Boot blijft hangen bij "Verifying DMI Pool data"

Pagina: 1
Acties:
  • 16.970 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theske
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-05-2017
Beste Tweakers,

Aan mijn titel te zien is het vast meteen wel duidelijk wat het probleem is, jawel bij het booten van mijn server blijft hij hangen bij de melding "Verifying DMI Pool data".
Ik heb afgelopen uren alleen maar research gedaan op het internet en uiteraard hier op GoT, maar tot mijn grote spijt is er nog geen goed bericht uit mijn pc gekomen. Ik heb bijna alles geprobeerd wat ik had gevonden, op het formatteren na.. gezien ik dat het liefst niet doe. Het is namelijk mijn server en er staan een hoop dingen op die erop moeten blijven vandaar.
Bij het uitvoeren van een nieuw boot record kreeg ik een foutmelding bij fdisk /mbr (make boot record). Ik heb hierbij de virus scan in de BIOS uitgeschakeld.

Verder heb ik deze veel genoemde stappen gevolgt die ook in de Tweakers FAQ staat vermeld::
Hangen op Verifying DMI Pool Data, zelfs na een BIOS reset en/of een verse BIOS flash: ontkoppel alle IDE apparaten, zet de 'drive type' in de BIOS op 'None' of 'Not Installed', schakel de CPU Internal en External cache uit in de BIOS, herstart je systeem en sluit je systeem af wanneer het geheugen en de IDE apparaten zijn gecheckt. Sluit hierna de IDE apparaten weer aan en start de PC opnieuw op, waarna je de BIOS settings herstelt.

Iemand enig idee wat hier aan de hand zou kunnen zijn er hoe ik dit zou kunnen oplossen??

Groeten,
Thijs

Proud member of the Cosmic Cows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dit lijkt me heel weinig met Windows Operating Systems te maken te hebben maar meer met Opslagmedia & I/O Controllers - ik ga je topic dan ook daar even naar verplaatsen :)

Windows Operating Systems >> Processors, Mobo's & Geheugen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142741

probeer is de cmos te clearen met de jumper "clear cmos". en als je dat gedaan hebt ff weer in de bios en alles weer terug zetten

[ Voor 64% gewijzigd door Anoniem: 142741 op 25-05-2005 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wat zijn de specs van je PC?
Verder heb ik deze veel genoemde stappen gevolgt die ook in de Tweakers FAQ staat vermeld
Als deze geen soelaas biedt, dan leert de ervaring dat het moederbord gewoon gaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koraks243
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

koraks243

Last quoth the raven...

BalusC schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 10:12:
[...]
Als deze geen soelaas biedt, dan leert de ervaring dat het moederbord gewoon gaar is.
Zeker niet altijd. Het kan ook voorkomen dat een PnP apparaat (bv een PCI kaartje) de boel ophangt. Dat kan ook resulteren in deze symptomen. Mijn advies:
- Ontkoppel alle onnodige apparaten van het mobo. Laat alleen een CPU, memory, VGA kaart en boot device (bij voorkeur FDD of CDROM/DVD) aangesloten. Ontkoppel alle andere IDE apparaten.
- Probeer te booten vanaf floppy/cd. Werkt dit niet? Dan moet je het probleem waarschijnlijk in het mobo zelf zoeken. De kans bestaat dat het bord gaar is, maar het loont zeker de moeite om eens het CMOS te clearen. Ook hebben sommige BIOSsen de optie "clear DMI pool data". Je kan die (eenmalig) op 'enabled' zetten en booten. Soms lost dit het probleem op. Meestal springt deze setting overigens valzef terug naar 'disabled' na een succesvolle boot, maar controleer het toch even.
- Kun je wel booten met het bord maar zonder de ontkoppelde apparaten? Je kunt dan (logischerwijs) het probleem zoeken in één van de apparaten die je hebt verwijderd.

This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper. -T.S. Eliot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

koraks schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 10:43:
Zeker niet altijd. Het kan ook voorkomen dat een PnP apparaat (bv een PCI kaartje) de boel ophangt. Dat kan ook resulteren in deze symptomen. Mijn advies:
- Ontkoppel alle onnodige apparaten van het mobo. Laat alleen een CPU, memory, VGA kaart en boot device (bij voorkeur FDD of CDROM/DVD) aangesloten. Ontkoppel alle andere IDE apparaten.
- Probeer te booten vanaf floppy/cd. Werkt dit niet? Dan moet je het probleem waarschijnlijk in het mobo zelf zoeken. De kans bestaat dat het bord gaar is, maar het loont zeker de moeite om eens het CMOS te clearen. Ook hebben sommige BIOSsen de optie "clear DMI pool data". Je kan die (eenmalig) op 'enabled' zetten en booten. Soms lost dit het probleem op. Meestal springt deze setting overigens valzef terug naar 'disabled' na een succesvolle boot, maar controleer het toch even.
- Kun je wel booten met het bord maar zonder de ontkoppelde apparaten? Je kunt dan (logischerwijs) het probleem zoeken in één van de apparaten die je hebt verwijderd.
Je hebt gelijk. Maar omdat hij de passage uit de troubleshooter heeft gecopypasted samen met de kreet "Ik heb bijna alles geprobeerd wat ik had gevonden", ging ik er vanuit dat hij deze ook in z'n geheel heeft doorgenomen. De meeste door jou genoemde tips staan er ook in :)

[ Voor 3% gewijzigd door BalusC op 25-05-2005 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-05 11:47

HeepH

Dope Rapper

de hd kan ook brak zijn...of staat dat ook al in de _/-\o_ faq _/-\o_
ja dus ....

[ Voor 13% gewijzigd door HeepH op 25-05-2005 10:53 ]

http://specs.tweak.to/16495

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:20
Het lijkt me iig een goed plan om je data te backuppen, dus hang die schijf ff in een andere comp en haal de data eraf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theske
Ik heb nog is wat stappen en dingen van jullie doorgenomen. Wat ik nu wel weet is dat het dus echt allen aan m'n harde schijf ligt... want zodra die eruit blijft gaat alles goed, maar als deze erin zit blijft hij hangen. Ik vermoede dit al eerder maar dacht dat het toch misschien aan iets anders zou kunnen liggen.
Weet iemand hoe ik dit dan verder kan oplossen, wat ik met mn hdd kan doen zonder hem meteen te formatteren e.d. ???
Dit probleem is overigens ontstaan nadat ik IIS had geinstalleerd en mn server wilde rebooten. Ik weet niet of dit ermee te maken kan hebben maargoed.

edit: Het gaat om een " Maxtor DiamondMax Plus 9 60GB ATA/133 HDD".... mocht dat wat uitmaken...

[ Voor 10% gewijzigd door Theske op 25-05-2005 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

In het harddisk-gedeelte van de troubleshooter staat wat je met je harddisk kunt doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theske
Ik weet niet of het juist is dat ik hier verder ga, anders mijn excuses ervoor!
Ik heb mijn hdd aan het smart onderworpen. Bij een aantal punten stond een * voor, dat stond voor "life-critical attribute". Klikt al niet echt vrolijk. Het waren de volgende punten:::

Attribute ID Threshold Value Indicator 1/Month T.E.C.
* Spin Up Time 3 63 225 þþþþþþþþþþ 0.0 Unknown
* Reallocated Sector Count 5 63 253 þþþþþþþþþþ 0.0 Unknown
* Read Channel Margin 6 100 253 þþþþþþþþþþ 0.0 Unknown
* Seek Time Performance 8 187 253 þþþþþþþþþþ 0.0 Unknown
* Spin Retry Count 10 157 253 þþþþþþþþþþ 0.0 Unknown
* Recalibration Retries 11 223 253 þþþþþþþþþþ 0.0 Unknown
* Attribute 203 203 180 253 þþþþþþþþþþ 0.0 Unknown

Ook heb ik mijn hdd aan een andere pc gekoppelt waarna ik ook van die vervelende tikken hoorde.
Verder had ik hem ondervonden aan de diagnose van maxtor zelf, maar uit elke test kwam " passed ". Dus hij heeft de onderdelen van de test gewoon afgekapt.
Ik weet verder niet of jullie misschien iets kunnen verhelpen d.m.v. mijn smart resultaten.... dat hij misschien nog te redden valt. Of kan ik mijn hdd nu zo goed als dood verklaren?? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-05 08:32
Dit probleem heb ik eens gehad met een MSI K7T Turbo.

De oplossing was toen lang zeuren bij MSI om een nieuwe bioschip. Deze hebben ze me uiteindelijk gratis toegestuurd (hulde _/-\o_ ) ondanks dat de garantieperiode lang verstreken was. Het plaatsen van de chip is kinderlijk eenvoudig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMike
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-03-2024
Heb laatst een gigabyte mobo gekocht deze had precies hetzelfde probleem. Heb je er toevallig een usb muis/toetsenbord aanhangen? Koppel deze dan af en probeer eens zonder toetsenbord/muis op te starten. Of hang er een PS2 toestenbord aan. Zelf had ik de nieuwste bios erop gezet en toen kreeg ik dus dezelfde problemen als jouw. Dus misschien flashen naar een nieuwe of oudere biosversie :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theske
Nja, m'n harde schijf leeft weer volgens mij. Ik had hem wederom weer aan een andere pc gekoppelt waarna hij gewoon opstarte (wel als slave) en kon gewoon bij de bestanden e.d. Ik neem dus aan dat het toch niet aan mijn harde schijf ligt.
Ook heb ik een bios update gedaan (denk ik :? ), maar als ik mijn pc nu weer opstart blijft hij piepen, steeds maar harde, lange piepjes.. totdat ik hem uitschakel dmv 7 seconden die uit/aan knop in de drukken. Ik neem aan dat het juist beter moest gaan na een bios update, maar blijkbaar niet. Als ik mijn Bios weer reset dmv jumpers op het moederbord op "clear" te zetten, daarna weer goed, stekker er weer in en dan de pc weer aan te zetten gaat het 1 keer goed. Wederom krijg ik weer de geweldige melding "Verifying DMI Pool data" en reboot ik de pc weer. Nu gaat hij weer piepen. Dus steeds als ik de BIOS reset kan hij 1 keer opstarten, tot de melding uiteraard, en daarna gaat hij weer piepen :/
Weet iemand misschien wat hier aan de hand is en hoe ik dat kan helpen??
Tja, sorry mensen... ik had ook graag gehoopt dat het allang was opgelost :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122565

Ik heb dit probleem wel vaker gehad.

Sata Schijven er in 2 stuks bv , en je installeert alles daarna en je moet d.i.d de sata kabeltjes losmaken en je draait ze om dan start ie neit door en blijft ie daar hangen.

Met IDE heb ik vaak hetzelfde gehad , of hij geeft aan dat je een bootroom erin moet stoppen (I dus dat je opnieuw moet gaan installeren en de bootpartitie niet kan vinden )

Of iets met jumper settings , een TIK in de HDD is niet goed , dan kan hij nog wel werken maar is wel aan te raden een nieuwe te nemen en de oude op RMA of wegflikkeren als het buiten de garantie valt.

wat ook wel makkelijk is om hdd's te testen . KNOPPIX cd downloaden ( linux met grafische interface ) draait gewoon vanaf de cd-rom speler zonder trouble ( zet wel je cd-room als 1st boot device. ) ga dan naar de X-terminal en typ BADBLOCK $/dev/hda -vv en dan enter , dan controleert ie op badblocks in je hdd.

als je 2 schijven hebt kan je dit invullen bij $ /dev/hdb , of hdc etc etc.
Bij sata is het SDA , SDC , SDD etc etc , sata word in unix als scsi device gezien. vandaar de S aanduiding.
Ik hoop dat je er wat wijzer uit word mocht het niet werken tja moet je wat anders vinden :)

Succes ermee en ik hoop dat je er wat aan hebt.
Pagina: 1