[XP] "Cannot display this video mode" bij opstarten

Pagina: 1
Acties:

• Pat!
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-12-2025

Pat!

Dell is een lief meisje

Topicstarter
Met het opstarten van WinDVD gaf mijn beeldscherm de foutmelding "Cannot display this videomode". Alleen door opnieuw opstarten en WinDVD niet meer gebruiken was normaal de remedy, echter na de laatste keer kon ik niet opstarten met de VideoS-kabel in de computer omdat ik dan het zwarte scherm met de eerder genoemde foutmelding kreeg.

Nu is het zo erg dat ook wanneer ik de video-s kabel er niet in heb ik met het opstarten het zwarte scherm met de foutmelding krijg. Ik kom mijn systeem dus niet meer in. Ja, wel met de veilige modus; vandaar deze topic.

Ik heb geprobeerd in mijn NVidia Geforce MX-420 de settings te veranderen; maar die hebben uiteindelijk voor de laatstgenoemde situatie gezorgd. Met de veilige modus kom ik niet in de Nvidia-setting. Ik heb al een keer een nieuwe driver geinstalleerd maar die neemt de oude settings over zo lijkt het...

Google is not helpfull helaas.

Ik denk dat Win-DVD een setting heeft getweaked wat mijn beeldschermadapter niet aankan.

Zit nu met een systeem waar ik dus niet in kom; suggesties ?

Verwijderd

Heb je de driver al eens helemaal verwijderd en opnieuw geinstalleerd? Je zou eventueel een tool als Nasty File Remover kunnen gebruiken om de drivers helemaal te verwijderen maar daar heb ik zelf geen ervaring mee :)

Ik heb je titel ook ietsjes duidelijker gemaakt :)

• Creegfire
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-11-2025

Creegfire

Wow hey!

Kun je nog herinneren welke settings je hebt gebruik voor je videokaart?

Probeer dit:

Uninstall Nvidia Drivers in safe mode van Windows XP. Probeer Nvidia Detonator te downloaden en laat die runnen. Laat de overige drivers verwijderen door Nvidia Detonator. Daarna download de nieuwste versie van Nvidia te downloaden (Natuurlijk na het uninstallen van de drivers doe even de computer overnieuw opstarten zodat je zeker weet dat hij weer de standaard PCI adapter heeft :))

[ Voor 28% gewijzigd door Creegfire op 25-05-2005 08:14 ]

//Creegfire

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Lukt dit niet zou je misschien eens op een andere pc kunnen kijken welke meuk er wordt geinstalleerd door die drivers, en dat handmatig kunnen verwijderen. Bijvoorbeeld filemon en regmon kunnen je daar goed bij helpen, beide zo te vinden met Google :)

Als Safe Mode niet wil kan je de recovery console proberen via de XP-cd. Of even een niet nvidia kaart.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:10
F8 tijdens boot en dan enable VGA-modus?

Specs