Toon posts:

Linksys wap54G unable to locate on your network??

Pagina: 1
Acties:
  • 142 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Vandaag heb ik alle benodigdheden gekocht om een draadloos netwerk op te zetten.

Mijn situatie is alsvolgt:

Ik heb een Speedtouch 510 en een VIA VT6105 RHINE III Fast Ethernet Adapter in onze desktop zitten. Dit was de oude situatie waarop onze bedrade internetverbinding liep.

Vandaag heb ik een LinkSys wap54G gekocht en een Sweex 10/100 5 ports switch. Vervolgens komt de telefoonlijn binnen op de speedtouch 510. De utp kabel vanuit de speedtouch 510 gaat naar de switch. Vervolgens gaat er een utp kabel van de switch naar de VIA ethernet adapter in de desktop en er gaat een utp kabel van de switch naar de Linksys Wap54G Accesspoint. Alles is dan ook volgens de handleiding aangesloten en op mijn desktop kan ik zonder problemen internetten.

Vervolgens wil ik de setup van de Linksys Wap54G uitvoeren. Maar bij de eerste stap, het detecteren van de Linksys zelf, gaat het al mis. Ik krijg de melding "The setup utility was unable to locate a Wireless-G Access Point on your network." Ik heb de norton firewall en norton antivirus uitgezet en nog kan de setup de Linksys Accesspoint niet vinden. Op de accesspoint brand er een rood lichtje bij "power", een groen lichtje bij "act" en een oranje lichtje bij "link". Op de switch branden alle drie de lichtjes van de drie poorten groen.

Wie weet waardoor de Linksys accesspoint niet gevonden kan worden? En hoe kan ik dit probleem verhelpen?

Alvast bedankt voor jullie antwoord!

Hans

Verwijderd

De linksys WAP54G kun je via internet explorer bereiken via het ipadres 192.168.1.245 met een subnetmask van 255.255.255.0, MITS jij jou netwerkkaart ook op deze range hebt ingesteld bijvoorbeeld 192.168.1.1 met een subnetmask van 255.255.255.0. Je logt in met het standaard wachtwoord, te weten admin en kunt dan vervolgens de AP de netwerkinstellingen geven welke passen in jou netwerk, bijvoorbeeld 10.0.0.245 met een subnetmask van 3 x 255 Vervolgens zet je op jou pc weer de oude netwerkinstellingen terug welke in mijn voorbeeld dus ook moet vallen in de 10.0.0 reeks. Wanneer je dat gedaan hebt kun je vervolgens de AP point via jou eigen netwerk benaderen via 10.0.0.245

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem, maar ik snap niet zoveel van de post hierboven, ik heb dus de WAP54G en een Sweex ADSL Annex A router, ik krijg dezelde foutmelding als de TS, kan iemand mij misschien iets duidelijker uitleggen hoe ik te werk moet gaan?

Verwijderd

De TCP/IP instellingen op je pc handmatig op 192.168.1.99 met mask 255.255.255.0 zetten.

Dan werkt dat wel.

Als alles ingesteld is dan zet je dat terug op DHCP.

Verwijderd

Weet dat dit een oud topic is maar ik kom er niet uit!
Ik heb dus ook een linksis samen met een speedstream. Nu kan ik dus niet via mijn draadloze laptop (zonder lan) via de cd bij de accespoint. Hij geeft als windows is verbonden met de ap een setup error en als windows niet is verbonden moet ik mijn instellingen nakijken.
Nou heb ik dus gedaan zoals de gene hierboven mij zegt. Dat lukte en ik kon in het hoofdmenu. Alles ingesteld etc etc.
Nu heb ik dus die ip weer uit gezet en ipconfig gedaan en ik krijg dus geen internet. Moet ik ik mijn modem de firewall uitzetten of moet daar iets ingesteld zijn de accespoint internet te geven?
Alle lampjes branden op het accespoint. Dat maakt het nog raarder :S
Ik krijg deze foutmelding bij installatie met cd. Die krijg ik nadat ik de stap kreeg van branden alle lampjes?: Access violation at address 00492bb6 in module setup.exe. write of address 00453bd0

Ik vind het echt raar dat het installeren van deze accespoint zo lastig gaat :S

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2006 19:28 ]

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-04 21:17

BHQ

Als je AP goed is ingesteld (IP ook in de goede range, al zal dat niet enorm uitmaken, alleen voor het configgen) en je 'm in een router plugt dan horen je wireless clients gewoon internet te hebben. Vast IP kan je eventueel proberen.
Pagina: 1