Toon posts:

[Project] Commentaar op werkmethode (PHPMyServer)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Intro: Ik open dit topic om commetaar te krijgen op de manier van scripten die ik gebruik voor een open-source project waar ik me al enige tijd mee bezig hou.
Ik zou het erg fijn vinden dat gebruikers hier NIET reageren met supportvragen, voor support heb ik een eigen forum.

Geschiedenis van het project:
Ik gebruik Active Desktop (AD) al sinds het vroege begin van dat project. Ik was daarvoor bezig met wat dingen uit te werken, zoals een Winamp Besturing via mijn AD. Op den duur kwam ik op het idee om HardeSchijf informatie op mijn AD neer te zetten. Ik ben toen gaan zoeken naar een manier om de hardeschijfinformatie netjes weer te geven. Aldoende groeide het script, en dus ook de slordigheid. Om het wat makkelijker voor mezelf te maken heb ik het toen opnieuw gescript, betere manieren bedenken om het zo dynamisch mogelijk weer te geven. Ook had ik toen het script voor het eerst online gezet als open-source project.

In de loop der tijd ben ik tegen veel fouten aan gelopen van het systeem wat ik toen gebruikte (het systeem wat sommige wel zullen kennen als PHPMyStats (demo)). Vanwegen de fouten (denk aan security / incompatibiliteit) ben ik dus maar opnieuw gaan denken hoe ik dat het beste kon oplossen. Ook kon ik nou makkelijk nieuwe features inbouwen die vroeger helemaal niet mogelijk zijn geweest.

XML Server is een script dat gegevens verwerkt op een willkeurige computer/server, en zal tonen als een XML document. Om het later dus weer makkelijk met andere programma's / scripts uit te kunnen lezen. XML Server heeft ondersteuning voor module's, die je simpelweg in de modules directory moet plaatsen, om zodoende nieuwe informatie verwerking methodes toe te voegen.
Ik heb gekozen voor een losse gegevensuitlees methode zodat je met 1 Client dus theoretisch een onbeperkt aantal XML Servers kan uitlezen. Zo hoef je maar 1 server binnen je netwerk openbaar te maken voor HTTP verkeer (portmap). Daardoor kan je vanaf een externe locatie altijd zien wat er met je servers gebeurt.

Featurelist PHPMyServer - XML Server (zoals het zou moeten worden als alles klaar is):
• PHP4 en PHP5
• Windows en Linux
• Zo ongeveer iedere webserver moet ondersteund worden, geen speciale rechten/modules nodig voor de webserver.

Op het moment werken de PHP5 en Linux ondersteuning nog niet (Linux is al iets aan gedaan, PHP5 nog niet). Hier komt dus natuurlijk wel verandering in, maar ik kan niet alles tegenlijk. En ik draai het project alleen, dus geen (of zelden) hulp van anderen.

Ook kan je gebruikmaken van een rechten systeem:
• Access from all
• Access from localhost
• Access from IP reeks
Dit systeem moet ook nog afgemaakt worden.

Lite Client is een client die de gegenereerde XML data om zet naar iets leesbaars. De output die de Lite Client heeft kan je geheel zelf bepalen, door een templatefile aan te passen. De Lite Client kan ook zoeken naar update's op een update-server. Zodat je er zeker van bent dat je installatie up2date is. Je kan (zonder aanpassingen) gegevens uitlezen van één (1) XML Server.

Ik maak gebruik van een zelf gemaakte template parser die ik op wel meer website's gebruik. Hij werkt opzich goed, niet helemaal perfect natuurlijk. Ik heb de keuze gemaakt om een template parser te gebruiken boven XSL, omdat XSL niet standaard in PHP zit (alleen als experimenteel iets).
Bron: http://nl2.php.net/xsl
Deze module is EXPERIMENTEEL. Dat betekent, dat het gedrag van deze functies, deze functienamen, in concreto ALLES dat hier gedocumenteerd is in een toekomstige uitgave van PHP ZONDER WAARSCHUWING kan veranderen. Wees gewaarschuwd, en gebruik deze module op eigen risico.
Featurelist PHPMyServer - Lite Client (op moment van final release):
• 1 server monitoren.
• Controle op update's, zodat je systeem up2date blijft (security/bugfix).
• Onbeperkt aantal templates. Je kan er een hardcoden (op mapnaam), of bijvoorbeeld een dropdown-box.

Ik wil de manier van PARSEN nog aanpassen, de loopjes zijn nou als volgt: {LOOP=LOOPNAAM}
Dat is niet een nette manier, want als je in een andere module die naam ook wil gebruiken (wat perongeluk kan gebeuren) dan kan dat niet. Dus dat ga ik nog veranderen naar: {LOOP=MODULENAAM_LOOPNAAM}.
Ook moet ik nog wat verduidelijken in de manier dat ik mijn XML gegevens uitlees, dat is niet helemaal netjes kwa script (zie index.php4.php). Maar dat komt nog wel.

Ook kan je gebruikmaken van een rechten systeem:
• Access from all
• Access from localhost
• Access from IP reeks
Dit systeem moet ook nog afgemaakt worden.

Pro Client is een toevoeging op de Lite Client, hij heeft dus meer mogelijkheden. Denk aan features als:
• Meerdere servers toevoegen, waardoor je met bijvoorbeeld tabbladen kan wisselen tussen de servers.
• Maakt gebruik van een MySQL database (wat de Lite Client dus niet doet), om gegevens op te slaan. Denk aan de lijst met servers (zie vorige puntje), maar ook andere functies die ik nog niet heb bedacht. Omdat ik eerst de Lite Client klaar wil hebben en de standaard goed uitgewerkt voordat ik een nieuw script wil maken.

Links naar alle genoemde scripts:
ProductURL
PHPMyStats (old-project demo)http://baracuda.homeip.net/phpmystats
PHPMyServer - XML Server (demo)http://baracuda.homeip.net/phpmyserver/server
PHPMyServer - Lite Client (demo)http://baracuda.homeip.net/phpmyserver/lite
PHPMyServer - Off. Websitehttp://www.phpmyserver.com/

Je kan XML Server en Lite Client hier downloaden.
Ik kan op het moment de FTP van PHPMyServer.com niet op, dus als iemand even kan helpen met mirroren?

[UPDATE!!]
v2.1 hier downloaden.

Laatste note: Het script is dus nog lang niet af, maar werkt (hier en op mijn werk) goed. Ik release dit speciaal vanwegen het commetaar wat ik er op kan krijgen, en zodoende grote fouten kan voorkomen. Denk aan betere manieren om dingen te regelen, die ik bijvoorbeeld raar/gaar geregeld heb, als iemand dat soort dingen ziet, dan heb ik dat liever NU dan over 3 maanden als het nog veel verder is. En daardoor veel meer moet veranderen dan ik nou zou moeten veranderen.

Dit topic is met toestemming van de P&W mods.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2005 21:50 ]

Verwijderd

Ziet er leuk uit. Enkele tips:
- Misschien is het handig er je loopjes te doen in de vorm van {loop module=bla var=bla}
- De XML output van Hardware module is zo misschien mooier:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<device index="1">
  <type>net</type>
  <name>HP NC3122 Fast Ethernet NIC</name>
</device>
<device index="2">
  <type>net</type>
  <name>HP NC3122 Fast Ethernet NIC #2</name>
</net>
<device index="3">
  <type>processor</type>
  <name>Intel PentiumIII @ 597.5 MHz</name>
</device>

Oja, het is commentaar

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2005 22:31 ]

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:03
<uptime>94 days, 21 hours, 11 minutes and 46 seconds</uptime>
Misschien kan je hier ook iets als een timestamp voor gebruiken? Dat zou misschien wat universeler zijn? Verder nog niet veel aan te merken eigenlijk.
offtopic:
Spellingscontrole engels over je website zou ook niet misstaan ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 22:18:
Ziet er leuk uit. Enkele tips:
- Misschien is het handig er je loopjes te doen in de vorm van {loop module=bla var=bla}
- De XML output van Hardware module is zo misschien mooier:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<device index="1">
  <type>net</type>
  <name>HP NC3122 Fast Ethernet NIC</name>
</device>
<device index="2">
  <type>net</type>
  <name>HP NC3122 Fast Ethernet NIC #2</name>
</net>
<device index="3">
  <type>processor</type>
  <name>Intel PentiumIII @ 597.5 MHz</name>
</device>

Oja, het is commentaar
Om die methode als loop te gebruiken moet ik mijn template engine aanpassen, die kan geen variable's als dat aan. Alleen een naam van de loop. Hij is eigenlijk niet voor ditsoort dingen berekend, en zou veel beter kunnen. Maar dit werkt opzich wel. Ik zal ooit eens een nieuwe bouwen, maar dan moet ik op 12 verschillende website's de template files aanpassen, dus laat het wel even op me wachten :>

Die manier van hardware devices vind ik wel een nette moet ik zeggen, was ik zelf niet op gekomen. Zal hem iig mee nemen naar een volgende beta.
djluc schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 00:20:
[...]
Misschien kan je hier ook iets als een timestamp voor gebruiken? Dat zou misschien wat universeler zijn? Verder nog niet veel aan te merken eigenlijk.
offtopic:
Spellingscontrole engels over je website zou ook niet misstaan ;)
Ik zal voor alle tijden standaard als timestamp uitleveren. Ook moet de gebruiker de mogelijkheid hebben om dat soort teksten te formateren. Dat kan bijvoorbeeld adhv zoiets:
PHP:
1
2
3
4
//21 days, 13 hours, 22 minutes and 31 seconds
$string = '[D] days, [H] hours, [M] minutes and [S] seconds';
$times = array ('[D]' => '21', '[H]' => '13', '[M]' => '22', '[S]' => '31');
echo strtr($string, $times);

Of zou dat op een slimmere manier kunnen? Je kan het nl niet doen met bijvoorbeeld DATE, omdat dat toch niet een tijd verlopen "sinds" tijd X doen adhv timestamp? Of is daar een andere standaard functie voor?
offtopic:
Ik ben niet z'n spellingsheld, maar ik zal hem binnekort eens nalopen ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2005 01:59 ]

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:03
Er is redelijk veel te vinden als je zoekt op: [google=date age php]
Bijvoorbeeld: http://www.nbrandt.com/get-age-from-date.php

Verwijderd

Topicstarter
djluc schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 10:28:
Er is redelijk veel te vinden als je zoekt op: [google=date age php]
Bijvoorbeeld: http://www.nbrandt.com/get-age-from-date.php
f*ck, ik druk op "homepage" ipv "new tab", mn hele post weg. begin ik wel weer van vooraf aan.

Ik moet dus een functie hebben die adhv de volgende string een timestamp kan maken, dus terugrekenen naar het nulpunt van de aangegeven stopwatch/uptime.
code:
1
\\A000082 has been up for: 0 day(s), 20 hour(s), 11 minute(s), 4 second(s)

De volgende functie beschrijf jij dus:
PHP:
1
2
$dob_date = "$dob_year" . "$dob_month" . "$dob_day";
$age = floor((date("Ymd")-intval($dob_date))/10000);

Hij doet dus het volgende (pseudo):
code:
1
2
3
4
5
19 = round_down( ( 20050525 - 19850526 ) / 10000 )
---------------
199999 = 20050525  / 19850526
19,9999 = 199999 / 10000
19 = round ( 19,99 )

Hoe wou ik dit dan weer adhv timestamps gebruiken?
Is de functie strtotime te gebruiken? Ik heb al een beetje geprobeerd, maar ik kom er niet "echt" uit. Ik probeer iig wat verder. Anders ga ik toch eens kijken of het op een of andere manier te berekenen valt (ik ben niet z'n berekend held).

[edit]
Volgends mij werkt het goed met strtotime:
PHP:
1
2
3
$b = strtotime("0 days 20 hours 11 minutes 4 seconds ago");
echo date("d-m-Y",$b)."\r\n".$b."\r\n";
echo date("d-m-Y",time())."\r\n".time();

Returned:
code:
1
2
3
4
24-05-2005
1116957833
25-05-2005
1117030497

Ik weet niet in hoeverre dat klopt?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2005 16:21 ]

• Huppie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-11 12:13
[edit]
Volgends mij werkt het goed met strtotime:
PHP:
1
2
3
$b = strtotime("0 days 20 hours 11 minutes 4 seconds ago");
echo date("d-m-Y",$b)."\r\n".$b."\r\n";
echo date("d-m-Y",time())."\r\n".time();

Returned:
code:
1
2
3
4
24-05-2005
1116957833
25-05-2005
1117030497

Ik weet niet in hoeverre dat klopt?
Klopt als een bus :)

Verder valt het me op dat je veel formaten in MB's weergeeft
code:
1
2
3
<totalphysical>767.54</totalphysical>
<totalfree>161.73</totalfree>
<totalused>605.81</totalused>
en
code:
1
2
3
4
<drive>C:</drive>
<size_free>2986.93</size_free>
<size_total>17324.06</size_total>
<size_used>14337.13</size_used>
Is het niet slimmer om deze gewoon in bytes aan te geven, uiteindelijk begint een routine voor 'friendly-format' toch wel byte als beginpunt en geven functies als filesize() toch ook altijd formaten in bytes terug.
Of ben ik nu gewoon aan het zeiken :+?

Proud member of TCF - D2OL is zooooo 2005

Verwijderd

Topicstarter
offtopic:
Ik heb even wat andere dingen aan mijn hoofd gehad (Oma is overleden op 25 mei, dag voor mijn verjaardag :'( ). Dus nou pas weer een update van mijn topic/scriptje ;)

Changelist:
• Module Hardware: XML Formaat aangepast.
• Module Memory: Geheugen als bytes toegevoegd, en de benamingen aangepast. Percentagebruik toegevoegd.
• Module Generic Information: Uptime strings ook met een timestamp van het moment dat de computer/server aangezet is. Zoiets krijg je dan:
code:
1
2
<uptime_words>33 days, 4 hours, 10 minutes and 39 seconds</uptime_words>
<uptime_since>1115115915</uptime_since>

• Module HardDisk: Formaat ook als bytes toegevoegd. Ook een percentagegebruik.

Nog wat bug's hier en daar er uit gehaald, en wat slechte code er uit (die zit er zo te zien nog teveel in, in een latere versie is dat er nog meer uit hoop ik).

Hier kan je hem bekijken: http://baracuda.homeip.net/phpmyserver/server2
Hier kan je hem downloaden: http://baracuda.homeip.ne...erver_v2.1_serveronly.zip

De download is ALLEEN de server, dus zonder de Lite Client. Die moet ik nog geheel herschrijven door de XML veranderingen. Ook vond ik de opbouw van de Lite Client niet echt goed in elkaar zitten kwa script (kan stukken handiger / duidelijker dan hij was). De Lite Client die komt dus later wel weer een keer. Eerst wil ik de mening over mijn XML Server hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2005 16:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik geef hem een subtiel schopje.

Verwijderd

Topicstarter
En een nieuwe release, speciaal voor jullie (GoTters) :Y)
Heb hier oa het admin-mail adres uit gehaald (de XML meen ik nog niet?), vanwegen spam-spiders etc. En de client heeft een nieuwe layout. Hij is nog lang niet klaar (lekker ranzige JavaScript), maar dat komt wel als ik daar tijd voor heb.

Je kan PHPMyServer Lite Pack v2.1 - GoT only release hier downloaden.

Hier een live demo: http://baracuda.homeip.net/phpmyserver/lite

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2005 20:44 ]

• Huppie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-11 12:13
Link werkt niet :(

edit:
Nog snel wat commentaar invoegen...

Dit zie ik ook nog :)
code:
1
<script_version_date>2005-01-13</script_version_date>

Moet dat niet ook netjes een timestamp zijn? ;)

edit:
En nog wat...

Behoudt je de
code:
1
<mb_free>...</mb_free>
vanwege het snel-even-verbouwen van de client of niet?
Het lijkt me nml dat dat soort berekeningen allemaal bij de client horen te liggen :)

[ Voor 57% gewijzigd door Huppie op 14-06-2005 10:23 ]

Proud member of TCF - D2OL is zooooo 2005

Verwijderd

Topicstarter
Was een tijdelijk pad, is ondertussen weer vervangen door baracuda.homeip.net/phpmyserver/server ;)
edit:
Nog snel wat commentaar invoegen...

Dit zie ik ook nog :)
code:
1
<script_version_date>2005-01-13</script_version_date>

Moet dat niet ook netjes een timestamp zijn? ;)
Uhh, ja dat is wel de bedoeling :+
edit:
En nog wat...

Behoudt je de
code:
1
<mb_free>...</mb_free>
vanwege het snel-even-verbouwen van de client of niet?
Het lijkt me nml dat dat soort berekeningen allemaal bij de client horen te liggen :)
Mja, dan moet ik gaan "raden" binnen mijn template engine watvoor soort data dat is, omdat ik dat vooraf nooit kan weten. Omdat iedereen zelf modules kan toevoegen aan de PHPMyServer XML Server. Hoe wou ik dan weten dat het de ene keer een timestamp is, de andere keer het aantal bytes, etc?

Verwijderd

Topicstarter
Ondetussen ben ik al een stuk verder, heb al een officiele release gedaan van het product. Maar nou loop ik tegen een probleem aan met MySQL. En op IRC willen ze wel helpen, maar snappen ze OF mijn vraag niet OF ze weten gewoon niet hoe het nou wel moet OF ze willen het lekker onduidelijk houden. Dus dan stel ik mijn vraag hier nogmaals:

Ik heb deze table in een database staan. Nou wil ik graag een select doen zodat ik zie hoeveel gebruikers een bepaald product gebruiken.

code:
1
2
3
4
<Cheatah> mjah, je wilt dus weten per product en versie, hoeveel gebruikers het gebruiken?
<Cheatah> waarbij een gebruiker geldt als een afzonderlijk ip
<Cheatah> lijkt me dan dat je op 3 kolommen moet groeperen
<Cheatah> mjah, je moet dus in elk geval niet dat ip gaan counten

Ok denk ik dan, dan gaan we dat toch uitwerken:
code:
1
SELECT count(*) FROM check_log GROUP BY check_log.check_ip, check_log.version_cur;

Alleen dan is het probleem dat ik het volgende terug krijg:
count(*) = 3
count(*) = 5
count(*) = 1

Ook heb ik de count al op alle mogelijke velden gedaan op die tabel, maar dat maakt iig geen verschil. Ook zie ik geen 3e waarde waar Cheatah het over heeft waar ik op zou kunnen groupen. Ook een andere group werkt volgends mij niet echt. Want dan krijg ik teveel results terug. Ik snap er iig de ballen meer van.

offtopic:
Ja verwijs me maar leuk door naar de MySQL manual, zoals ik al zei heeft dat geen zin. En ik heb geen zin om de reden te posten @ GoT, er zijn een paar mensen die dat misschien op IRC gelezen hebben. Dit komt idd neer op een scriptrequest, maar anders kan ik het iig ONMOGELIJK leren (net als de MySQL manual, of een mysql tut), waarom dat zo is? Tja ik "moet" nou eemaal een voorbeeld hebben voordat ik het "kan" begrijpen.

• thomaske
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-11 21:33

thomaske

» » » » » »

Dus als ik het goed begrijp wil je naast de count, ook de bijbehorende versie in je resultaat? Dan lijkt het me het meest logische om je select uit te breiden met die velden.

[ Voor 3% gewijzigd door thomaske op 14-08-2005 21:15 ]

Brusselmans: "Continuïteit bestaat niet, tenzij in zinloze vorm. Iets wat continu is, is obsessief, dus ziekelijk, dus oninteressant, dus zinloos."

Verwijderd

Topicstarter
thomaske schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 21:14:
Dus als ik het goed begrijp wil je naast de count, ook de bijbehorende versie in je resultaat? Dan lijkt het me het meest logische om je select uit te breiden met die velden.
Ja dat klopt, maar het probleem wat ik nou heb is met het aantal gebruikers te selecteren. Als dat werkt dan vergroot ik mijn query opeens voor 400% met een aantal andere tabellen enzo waar hij uit gaat selecten. Maar dat doet er nou niet toe.

Het probleem is dat ik het totaal aantal user PER product niet geselecteerd krijg, 1 user = 1 ip. Maar als een user al 100 update-checks gedaan heeft wil ik nogsteeds maar 1 zien ipv 100. Dus mijn vraag is "hoe krijg ik het aantal user per product geselecteeerd". Daar hoef ik alleen andwoord op te hebben, de rest van mijn table boeit nu (voor deze vraag) niet zo veel.
Ja een beetje geirriteerd, niet op jou, maar in het algemeen. Dat mensen me gewoon 2 uur bezig houden met "blabla" en dat ik nu dan nogsteeds even ver ben. Dat na 5 uur zoeken, nee ik wordt er simpel van.

@ AtleX: Wat moet ik daar mee? Ik kan daar dus echt helemaal niets mee omdat ik de mysql handleiding niet begrijp met een bepaalde reden. Ik heb dus alleen iets aan een real-life example in het geval van mysql (php.net begrijp ik wel, maar mysql.com is echt een zooi). Een simpele voorbeeld query toegepast op mijn situatie en ik begrijp de functie voor 99%, maar mysql.com, nee dat nooit.

offtopic:
GVD ik ben echt veel te opgefokt nou, sorry daarvoor. Ik ga nou maar even relaxen in de coffeeshop ofzo. Want hier wordt ik echt gek van. Tel tot 10, niet ontploffen....!
Erkens schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 21:26:
dat is niet "ons" probleem, jij wilt geholpen worden niet wij
Nee dat weet ik, maar ik zal de mysql manual nooit kunnen snappen, moet ik teveel algotitmes gebruiken en dat is iets wat mijn hersenen gewoonweg niet kunnen.

[edit]
Ja ik weet het, kut reactie. Niet echt de bedoeling. Zie daarom ook deze
reactie: [rml]KingOfDos in "[ Project] Commentaar op werkmethode (PHP..."[/rml]

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2005 00:38 ]

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

SELECT DISTINCT? Dan worden er alleen unieke waardes opgehaald.

Voorbeeld, de tabel bevat het volgende:
code:
1
2
3
4
5
6
7
User1
User1
User2
User1
User2
User2
User3

Dan levert dat het volgende op:
code:
1
2
3
User1
User2
User3

[ Voor 95% gewijzigd door AtleX op 14-08-2005 21:25 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 21:20:
Het probleem is dat ik het totaal aantal user PER product niet geselecteerd krijg, 1 user = 1 ip. Maar als een user al 100 update-checks gedaan heeft wil ik nogsteeds maar 1 zien ipv 100. Dus mijn vraag is "hoe krijg ik het aantal user per product geselecteeerd". Daar hoef ik alleen andwoord op te hebben, de rest van mijn table boeit nu (voor deze vraag) niet zo veel.
als je het aantal users wilt hebben moet je natuurlijk niet groupen op die kolom ;)
Ja een beetje geirriteerd, niet op jou, maar in het algemeen. Dat mensen me gewoon 2 uur bezig houden met "blabla" en dat ik nu dan nogsteeds even ver ben. Dat na 5 uur zoeken, nee ik wordt er simpel van.
dat is niet "ons" probleem, jij wilt geholpen worden niet wij

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
SQL:
1
2
3
SELECT versiekolom, COUNT(DISTINCT IP) as NumberOfUsers
FROM Tabel
GROUP BY versiekolom

offtopic:
Maar je kunt wel iets vriendelijker zijn, het is natuurlijk niet zo dat je ergens je eisen neergooit en mensen een pasklaar antwoord moeten leveren.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 21:20:
@ AtleX: Wat moet ik daar mee? Ik kan daar dus echt helemaal niets mee omdat ik de mysql handleiding niet begrijp met een bepaalde reden. Ik heb dus alleen iets aan een real-life example in het geval van mysql (php.net begrijp ik wel, maar mysql.com is echt een zooi). Een simpele voorbeeld query toegepast op mijn situatie en ik begrijp de functie voor 99%, maar mysql.com, nee dat nooit.
Sorry hoor, maar we hebben geen toestemming gegeven voor dit topic om het vervolgens maar uit te laten monden in een potentiële flamewar. In plaats van geirriteerd te reageren op users die je gewoon netjes proberen te helpen zou je er goed aan doen wat meer tijd te steken in het proberen begrijpen van de MySQL documentatie, die overigens prima te volgen is, als je maar wat moeite doet. Sowieso heb je hier een probleem met de basis van SQL, niet specifiek met MySQL, dus als je niet overweg kan met de documentatie van MySQL zelf, dan zijn er nog duizenden andere sites te vinden die je de info kunnen geven die je nodig hebt. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Topicstarter
P_de_B schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 21:33:
SQL:
1
2
3
SELECT versiekolom, COUNT(DISTINCT IP) as NumberOfUsers
FROM Tabel
GROUP BY versiekolom
Ah een distinct, het werkt er mee, en exact zoals ik bedoelde :)
Kijken of ik ergens een goeie sql manual kan vinden die dus niet van MySQL is, ik ga het "nogmaals" proberen ;)
-NMe- schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 21:39:
[...]

Sorry hoor, maar we hebben geen toestemming gegeven voor dit topic om het vervolgens maar uit te laten monden in een potentiële flamewar. In plaats van geirriteerd te reageren op users die je gewoon netjes proberen te helpen zou je er goed aan doen wat meer tijd te steken in het proberen begrijpen van de MySQL documentatie, die overigens prima te volgen is, als je maar wat moeite doet. Sowieso heb je hier een probleem met de basis van SQL, niet specifiek met MySQL, dus als je niet overweg kan met de documentatie van MySQL zelf, dan zijn er nog duizenden andere sites te vinden die je de info kunnen geven die je nodig hebt. :)
offtopic:
Het was zeker ook niet de bedoeling om hier een flamewar te starten, ik was gewoon gefrustreerd op MySQL en dat liet ik er via deze weg even uit. Dat moet ik niet doen, dat weet ik ook wel, maarja "doe dat dan ook niet" :+
Excuses als iemand het persoonlijk opvatte, dat was NIET de bedoeling!

[edit]
Ondertussen ben ik al redelijk ver nou met mijn update-stats systeem :)
Hier kan je de admin-versie bekijken. De eindgebruiker krijgt deze informatie dus niet te zien (alleen hoeveel users icm de graphs onderaan (en nog een paar die ik nog moet maken).

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2005 02:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Er is al een paar dagen een nieuwe release uit, als iemand daar commentaar op heeft dan hoor ik dat graag.

Verder ben ik nou druk bezig met de XML geheel aan te passen, om de client te vertellen watvoor soort data het is zodat hij zelf weet hoe hij dingen kan berekenen (zoals byte/kb/mb/gb/tb/etc, en timestamp's naar eigen formaat tekst, etc).

Hier een previewversie van de XML: http://baracuda.homeip.net/phpmyserver/server_v2.7.xml

• Goegol
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:51
Is phpmyserver ondertussen al verder ontwikkeld?
Ik ben zelf op zoek naar een programme die checkt of de server nog online is.
Daarvoor lijkt me dit bouwsel wel geschikt.

Hemelaar Fotografie

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Als je alleen wilt checken of je server nog online is kun je ook even kijken naar:

http://nl3.php.net/fsockopen

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Goegol, ik stel voor dat je voor het antwoord op je vraag KingOfDos' website eens bekijkt. Je vraag gaat niet inhoudelijk in op de software en valt wat mij betreft onder de noemer "supportvraag", en die zijn hier dus niet gewenst. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Let op:
In dit topic is géén plaats voor supportvragen, daarvoor kun je hier terecht.