Toon posts:

avi naar vob ondertitel probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo

ik ben een tijdje aan de gang geweest om avi files met ondertiteling omtezetten naar vob files en dan te branden op dvd ( de ondertitels zijn persee nodig want het is japanse anime met engelse subs )
als die klaar is met converten en branden dan doet de dvd het op de pc wel maar in de ps2 of in een standalone dvd speler komt de ondertiteling te ver naar onder te staan en dus buiten beeld ( de rest van het beeld ook maar dat is bijna niet merk baar omdat het maar een klein stukje is ) je kan alleen het de bovenste helft van de ondertitleling lezen
( ik heb het ook op meerdere tv's geprobeerd )

dit is wat ik heb geprobeerd en met welke programma's

optie 1

stap1 ik heb Mainconcept h.264 encoder gebruikt om de avi naar mpeg te converten
stap2 ik heb tmpgenc dvd author gebruikt om de mpeg naar vob te converten
stap3 vervolgens ook met tmpgenc dvd gebrand

hier bij heb ik verschillende resoluties geprobeerd 352X288 720x576 en 704x576 ( pal )
ook heb ik 704x480 ntsc geprobeerd

optie 2

stap1 avi files met winavi 6.2 omgezet naar vob
stap2 met nero de vobfiles op dvd gebrand

ik gebruik winxp prof en een nec3200 dvd brander en brand op philips 8x dvd's ( mocht het iets uitmaken maar dat betwijfel ik )

weet iemand hier een oplosing voor ?

alvast bedankt :)

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
Stel je tv's en dvd spelers maar een goed in met de goede beeldverhoudingen dat zal een eind schelen.

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

Verwijderd

Topicstarter
thanks ik zal het proberen mocht dit werken zou ik het raar vinden want met normale dvd's die je in de winkel koopt zijn er geen enkele problemen

edit : ik heb het geprobeerd maar het had geen zin , toch bedankt

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2005 18:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu ook nero vision geprobeerd maar tegeevs , en het aanpassen lukte niet echt ( van de tv ) het enige wat ik kon doen is veder inzoemen en me beeld staat normaal op 4:3
heeft iemand enig idee wat ik nog kan doen qua software of een idee om me tv instellingen aan te passen ? ( ik weet dat dit niet makkelijk is om uit te leggen aangezien het het per tv anders is ) ik heb het op 3 tv's geprobeerd met me standalone dvd speler en me ps2

alvast bedankt