Na registratie .NL domein automatisch rechten op .COM ?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.018 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
In het kort komt het op hetvolgende neer:

Ik ben druk bezig met een vriend een pc/notebook onderdelen bedrijf op te zetten. Aangezien we beide studeren en nog geen startkapitaal of krediet hebben moet het nog even low-budget. Voorlopig dus het liefst alleen een .NL domein.

Veronderstel even dat het bedrijf "TOP computers" gaat heten. (Om kaping te voorkomen wacht ik even met het noemen van de echte naam.) Als ik dan www.topcomputers.nl registreer, moet ik me dan druk maken dat iemand anders www.topcomputers.com gaat registreren? Of mag dat niet aangezien die naam logischerwijs aan mij toebehoort? En hoe zit dat met www.top-computers.nl (dus met een koppelteken)? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev icey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-04 11:21
De rechthebbenden op .nl bedrijfsdomeinnamen zijn degenen die kunnen aantonen dat zij het eerst de bedrijfsnaam gebruikten, dat kan aangetoond worden met bijv. briefpapier of met een kvk inschrijving. Het .com tld heeft niks te maken met een .nl domeinnaam. De enige kans die je kan hebben is als het een redelijke bijzondere bedrijfsnaam is, en dat het bedrijfsnaam in heel de wereld is ingeschreven(of amerika in het geval van .com meen ik), en dat de bedrijfsnaam dus beschermd is.

Kort antwoord op je vraag, als jij bedrijfsnaam.nl bezit, betekend dat niet automatisch dat bedrijfsnaam.com ook gereserveerd voor jou is, je kan er geen aanspraak opmaken.

Overigens moet je tegenwoordig wel met een heel goede bedrijfsplan of marketingstrategie komen om nog een rendabel computer onderdelen bedrijf op te zetten. Of je moet natuurlijk met een goede franchise onderneming komen. Dit laatste en eigenlijk ook het eerste heeft trouwens wel een groot startkapitaal nodig, dus ik hoop ooit nog eens een topic van je te zien over hoe je het rendabel wilt maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
niet lullig bedoeld, maar een .com domein kost je ong een tientje in het jaar? waarom het risico nemen? De registratie van een domeintje is echt niet waar je op stuk gaat lopen...

doet niet aan icons, usertitels of signatures

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
dev icey schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 20:43:
De rechthebbenden op .nl bedrijfsdomeinnamen zijn degenen die kunnen aantonen dat zij het eerst de bedrijfsnaam gebruikten, dat kan aangetoond worden met bijv. briefpapier of met een kvk inschrijving. Het .com tld heeft niks te maken met een .nl domeinnaam. De enige kans die je kan hebben is als het een redelijke bijzondere bedrijfsnaam is, en dat het bedrijfsnaam in heel de wereld is ingeschreven(of amerika in het geval van .com meen ik), en dat de bedrijfsnaam dus beschermd is.

Kort antwoord op je vraag, als jij bedrijfsnaam.nl bezit, betekend dat niet automatisch dat bedrijfsnaam.com ook gereserveerd voor jou is, je kan er geen aanspraak opmaken.

Overigens moet je tegenwoordig wel met een heel goede bedrijfsplan of marketingstrategie komen om nog een rendabel computer onderdelen bedrijf op te zetten. Of je moet natuurlijk met een goede franchise onderneming komen. Dit laatste en eigenlijk ook het eerste heeft trouwens wel een groot startkapitaal nodig, dus ik hoop ooit nog eens een topic van je te zien over hoe je het rendabel wilt maken?
Dank voor je reactie. Ik begrijp dat een .com registreren verstandig is.

Het ontbreekt me momenteel even aan tijd, maar ik zal even in het kort vertellen hoe de vork in de steel zit.
Het is duidelijk dat er een behoorlijk verzadigde markt is op het gebied van online pc verkoop. Bovendien hebben de grotere bedrijven enorme schaalvoordelen. Toch denk ik dat het op de volgende manier moet zijn te bewerkstelligen:

- Náást de studie. Dus de druk om het meteen rendabel (en de behoefte aan startkapitaal) zijn laag. Het is immers niet ons brood wat er van af hangt.
- Geen voorraad aanhouden. (dus inkopen na order) Dit is nadelig tov levertijd, maar bevordert een lage prijs. Met een grote leverbetrouwbaarheid moeten klanten dit pikken. (voor de bedrijfskundigen onder ons: een hoog gelegen K.O.O.P.)
- Enkel bedrijfsgarantie leveren (dus geen gelazer na de verkoop)
- Goede site met veel info en zonder telefoonnummer. Er zijn nogal wat sites met vage teksten die veel tijd moeten steken in faq-vragen beantwoorden.

Er zijn nog wat andere punten, maar die houd ik liever nog even voor me. :)

En eigenlijk maakt het me niet veel uit. Ik wil dit doen voor de praktijkervaring (ik studeer bedrijfskunde) en mocht het niet lukken ben ik hooguit een hoop tijd kwijt, maar ervaring rijker.

Mocht je hierover een mening hebben hoor ik die graag. Ik kan momenteel alle invalshoeken en tips goed gebruiken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-02 20:11

Not Pingu

Dumbass ex machina

Ik zie niet in waarom je ergens recht op zou hebben. Als een Amerikaan Topcomputers.com registreert, dan kun je daar echt niks aan doen hoor. Wel is het zo dat jouw bedrijfsnaam je recht geeft op die handelsnaam. Als een Nederlands staatsburger nou nadat jij topcomputers opricht en .nl registreert, het .com domein wegkaapt en er een computershop opzet, kun je hem voor de rechter slepen vanwege opzettelijke verwarring. Dat heeft verder niks te maken met rechten adhv. de aankoop van een domein.

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-06 16:11
cornelixnootje1 schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 20:55:
[...]
*knip*
wat bedoel je met alleen bedrijfgarantie leveren ? Wat als je fabrieksgarantie bedoeld dan moet je nog ens goed nadenken, want de consument krijgt normaal gesproken sowieso 2 jaar garantie op produckten
- Goede site met veel info en zonder telefoonnummer. Er zijn nogal wat sites met vage teksten die veel tijd moeten steken in faq-vragen beantwoorden.
*knip*
veel mensen vinden het niet prettig om bij een bedrijf te stellen waarvan geen telefoon nummer beschikbaar is. Dus ik weet niet of dat zo verstandig is.

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
EvilWhiteDragon schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 21:07:
[...]

wat bedoel je met alleen bedrijfgarantie leveren ? Wat als je fabrieksgarantie bedoeld dan moet je nog ens goed nadenken, want de consument krijgt normaal gesproken sowieso 2 jaar garantie op produckten

[...]

veel mensen vinden het niet prettig om bij een bedrijf te stellen waarvan geen telefoon nummer beschikbaar is. Dus ik weet niet of dat zo verstandig is.
Bedrijfsgarantie betekent dat mensen hun defecte producten direct naar het bedrijf sturen ipv eerst naar de winkel waar ze het gekocht hebben. (Dit gebeurt ook bij sommige bedrijven uit de pricewatch)

Sommige mensen willen inderdaad graag bellen. Maar er wordt steeds meer toegeleefd naar een e-maatschappij. Bovendien scheelt het in de kosten en vooral in de tijd. Ik heb bovendien geen tijd de hele dag bij de telefoon te zitten, en bedrijven die hun telefoon niet opnemen krijgen er pas echt van langs. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev icey
cornelixnootje1 schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 20:55:
[...]

Dank voor je reactie. Ik begrijp dat een .com registreren verstandig is.

Het ontbreekt me momenteel even aan tijd, maar ik zal even in het kort vertellen hoe de vork in de steel zit.
Het is duidelijk dat er een behoorlijk verzadigde markt is op het gebied van online pc verkoop. Bovendien hebben de grotere bedrijven enorme schaalvoordelen. Toch denk ik dat het op de volgende manier moet zijn te bewerkstelligen:

- Náást de studie. Dus de druk om het meteen rendabel (en de behoefte aan startkapitaal) zijn laag. Het is immers niet ons brood wat er van af hangt.
- Geen voorraad aanhouden. (dus inkopen na order) Dit is nadelig tov levertijd, maar bevordert een lage prijs. Met een grote leverbetrouwbaarheid moeten klanten dit pikken. (voor de bedrijfskundigen onder ons: een hoog gelegen K.O.O.P.)

Er zijn nog wat andere punten, maar die houd ik liever nog even voor me. :)

En eigenlijk maakt het me niet veel uit. Ik wil dit doen voor de praktijkervaring (ik studeer bedrijfskunde) en mocht het niet lukken ben ik hooguit een hoop tijd kwijt, maar ervaring rijker.

Mocht je hierover een mening hebben hoor ik die graag. Ik kan momenteel alle invalshoeken en tips goed gebruiken. :+
Ik ga binnenkort bedrijfskunde en economie studeren, dus ik ben hier altijd wel geinteresseerd in. Ik zou er graag verder over praten, maar dat zal dan toch echt offtopic worden en dat is niet echt gewenst.

Ik betwijfel of het handig is om de .com domeinnaam te registeren. Aan de ene kant zorgt het wel voor dat niemand met dezelfde afzetmarkt, je klanten wegpikt, maar ik denk dat de meeste nederlanders (als dat tenminste je afzetmarkt is) eerst voor de .nl domeinnaam gaan ipv de .com domeinnaam. Met het .com tld laat je eigenlijk zien dat je een internationaal bedrijf is (aangezien elke tld zijn functie/doelgroep heeft).

Overigens kan de .com je ook nog veel problemen opleveren, als het een bijv. amerikaans bedrijf is die dezelfde naam heeft, zal die het niet achterwege laten gerechtelijke procedures te ondernemen om het domein te krijgen. Ik weet niet hoe graag je naar de VS wilt om een rechtszaal te bezoeken :+. Overigens haal je ook de verkeerde doelgroep aan, .com is toch meestal geassocieerd met de VS, en ik denk dat je dan bezoekers krijgt (non-nl) die dan ook je website bezoeken (ligt weer aan je bedrijfsnaam). Dit zijn natuurlijk doom-scenario's, maar wel om mee rekening te houden.

edit:
Aan je reacties te zien heb je volgens mij niet echt door hoe een klant in elkaar zit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Hoe komen jullie erbij dat .com amerikaans is? .com Betekent volgens mij nog gewoon commerciëel.
Het amerikaanse domein is .co.us. Alleen omdat de inwoners van de VS niet van co.us houden (te lang, stel je voor dat ze een punt en een extra letter moeten typen...Daar krijgen ze zowat RSI van, eraan denken al :P) doen ze .com. S

[ Voor 24% gewijzigd door tdn135 op 24-05-2005 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev icey
nljagfan schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 22:03:
Hoe komen jullie erbij dat .com amerikaans is? .com Betekent volgens mij nog gewoon commerciëel.
Het amerikaanse domein is .co.us. Alleen omdat de inwoners van de VS niet van co.us houden (te lang, stel je voor dat ze een punt en een extra letter moeten typen...Daar krijgen ze zowat RSI van, eraan denken al :P) doen ze .com. S
dev icey schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 21:55:
.com is toch meestal geassocieerd met de VS
We nemen hier gewoon de makkelijkheid van generalisatie. Meestal zijn het de amerikaanse of amerikaans georienteerde bedrijven (multinationals) die .com nemen. Zoals ik al zei, .com is meestal toch geassocieerd met de VS.

[ Voor 16% gewijzigd door dev icey op 24-05-2005 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-05 19:30

Luppie

www.msxinfo.net

Toch snap ik het hele probleem niet, zoals eerder gezegd kost een .com maar € 10,- /jaar. Als je dat al niet kan budgeteren voorzie ik een zeer slechte start voor je bedrijf. De tijd die jij als Zelfstandig Ondernemer al kwijt bent met het aanmaken van dit topic en het blijven lezen er van heeft je ondertussen al meer gekost (aangezien je eigen uren ook een investering in je bedrijf is)

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Inmiddels is de aanvraag voor zowel de 2 com als de 2 nl domeinen ingediend. De com domeinen werken al, morgen zijn de NL domeinen online. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:16

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

cornelixnootje1 schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 21:22:
[...]

Bedrijfsgarantie betekent dat mensen hun defecte producten direct naar het bedrijf sturen ipv eerst naar de winkel waar ze het gekocht hebben. (Dit gebeurt ook bij sommige bedrijven uit de pricewatch)
:?

De koopovereenkomst wordt aangegaan met de leverancier, niemand anders. Als een klant een fabricagedefect heeft, is de leverancier verplicht het op te lossen. De leverancier mag zichzelf er niet tussenuitwurmen - eventueel verhaal bij de fabrikant is het probleem van de leverancier, niet de klant.

Dat wil niet zeggen dat geen bedrijven het proberen, maar als een klant voet bij stuk houdt, staat hij in z'n recht. En als je bedrijfsmodel daar geen rekening mee houdt, haal je problemen op de hals. Al is het alleen maar dat een bedrijf die garantieaanspraken consequent afwijst een ranzig slechte reputatie voor service zal krijgen...
Sommige mensen willen inderdaad graag bellen. Maar er wordt steeds meer toegeleefd naar een e-maatschappij. Bovendien scheelt het in de kosten en vooral in de tijd. Ik heb bovendien geen tijd de hele dag bij de telefoon te zitten, en bedrijven die hun telefoon niet opnemen krijgen er pas echt van langs. :)
Dat is een ander verhaal, al stelt het juist hogere eisen aan het afhandelen van de electronische communicatie. Dat moet gegarandeerd stipt als er geen alternatieve communicatiemethodes zijn, of er verschijnen snel negatieve beoordelingen in de shop survey.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:38
topcomputers.nl

http://www.sidn.nl/sidn/f...ED&domein=topcomputers.nl
Resultaat voor topcomputers.nl

Domeinnaam topcomputers.nl (volgend domein)
Status actief

Registrant Rentmeesterskantoor Kennemerland B.V.
Spaarndamseweg 120 J
2021 KA HAARLEM
Netherlands
Domicilie N/A
Gebonden aan ADR nee
Administratief contact E. Van Dijk
+31 (0)235257826
postmaster@topcomputers.nl

Registrar CVH Informatisering
Berliozstraat 11
2162 VJ LISSE
Netherlands

Technisch contact C. van Hoekelen
+31 (0)641227848
domeinbeheer@cvhi.nl

Nameserver ns3.cvhi.nl 213.239.148.11
Nameserver ns5.cvhi.nl 213.193.210.2

Datum registratie 11-11-2000
Record laatst gewijzigd 18-05-2005
Record onderhouden door NL Domain Registry
top-computers.nl

http://www.sidn.nl/sidn/f...D&domein=top-computers.nl
Resultaat voor top-computers.nl

Domeinnaam top-computers.nl (volgend domein)
Status actief

Registrant S.O.S. Music
Jasmijn 14
7742 SE COEVORDEN
Netherlands
Domicilie N/A
Gebonden aan ADR ja
Administratief contact J. Van De Veer
+31 (0)524523507
postmaster@i-beheer.nl

Registrar I Beheer Automatisering BV
Stephensonweg 6
7741 KW COEVORDEN
Netherlands

Technisch contact T. Linke
+31 (0)524522817
webmaster@topfind.net
Technisch contact J. van der Veer
+31 (0)524523629
jvdveer@i-beheer.nl

Nameserver ns.top-computers.nl 213.197.254.122
Nameserver ns2.top-computers.nl 213.197.254.121

Datum registratie 02-06-2003
Record laatst gewijzigd 30-08-2004
Record onderhouden door NL Domain Registry
Mochten het stiekem toch de domeinen zijn waar het je om ging, heb je pech >:)

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 493315

Een heel oud topic maar toch nog (weer) actueel.

Ik ben vorige week, ongevraagd, gebeld door Internet Hosting Nederland met de mededeling "dat er iemand de .com versie van mijn .nl domeinnaam claimt". "als eigenaar van de .nl versie heeft u recht om bezwaar aan te tekenen" deelt de man mede. Ik koos ervoor om bezwaar aan te tekenen omdat ik mogelijke verwarring tussen onze klanten wil voorkomen.
Dat mag zegt de man, "zal ik dan de .com versie voor u reserveren, voor 10 jaar, dan zit u safe?" Misschien wat te gehaast heb ik ja gezegd.

Mijn vraag, Ben ik gefopt? 8)7 kan ik helemaal geen bezwaar maken en was er dus helemaal niemand aan het azen op de .com domeinnaam en heb ik veel teveel betaald? Of is Internet Hosting Nederland een legitiem bedrijf?

Dank voor jullie reaktie, Henk

Geachte xxxxx,

Naar aanleiding van ons telefonisch contact ontvangt u hierbij de opdrachtbevestiging voor de registratie van uw domeinnamen ;

- www.xxxxxxxs.com

Wij zullen dit domein voor u doorlinken naar;

- www.xxxxxxxxx.nl

De registratie van uw domeinnaam is nu voltooid. Vanaf dit moment kan het nog maximaal 24 uur duren totdat de doorlink wijzigingen volledig verspreid zijn op het internet en de domeinnaam vanaf elke plek bereikbaar is.

Goed om te weten:

- U heeft Internet Hosting Nederland opdracht gegeven tot het leveren van de dienst;
- De factuur wordt binnen één week per e-mail naar u verzonden.
- U ontvangt een eenmalige factuur van EUR 197,50 exclusief BTW voor de gehele looptijd van 10 jaar

Als u verder nog vragen heeft kunt u ons mailen of contact opnemen met onze klantenservice.

Met vriendelijke groet,
Marit Hoogenkamp, Afdeling Administratie.

Internet Hosting Nederland
Tel 085-0160043
Email info@internethostingnederland.nl
Adres Graaf Edzardstraat 132
9902 HX Appingedam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
http://www.emerce.nl/nieu...met-domeinnamen-houdt-aan

Ben zelf al 4-5 keer gebeld hiervoor..
Zeg altijd nee. Tot nu toe zijn de betreffende domeinen nooit geregistreerd door een andere partij.
En anders had ik ze allang zelf geregistreerd.

2x BambuLab X1CC 3D Printer - Omtech 60w Co2 Laser - Cloudray 30w Fiber Laser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• francoski
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Anoniem: 493315 schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 13:16:
Mijn vraag, Ben ik gefopt? 8)7 kan ik helemaal geen bezwaar maken en was er dus helemaal niemand aan het azen op de .com domeinnaam en heb ik veel teveel betaald? Of is Internet Hosting Nederland een legitiem bedrijf?
Zij hebben gewoon het domein dat eerst vrij was voor je geregistreerd. Het domein is nu dus in hun handen. En de vraag is wat zij er voor vragen als je dat domein van hun wilt kopen.
- U ontvangt een eenmalige factuur van EUR 197,50 exclusief BTW voor de gehele looptijd van 10 jaar
Dit is niet veel. Twintig euro per jaar. Maar wat zou dat bedrijf het over 5 jaar boeien dat jij ergens in een grijs verleden 200 euro ervoor hebt betaald? Krijg jij de optie: overnemen voor 1000 euro (ik roep maar wat) of wij zetten er reclame (of wat dan ook) op.

Let op: Ik zeg niet dat bovenstaande de werkwijze van dit bedrijf is! Ik ken het bedrijf niet. Alleen is 200 euro voor 10 jaar een domein vasthouden echt niet veel. Ergens moeten ze hun geld vandaan halen. En als ze dat doen door enorme hoeveelheden domeinnamen aan te houden, en gewoon eerlijke prijzen rekenen voor het overnemen van een voor jou geregistreerd domein: helemaal prima.

Het bedrijf is overigens geregistreerd bij de KvK, en het is geen BV. De website ziet er goedkoop en simpel uit, niets geen informatie. Linkjes naar social media werken niet. Een algemene voorwaarden of disclaimer (waarin mogelijk iets staat over terugkopen) kan ik niet vinden.

Als ik jou was zou ik zo snel mogelijk proberen dat domein in eigen handen te krijgen...

Edit:
Ik zou me serieus zorgen gaan maken. internethostingnederland.nl is op 2015-08-02 geregistreerd (Nog geen 2 weken geleden!) De website is gehost bij Webreus. Allemaal amateuristisch, en het gaat dus waarschijnlijk om een kleine beunhaas.

[ Voor 6% gewijzigd door francoski op 12-08-2015 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

francoski schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 13:37:

Maar wat zou dat bedrijf het over 5 jaar boeien dat jij ergens in een grijs verleden 200 euro ervoor hebt betaald?
Omdat je een contract hebt getekend? :?

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-06 21:12

Aganim

I have a cunning plan..

Meerdere van onze klanten hebben dezelfde mail gekregen. Mijn advies: niet op ingaan en als je je .com persé wilt registeren, gewoon via een willekeurige registrar doen.
Dit is niet veel. Twintig euro per jaar.
Pardon? Een .com is al te registeren voor +/- 10 euro per jaar inc btw. Dit is nog eens exclusief btw ook. ;)

En weet jij veel, voor hetzelfde geld heb je de domeinnaam na 5 jaar niet meer nodig. Mooi voor IHN, hoeven ze de domeinnaam niet meer vast te houden (ze verlengen gewoon jaarlijks, voor 10 jaar vastleggen is niet mogelijk) en contractueel waarschijnlijk niets terug te betalen dus dubbele winst..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• francoski
  • Niet online
Aganim schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 13:42:

[...]

Pardon? Een .com is al te registeren voor +/- 10 euro per jaar inc btw. Dit is nog eens exclusief btw ook. ;)
Ik bedoel om aan oplichting te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-06 21:12

Aganim

I have a cunning plan..

AH, dat kon ik niet echt opmaken uit je reactie icm je citaat. :) Maar hoe dan ook, ik vind het persoonlijk een stevig bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
even op http://who.is kijken wie nu eigenlijk de eigenaar is van dat domein. Als het 'InternethostingNederland' is oid. dan meteen aankloppen bij die club dat je dat gewijzigd wilt hebben.

Verder: https://www.fraudehelpdesk.nl

www.xxxxxxxxx.nl is NSFW btw :P

[ Voor 19% gewijzigd door Whatson op 12-08-2015 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-05 22:45
Als aanbieder van domeinnamen kun je heel goedkoop domeinnamen registreren. Die 20 euro per jaar levert hen een redelijke marge op. Werkwijze van zulke bedrijven is heel simpel: zoek met een scriptje of er .nl registraties zijn waar de .com nog beschikbaar is en stuur vervolgens bovenstaande mail.

Er is altijd een percentage dat hapt (zoals bovenstaande).

Nu moet ik zeggen dat ik de prijs nog wel vind meevallen, want je bent voor de volgende 10 jaar klaar.

Als je twijfelt aan de professionaliteit van deze organisatie, dit is het pand waar het zit :+ :
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/lBaoOC3OETXVl4OWo3wrITMv/full.jpg

[ Voor 44% gewijzigd door funk-e op 12-08-2015 15:35 ]

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

funk-e schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 13:53:
Als je twijfelt aan de professionaliteit van deze organisatie, dit is het pand waar het zit :+ :
[afbeelding]
Error (403)
It seems you don't belong here! You should probably sign in. Check out our Help Center and forums for help, or head back to home.
;)

Fixed :)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• francoski
  • Niet online
funk-e schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 13:53:
Als aanbieder van domeinnamen kun je heel goedkoop domeinnamen registreren.
Als je je eigen domeinnaam al bij webreus registreert ben je geen grote aanbieder die goedkoop domeinnamen kan inkopen lijkt mij.

Kan je foto niet zien, maar als ik het adres bij SIDN in Google Streetview gooi kom ik bij een gewoon woonhuis terecht, niets bijzonders (maar zeker geen professioneel bedrijfspand).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
Raven schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 15:06:
[...]

Error (403)
It seems you don't belong here! You should probably sign in. Check out our Help Center and forums for help, or head back to home.
;)
fixed :)

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
francoski schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 15:30:
[...]

Als je je eigen domeinnaam al bij webreus registreert ben je geen grote aanbieder die goedkoop domeinnamen kan inkopen lijkt mij.

Kan je foto niet zien, maar als ik het adres bij SIDN in Google Streetview gooi kom ik bij een gewoon woonhuis terecht, niets bijzonders (maar zeker geen professioneel bedrijfspand).
Nee, je hebt gelijk. Maar dan nog... voor €8/pj registreer je een .com bij webreus. Dan heb je snel €120,- verdiend. Per klant

...less is more

Pagina: 1