Toon posts:

koppeling met exact met internetomgeving

Pagina: 1
Acties:
  • 173 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met plannen voor een nieuwe website voor een grote autoclub. Ik zou graag het ledenbestand willen koppelen met de database om van diverse velden gebruik te maken. Nu heb ik totaal geen ervaring met Exact, sterker nog ik heb het zelf nog nooit gezien.

Ik ben er nog niet uit met welke omgeving ik ga werken (ASP.NET icm IIS of PHP icm Apache). Hoogstwaarschijnlijk wordt de database MySQL.

Wie weet of een koppeling met exact en een internetomgeving mogelijk is en hoe dit in grote lijnen moet.

Sorry voor de kleine omschrijving maar ik weet ook NOG niet meer dan ik hier beschreven heb.

• MaxxRide
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-01 10:13

MaxxRide

Surf's up

Wellicht dat je tegen de database van exact kan gaan praten?

Ik zou eerst eens naar de architectuur van exact gaan kijken.

If you are not wiping out you are nog pushing enough...

Verwijderd

Topicstarter
MaxxRide schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 20:58:
Wellicht dat je tegen de database van exact kan gaan praten?

Ik zou eerst eens naar de architectuur van exact gaan kijken.
tja .. en hoe doe ik dat. Exact is geen programma waar je ff een development versie van kan downloaden. Verder zit je dan natuurlijk nog met dat exact op een PC staat in een kantoor en dus achter een firewall etc.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Welke Exact gebruik je exact?

Deze vraag kun je beter aan Exact stellen. Daar kunnen ze vast wel een goed antwoord op geven. Je kan ook even op de support pagina's van Exact kijken. Ik kan daar niet kijken, je moet inloggen.

[ Voor 88% gewijzigd door Noork op 24-05-2005 21:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik las ergens dat exact gebruikt maakt van een MS SQL Server. Stel dat deze MS SQL Server op een normale PC staat in een netwerk van een bedrijf. Hoe kan ik dan aan gegevens komen uit deze server. Ik heb volgens mij ergens gelezen dat je MS SQL Servers aan elkaar kan koppelen oid. Is dit zo? En kan je ook verschillende db server aan elkaar koppelen zoals MySQL en MS SQL Server?

• MaxxRide
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-01 10:13

MaxxRide

Surf's up

Je kunt er zoeizo via een DB koppeling mee praten, even met de sa account (als je die hebt) een user voor jezelf aanmaken. Koppeling zou ik zo niet weten, misschien even op MSDN.microsoft.com zoeken/

If you are not wiping out you are nog pushing enough...

• Noork
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 21:25:
ik las ergens dat exact gebruikt maakt van een MS SQL Server. Stel dat deze MS SQL Server op een normale PC staat in een netwerk van een bedrijf. Hoe kan ik dan aan gegevens komen uit deze server. Ik heb volgens mij ergens gelezen dat je MS SQL Servers aan elkaar kan koppelen oid. Is dit zo? En kan je ook verschillende db server aan elkaar koppelen zoals MySQL en MS SQL Server?
Met ODBC en SQL kun o.a. MySQL en MSSQL aanspreken. Dat moet dus lukken. Maar weet je zeker dat Exact gebruikt maakt van MS SQL Server? Kan me niet voorstellen dat je voor Exact ook MSSQL aan moet schaffen. Maar je weet toch zeker wel wat je allemaal draait en welke versie je hebt? Exact Globe 200x?

• faabman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08-2024
Noork schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 21:28:
[...]

Met ODBC en SQL kun o.a. MySQL en MSSQL aanspreken. Dat moet dus lukken. Maar weet je zeker dat Exact gebruikt maakt van MS SQL Server? Kan me niet voorstellen dat je voor Exact ook MSSQL aan moet schaffen. Maar je weet toch zeker wel wat je allemaal draait en welke versie je hebt? Exact Globe 200x?
De single user uitvoering van Exact maakt afaik gebruik van MSDE, sqlserver "light" zegmaar ;)

@TS, je kunt een export maken van de data die in je exact db staat en die gebruiken voor je aan het web gekoppelde db... Ik zou in ieder geval je webapp geen directe verbinding laten maken met een database waarin organisatiegevoelige informatie staat...

Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!

Verwijderd

Topicstarter
Noork schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 21:28:
[...]

Ik beheer de ledenadministratie niet en ik heb ook geen toegang tot de pc waarop exact staat. Dat zou ik dus allemaal moeten uitzoeken
faabman schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 21:32:
[...]

De single user uitvoering van Exact maakt afaik gebruik van MSDE, sqlserver "light" zegmaar ;)

@TS, je kunt een export maken van de data die in je exact db staat en die gebruiken voor je aan het web gekoppelde db... Ik zou in ieder geval je webapp geen directe verbinding laten maken met een database waarin organisatiegevoelige informatie staat...
directe verbinding zat ik ook niet aan te denken, dat is inderdaad te riskant. Hoe zou ik dan altijd de beschikking over de actuele gegevens kunnen hebben. Iets van XML oid?

• faabman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 21:48:
directe verbinding zat ik ook niet aan te denken, dat is inderdaad te riskant. Hoe zou ik dan altijd de beschikking over de actuele gegevens kunnen hebben. Iets van XML oid?
Wil je de db achter je website read-only maken of moeten er vanaf het web ook wijzigingen op worden doorgevoerd? In het laatste geval wordt de situatie direct behoorlijk complex, in het eerste geval bestaat er vast wel een replication functie...

Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!

Verwijderd

Topicstarter
faabman schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 21:55:
[...]

Wil je de db achter je website read-only maken of moeten er vanaf het web ook wijzigingen op worden doorgevoerd? In het laatste geval wordt de situatie direct behoorlijk complex, in het eerste geval bestaat er vast wel een replication functie...
Nee het wordt read-only. Wijzigingen doorvoeren zou leuk zijn maar is (nog) niet aan de orde. Ik heb geen idee wat een replication functie is. Zou je dat kunnen uitleggen? of moet ik dan toch ff Google-en ;)

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:18

Gerco

Professional Newbie

Je hebt nog steeds niet gezegd welk Exact programma je nu gebruikt, er zijn er namelijk nogal wat:

Exact voor DOS (EFS database)
Exact voor Windows (Btrieve database)
Exact Compact (MSDE)
Exact Globe 2000/2003 (SQL Server/MSDE)
Exact e-Synergy (SQL Server/MSDE)
Grote Beer Payroll
Exact Financials C/S (Progress database)

Zonder die informatie ga je niet ver komen met je project, aangezien alle pakketten volstrekt onvergelijkbaar zijn.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• Creepy
  • Laatst online: 06-05 18:51

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 22:18:
of moet ik dan toch ff Google-en ;)
Eigenlijk wel ja :)

En iets meer vooronderzoek ook. Zo kunnen we vrij weinig met je topic en blijven er vragen gesteld worden over wat je nu eigenlijk wilt. Als je iets meer weet en iets concreter kan zijn over welke versie je precies gebruikt, wat de mogelijkheden daarvan nu zijn en in wat je het gaat ontwikkelen dan kunnen we je veel beter van dienst zijn ;)

Zie ook P&W FAQ - De "quickstart" zodat je kan zien welke we zaken we eigenlijk verwachten in een topicstart.

[ Voor 69% gewijzigd door Creepy op 24-05-2005 23:01 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.