabel, of desnoods voor nu op een primitieve manier verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 68657469736d69
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09-2020
itsalex schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 22:29:
Het probleem is/zijn:
batterij laadt helemaal niet meer op
Gare accu, waarschijnlijk nieuwe kopen
misschien zit er troep in, al eens de stofzuiger er op gezet? eventueel nieuwe connector
LAN connector(waar stekkertje in gaat) is los waardoor soms LAN verbinding wegvalt
vaak gevolg van brakke soldeer verbinding, beetje extra tin op de verbindingen is vaak voldoende
Koeling doet zijn werk niet goed en staat constant aan en te loeien maar werkt voor geen meter
waarschijk zit er zo veel stof in dat hij z'n warmte niet goed kwijt kan. Wederom een klusje voor de stofzuiger
Laptop is heel langzaam(mede koeling processor heel slecht)
zou met de bovenstaande tips opgelost moeten zijn. (een reinstall van je OS doet ook wonderen)
Af en toe wordt het scherm gewoon helemaal groen omdat die zo heet is
Misschien door de warmte, dan zou het met de bovenstaande tips opgelost moeten zijn. Kan ook een brakke connector oid zijn

Slopen of openen?
Dat is een afweging die je zelf zou moeten maken. Fixen is denk ik wel mogelijk maar er gaat tijd in zitten en er is een kans dat je 'm helemaal sloopt. Maar als het lukt kun je weer van je laptop genieten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Dank jullie voor de tips. Maar de batterij is na meting lijkt die goed maar de laptop laadt niet op en geeft geen stroom meer.

Oplaadstekkertje gaat niet helemaal in de laptop en na heel hard indrukken lukt het wel

Lan connector kan je van links naar rechts en boven naar beneden bewegen maar dat is op te lossen dmv losse nic kaart

Laptop is heel weinig gebruikt en was een demomodel. 2 jaar oud maar ja je ziet wat je krijgt.

Zowel in de bios als in Windows gaat het scherm trekken en groene strepen geven en daarna over het hele scherm en zelfs in het bios dus je ziet hele kleuren niet maar als je een klap geeft op de scharnieren dan gaat het weer goed voor een tijdtje dus ik denk dat het een los contactje is.

Maar het hele probleem is dat die processor zo heet wordt(ik voel het door de hele laptop) dat ik de laptop ook niet vast kan houden en de snelheid zo omlaag gaat dat het werken erop niet werkt.

Ps zal ik een openbare veiling voor houden voor onderdelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
Kom op, beetje meer tweakers-spirit, t'is ten slotte maar een laptop, heb je die koeling al eens nagekeken???

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Ik heb het ook gehad met mijn Asus laptop met een Athlon 1200xp mobile. Ik heb die in de garantieperiode ook even opgemaakt en ja hoor ook koeling niet goed meer. Ik heb bij deze Laser het ook gedaan. Nieuwe koelpasta even er tussen, andere fan van een oude Compaq laptop, maar het helpt niet. Die fan is te weinig om de boel af te blazen.

[ Voor 4% gewijzigd door itsalex op 24-05-2005 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

itsalex schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 23:04:
Dank jullie voor de tips. Maar de batterij is na meting lijkt die goed maar de laptop laadt niet op en geeft geen stroom meer.

Oplaadstekkertje gaat niet helemaal in de laptop en na heel hard indrukken lukt het wel

Lan connector kan je van links naar rechts en boven naar beneden bewegen maar dat is op te lossen dmv losse nic kaart

Laptop is heel weinig gebruikt en was een demomodel. 2 jaar oud maar ja je ziet wat je krijgt.

Zowel in de bios als in Windows gaat het scherm trekken en groene strepen geven en daarna over het hele scherm en zelfs in het bios dus je ziet hele kleuren niet maar als je een klap geeft op de scharnieren dan gaat het weer goed voor een tijdtje dus ik denk dat het een los contactje is.

Maar het hele probleem is dat die processor zo heet wordt(ik voel het door de hele laptop) dat ik de laptop ook niet vast kan houden en de snelheid zo omlaag gaat dat het werken erop niet werkt.

Ps zal ik een openbare veiling voor houden voor onderdelen?
je moet het natuurlijk zelf weten, het lijkt mij dat hij nog prima te maken is (of het in ieder geval de poging waard is..).
Als je hem gaat veilen kan je dat niet in dit topic doen..das tegen policy geloof ik.
Als je d'r nodig vanaf moet mag je me altijd mailen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Ik weet ook dat veilen tegen de regels is. Maar er is zoveel belangstelling ervoor. Ik ga dan wel naar Ebay toe. Ik ga de laptop toch denk ik in delen verkopen. Na 5 minuten slaat de computer gewoon helemaal vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-05 01:29
geen soldeerbout bij de hand om je LAN connector weer vast te zetten, aangezien die toch al los lijkt te zitten op het mobo?

andere cpu koeler erop............ kost je minder moeite dan ebay :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

komakeef schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 10:48:
geen soldeerbout bij de hand om je LAN connector weer vast te zetten, aangezien die toch al los lijkt te zitten op het mobo?

andere cpu koeler erop............ kost je minder moeite dan ebay :P
Van wat ik er zo van begrijp heb je idd voornamenlijk een hitte probleem... simpelweg koelertje vervangen lijkt me,
Ook het vast solderen van Lan connectortje is niet lastig... en je power connector vast zetten zal ook niet al te lastig zijn..
Maarja, moet je net tijd en zin in hebben natuurlijk ;)
En anders eBay of iets dergelijks... gelijk naar mij toe sturen mag ook nog steeds hoor ;)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReallyStupidGuy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-10 09:54
Openmaken natuurlijk, helemaal als je er anders toch niets meer mee doet.

Dat is natuurlijk ook wel het antwoord dat je kunt verwachten als je deze vraag hier op het forum stelt!

Duizend wijzen kunnen meer vragen stellen dan één idioot kan beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

opendraaien die handel !

lijkt mij toch duidelijk hoor, wat kan je nog vernielen aan dit laptopje?

2scenarios:

1:
Je draait hem open en je maakt hem
resultaat: een nieuwe verse laptop

2:
Je draait hem open en kan hem niet maken
resultaat: verkoop de losse onderdelen en je hebt toch wat centjes

als er iets win-win is ..... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sathlon_nl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-03-2024
ik zou de laptop ook open schroeven (wel even onthouden welke schroefjes waar in horen ) en dan het stof wegzuigen oid en dan eens kijken welke connectjes los zijn en weer vastzetten.

de fan zou ik schoonmaken of vervangen als die stuk is.
werkt de laptop dan nog niet dan zou ik hem verkopen en dan een andere laptop kopen (een a-merk)

veel succes

specs: intel core2 duo, 2048mb 7600gt, 2x 80 maxtor sata in raid 0, 2x160 gig maxtor, samsung 2x 19"tft, mx500 en logitech ultrax

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-09 18:10
Ik heb mijn notebook enkele keren laten vallen, stroom in USB gestopt en toetsen gesloopt... |:(

Maar niets wat ik zelf niet kon repareren, je hebt wel goed klein gereedschap nodig. :Y)

Tweedehands kan je veel onderdelen kopen, zo heb ik via marktplaats een nieuwe behuizing gekocht en mijn hardware daarin gezet en hij doet het beter dan ooit tevoren, tevens heb ik de accu vervangen het kleine onderdeeltje van de USB connector kon ik zo los tweedehands vinden. Voor nog geen 100 euro is mijn toegetakelde Armada weer als nieuw! :*)

Nu hopen dat ik er geen domme dingen weer mee doe... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

maak er desnoods een mooie kleine en stille desktop van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Ach ik heb met mijn eigen laptop een schroef door de IDE poort gedraaid. Ik heb mijn laptop ooit van uit de reparatie terug gekregen en omdat Asus niets wilde doen hebben ze maar alle draadjes losgemaakt en niets vastgemaakt en ik maar denken dat die echt stuk en keihard schelden tegen die gasten. En ik mocht dokken. Ik moest wel maar ik heb zo'n hekel nu aan Asus gekregen. Mijn CDROMSpeler doet het niet meer en WIndows XP kan hierdoor niet meer opstarten maar wel W98.

Even ontopic: Welk moederbord heb je voor die processor(PIII 1ghz) nodig?

Grappig de laptop is uit 08-02 dus 3 jaar oud. Heeft dus 1½ jaar als demo gedraaid. De harde schijf dateert uit 08-2000 dus die is dan 5 jaar oud. Nee echt een topmodel die Laser. Batterij geeft aan dat die leeg is dus die is gewoon einde. Geen wonder dat die ermee is opgehouden.

[ Voor 22% gewijzigd door itsalex op 27-05-2005 22:56 ]

Pagina: 1