Toon posts:

Koe op < 50% van cpu ?¿

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om een 1 of andere vage reden graast mijn koe tegenwoordig maar op 50% van zijn kunnen.

Bij een short benchmark haalt hij 2.7 mkyes/s maar hij graast op max 1.4 om een onbekende reden. Dit al een zo'n 3 weken. En ook met de nieuwe versie blijft dit zo. In system monitor is mijn cpu ussage ook niet groter dan 50%. Heb zover ik weet niets aan mijn config veranderd dat dit kan veroorzaken.

Alle hulp is welkom want tis toch zonde dat er zo een hoop blokjes verloren gaan.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:15

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Heb je winME?

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:16
Als je in het forum zoekt zie je dat die vraag eerder is geweest (FYI)

Oplossing....
Kijk eens naar Taskbar staat daar misschien een driver actief voor je keyboard???
Zoja ff uitzetten

edit:

zpelfoud

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:20
Heb je een multimedia toetsen bord... Dan moet je die ff uitzetten, dat kan het zijn. Zoniet, kijk dan ff welke progs er dan zoveel cpu tijd vreten. (Met WinTop ofsow)

Verwijderd

Topicstarter
Op allebij de vragen is het antwoord hier :"nee". Dus geen programma's open in taskbar (ook niet voor keyboard) en ook geen winME.
Maar zoals ik al zei is er ook niets wat cpu-time gebruikt want de system monitor geeft nog steeds geen 100% usage aan (bij verre niet).

Iemand nog verdere suggesties. Priority staat op 0 (standaard) en zelfs met alle programma's afgesloten (crtl-alt-del en afsluiten maar) draait ie nog niet op 100%.

Bij voorbaat dank.

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-05 09:59

Digistorm

ex-demo scener

gazzy>

DOS programma's worden meestal niet meegetelt in de CPU usage (iig niet in alle programma's). Heb je niet eoa vage DOS driver ergens geladen of een vaag programma??

Hier stond achterhaalde informatie…

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Win98: check ff met msconfig wat er allemaal geladen wordt.
Win95: check je win.ini; alles waar LOAD= en RUN= voorstaat is verdacht; check ook je registry op de volgende sleutels: HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run en HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunServices
Als laatste: check je autoexec.bat en config.sys voor dos-zaken die geladen worden

Intentionally left blank

Verwijderd

het zou toeval moeten zijn, maar dit was ook een half manke koe..

Verwijderd

Haal hier even een andere task manager op en je kunt zien welk proggie de extra tijd weg snoept.
Kijk ook even de power settings van je systeem na via beeldscherm eigenschappen, scherm beveiliging, instellingen van energie besparing.
Dit kan ook een oorzaak zijn.

de plek van die andere task manager is:
http://212.187.94.87/ATM22.zip
veel suc7

• Dijkhuis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-05 21:02
kijk ff in deze thread: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/104337 . Daar bleek er een trojan bezig te zijn geweest die een andere koe ernaast had geinstalleerd. :(

• heuveltje
  • Laatst online: 12:38

heuveltje

KoelkastFilosoof

ken het probleem :(
( http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/92790 )

het gebeurt op mij bak ook elke keer na een paar maanden :?
koe loopt, en je hebt toch nog 50% idle proc
enige oplossing die ik gevonden heb ik is reinstallen van windows :(

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• CBA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-05 20:07

CBA

een vat, een vat, een vat !

je hebt toch geen last van een trojan waarbij er een koe op een ander e-mail adres graast

Diablo 3 Profiel - WoW Warrior

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm nu word het nog raarder. Heb net dat ATM proggie geinstalleerd en het blijkt dat kernel32.dll constant rond de 40% cputime wegpikt.

Na het lezen van dit http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/104337 lappie text lijkt het erop dat ik dus ook zo'n trojan heb mogen ontvangen. Maar ik kan verder nog geen ini file vinden van die "onzichtbare koe" oid.

Als ik kernel32.dll kill (windows verragt dan langzaam) dan graast mijn koe wel op de snelheid waarop hij dit altijd deed.

Oplossingen zijn welkom.

Verwijderd

even zoeken waar die kernel32.dll staat, dan zul je waarschijnlijk ook een kernel32.ini vinden... (als het een trojan is)

Verwijderd

Maar zoals ik al zei is er ook niets wat cpu-time gebruikt want de system monitor geeft nog steeds geen 100% usage aan (bij verre niet).
hmmm, dit zou er op duiden dat er geen trojan loopt, maar dat er iets anders mis is.
een eigen koe en een trojan-koe zouden er samen toch wel voor moeten zorgen dat je CPU 100% bezet is ;)
Pagina: 1